kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۷۵۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱

رنگرز: در کشتی فرنگی پای چرخه انتخابی می‌ایستم

 
 
 
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با تاکید بر اینکه پای چرخه انتخابی تیم ملی می‌ایستد، گفت: معتقدم کشتی‌فرنگی ایران به پوست‌اندازی جدی نیاز دارد اما ورود جوانان باید به صورت تدریجی و با برنامه باشد. 
حسن رنگرز در تازه‌ترین صحبت‌هایش اظهار داشت: ۲۳ ماه بسیار سخت و دشوار را پیش رو داریم که باید برای هر دقیقه آن برنامه‌ریزی ویژه داشته باشیم تا در نهایت در المپیک به موفقیت برسیم. ما یکی از بهترین تیم‌های دنیا را در اختیار داریم اما لازمه رسیدن به موفقیت حرکت درست و داشتن برنامه است. بحث اول ما استقرار چرخه انتخابی تیم ملی با توجه به ملاحظاتی که در کشتی فرنگی داریم، خواهد بود. نکته بعدی میدان دادن به جوانان و ورود تدریجی آنها به تیم ملی است. ما به پوست‌اندازی جدی در کشتی فرنگی نیازمندیم اما با توجه به اینکه سال آینده رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ را به عنوان رقابت‌های کسب سهمیه المپیک و همچنین بازی‌های آسیایی را در پیش داریم، ورود جوانان به رده بزرگسالان باید تدریجی و بر اساس برنامه مشخص باشد. رنگرز خاطرنشان کرد: تمام برنامه‌های ما معطوف و متمرکز بر کسب موفقیت در المپیک پاریس است. برای رسیدن به تیمی پویا و جنگنده شرط اصلی ما برگزاری انتخابی با توجه به شرایط کشتی فرنگی خواهد بود. چرخه انتخابی در هفته پیش رو مصوب و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. خواهشم این است که با اعتماد به کادر فنی، تامل و صبوری برای کسب موفقیت در المپیک به تیم ملی کمک کنیم تا شاهد اتفاقی شیرین در المپیک پاریس باشیم. البته اتفاق بزرگ کشتی فرنگی ما در المپیک لندن بود اما همه هم‌قسم شده‌ایم تا اتفاقی بزرگ را در المپیک پاریس رقم بزنیم.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا پای اجرای کامل چرخه انتخابی تیم ملی و قانونمند شدن رسیدن به دوبنده تیم ملی خواهد ایستاد، گفت: قطعا پای چرخه انتخابی و قانونمندی در رسیدن به تیم ملی می‌ایستم. چرخه انتخابی کشتی آزاد با فرنگی با توجه به کمیت و کیفیت آنها متفاوت است اما با توجه به همه این شرایط، یک سند قانونی برای ملی‌پوش شدن مصوب می‌شود و همه کشتی‌گیران می‌دانند که چه مسیری را برای رسیدن به تیم ملی در پیش دارند.