kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶

برگزاری دومین کنگره شهدای ورزش

 
 
دومین کنگره شهدای ورزشکار کشور فردا (دوشنبه) در مجموعه ورزشی ۱۲ هزار نفری آزادی باحضور جامعه ورزشی از همه فدراسیون‌ها و خانواده معظم شهدا برگزار می‌شود.
مهدی میرجلیلی رئیس‌سازمان بسیج ورزشکاران کشور با بیان اینکه جامعه ورزشی در عرصه‌های سخت مانند هشت سال دفاع مقدس و عرصه‌های جنگ نرم و مسئولیت‌های اجتماعی ایفای نقش کردند، گفت: وجود بیش از ۵ هزار شهید ورزشکار در دوران دفاع مقدس نشان از بصیرت، معرفت و عرق ملی جامعه ورزشی کشور است که سکو و مدال قهرمانی را رها کردند و در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور پیدا کرده و مدال آنها پلاک‌شان شد.
وی با اشاره به اینکه جامعه ورزشی کشور بیش از ۱۳۵ شهید مدافع حرم دارد، گفت: امروز جامعه ورزش به این قهرمانان و پهلوانان واقعی افتخار می‌کند. شهدای ورزشکار در دو میدان جنگیدند؛ یک میدان جنگ سخت چه در دفاع مقدس و چه در دفاع از حرم، و یک میدان هم جهاد اکبر بود؛ چراکه آنها می‌توانستند برای دستیابی به مدال و شهرت، به میدان جنگ سخت نروند.
رئیس‌سازمان بسیج ورزشکاران کشور با اشاره به شعار کنگره شهدای ورزشکار کشور، گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی شهدا را قهرمانان واقعی عنوان کردند، قرار بر این شد که این کنگره با شعار «پهلوانان ماندگار» برگزار شود.
میرجلیلی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه جامعه ورزشی و هنری ما جامعه سالمی است، خاطرنشان کرد: گواه سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، همین ۵ هزار و ۱۳۵ شهید جامعه ورزشی هستند.