kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۷۶۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱
شمسایی: تمام بازیکنان ما خوب هستند

تقابل با ژاپن در فینال فوتسال جام ملت‌های آسیا/ایران برای سیزدهمین بار فاتح جام می‌شود؟

ژاپن و ایران با عبور از سد تیم‌های ازبکستان و تایلند به دیدار پایانی فوتسال جام ملت‌های آسیا راه پیدا کردند و امروز برگزار‌کننده بازی نهایی خواهند بود.
 
 
 
سرویس ورزشی-
 
رقابت‌های مرحله نیمه نهایی فوتسال جام ملت‌های آسیا روز پنجشنبه با برگزاری دو بازی به پایان رسید تا چهره تیم‌های فینالیست این مسابقات مشخص شود. در بازی نخست نیمه نهایی ژاپن در یک جدال سخت و نفس‌گیر با نتیجه دو بر یک از سد تیم ازبکستان گذشت و فینالیست شد و ایران هم با 5 گل تایلند را در هم شکست تا جواز حضور در دیدار فینال را کسب کند. گل‌های ایران را در این دیدار حسین طیبی، محمدحسین درخشانی(۲ گل) و مسلم اولادقباد(۲ گل) به ثمر رساندند. دیدار فینال فوتسال جام ملت‌های آسیا امروز شنبه از ساعت 20:30 آغاز می‌شود. 
در این دیدار تیم ملی فوتسال ایران خیلی هجومی بازی را آغاز کرد و در همان ثانیه ۴۹ روی شروع مجدد خوب سعید مومنی و ضربه تمام‌کننده حسین طیبی توانست به گل نخست خود برسد. بعد از آن ۵ دقیقه‌ای تایلند بود که توپ و میدان را در اختیار داشت و چند موقعیت نصفه و نیمه هم روی دروازه مومنی ایجاد کرد. محمدحسین بازیار نخستین اخطاری این بازی بود و در دقیقه ۶ از داور کارت زرد گرفت. در دقیقه ۷ بازی، سرمربی تایلند درخواست زمان استراحت داد. یک دقیقه بعد باز هم حسین طیبی می‌توانست روی شروع مجدد خوب مومنی به گل برسد اما این موقعیت تک به تک را دروازه‌بان تایلند دفع کرد.
در دقیقه ۹ سعید مومنی یک موقعیت بسیار خوب را از مهاجمان تایلند گرفت و ثانیه‌های بعد سالار آقاپور نتوانست روی پاس زیبای اولادقباد ایران را به گل دوم برساند. بازی بعد از آن برای دقایقی آرام دنبال شد. حمزه کدخدا هم به دلیل رعایت نکردن منطقه اوت، با کارت زرد داور استرالیایی جریمه شد. واکنش زیبای سعید مومنی در دقیقه ۱۵ پس از اشتباه رفیعی‌پور مانع از باز شدن دروازه تیم ملی شد.
دفاع تایلند در ۵ دقیقه انتهایی نیمه اول با وجود ضربه‌های طیبی، درخشانی و آقاپور مانع از گلزنی ایران برای بار دوم شد تا شاگردان شمسایی با پیروزی یک بر صفر به رختکن بروند.
در نیمه دوم باز هم ایران بازی را با گل آغاز کرد و در دقیقه ۲ نیمه دوم، روی حرکت ارسال زیبای آقاپور، محمدحسین درخشانی موفق شد با ضربه سر اختلاف را به عدد دو افزایش دهد. دو دقیقه بعد، روی توپ‌گیری آقاپور و پاس رفیعی‌پور، مسلم اولادقباد به زیبایی دروازه تایلند را باز کرد و ایران را ۳ بر صفر پیش‌انداخت تا سرمربی تایلند مجبور به گرفتن وقت استراحت شود. در ادامه درخشش مومنی باز هم باعث شد تا دروازه ایران باز نشود و شماره ۸ تایلند در دقیقه ۷ نیمه دوم با کارت زرد داور جریمه شد.
یک حرکت تیمی زیبا و یک و دوی اولادقباد و رفیعی‌پور سبب شد تا اولادقباد گل دوم خودش و چهارم ایران را به ثمر برساند. کمتر از یک دقیقه بعد و باز هم مشابه گل دوم، محمدحسین درخشانی توانست روی پاس آقاپور به گل دوم خود و پنجم ایران برسد. بعد از این گل آبی‌پوشان تایلند رو به بازی 5 نفره آوردند. حدود ۵ دقیقه بازی 5 نفره تایلندی‌ها سودی برای آنها نداشت و از باز کردن دروازه مومنی عاجز ماندند. در ۵ دقیقه پایانی هم سینا پرکاس به جای مومنی در درون دروازه ایران ایستاد.
بازی 5 نفره تایلندی‌ها در ۲ دقیقه پایانی هم فایده نداشت تا ایران با برتری ۵ بر صفر برابر تایلند حریف سامورایی‌ها در فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا شود.
۱۴ شمسایی در تیمم دارم
وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال در پایان این بازی گفت: به تایلند احترام می‌گذارم و بازی نیمه‌نهایی، بازی ثانیه‌ها است و می‌توانی یا به فینال بروی یا حذف شوید. نیمه اول بازی را کنترل کردیم و هم می‌توانستیم گل بزنیم و هم گل بخوریم. در نیمه دوم تاکتیک خود را تغییر دادیم و کسانی که در سالن بودند، از بازی لذت بردند. 
شمسایی درباره اینکه تیمش در فینال چند گل می‌زند، تصریح کرد: سؤال سختی بود و این نتیجه برای نیمه‌نهایی فوق‌العاده بود. این کار را برای من سخت می‌کند که در هر نشستی از من می‌پرسند که تعداد گل در بازی بعدی چقدر است. تیم‌های تایلند، ازبکستان و ژاپن تیم‌های خوب و سرسختی هستند و امیدوارم فینال بازی جذابی باشد.
وی درباره اشتباه‌های داوری عنوان کرد: وقتی بازنشسته شدم و سرمربی شدم، با خودم عهد بستم که درخصوص داوری صحبت نکنم زیرا همان طور که من در تعویض یا تاکتیکم اشتباه می‌کنم، داور هم ممکن است اشتباه کند و تنها کاری که باید بکنیم، احترام به داور است.
سرمربی تیم ملی فوتسال ایران اضافه کرد: تمام بازیکنان ما بهترین هستند و همه آنها بیشترین گل را می‌زنند. من حاصل زحمات مربیان در کشورم را انجام می‌دهم. کار سختی کردم که مجبور شدم یک سری ستاره را با یک سری آدم جدید تغییر دهم. روزی که به من تیم ملی را دادند، به شهاب سفال‌منش گفتم که اگر دیدگاهت فینال جام جهانی است، این کار را انجام دهیم. کار بسیار سختی است اما چیزی که هدفت باشد، می‌توانی به آن برسی. ۱۴ وحید شمسایی در تیمم دارم.
شمسایی در پایان گفت: لذت در بازی کردن خیلی بیشتر از مربیگری است زیرا فقط خودت را می‌بینی ولی وقتی مربی هستی، ۸۵ میلیون ایرانی را می‌بینی و کار سخت است.
کدام تیم فاتح جام می‌شود
مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا از سال 1999 آغاز شده و تا به امروز 16 دوره از این رقابت‌ها برگزار شده است. در 15 دوره قبلی ایران با کسب 12 عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم قاره کهن بوده و پس از ایران‌، ژاپن با 3 عنوان قهرمانی دومین تیم پرافتخار آسیا بوده است. در واقع در میان تمام کشورهای آسیایی همیشه عنوان قهرمانی یا به ایران می‌رسیده یا ژاپن.
باید دید در بازی امروز کدام تیم پیروز خواهد شد و جام شانزدهم را بالای سر می‌برد. نمایش تیم‌ها در این دوره از مسابقات نشان می‌دهد شانس ایران برای کسب عنوان قهرمانی بسیار بیشتر از ژاپن است.