kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۷۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳

شعار «زن، زندگی، آزادی» به قیافه شما نمی‌آید! (یادداشت روز)

 

«چند سال قبل در یک جمع  یک نفر از من پرسید که شما در قضیه‌ زن در مقابل غرب چه دفاعی دارید؟ من گفتم من دفاع ندارم، من حمله دارم! آنها باید دفاع کنند، آنها باید جواب بدهند... دفاع؟ من دفاع نمی‌کنم. ما مدعی هستیم در قضیه‌ زن.»
(رهبر معظم انقلاب- 5 مرداد 1401)
بله، همان‌طور که رهبر حکیم انقلاب با هوشمندی و درایت فرمودند، ما در مسئله زن و حقوق زن در مقابل غرب، مدعی و طلبکار هستیم. چرا؟! بخوانید:
1- در 31 مرداد 1366 و در کشاکش جنگ تحمیلی، گروهک تروریستی و جنایتکار کومله شبانه به منزل خانم «فرشته باخویشی» از بانوان متدین و خیّر و حافظ قرآن در شهرستان مریوان در استان کردستان حمله کرده و منتظر می‌شوند تا همسرش «شهید احمد مردوخی»- از علمای دینی کردستان- از بیرون به خانه برگردد و سپس هر دو را دستگیر و با خود می‌برند. تروریست‌های کومله در راه همسر ایشان را جدا کرده و به جای دیگری می‌برند و شهیده فرشته باخویشی به‌دنبال همسرش به سمت عقب برمی‌گردد که با شلیک گلوله از پشت سر در حالی که هفت ماهه باردار بود، وی را به شهادت می‌رسانند.
اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. گروهک جنایتکار و وحشی کومله پس از شهادت این بانوی ایرانی، گردن وی را با سنگ بریده و سر از تن او جدا می‌کنند.
۵۶۶ شهیده از آمار ۷ هزار شهیده کشور مربوط به استان کردستان است که ۷۱ نفر از آنان با شنیع‌ترین اقدامات توسط گروهک‌های ضدانقلاب از جمله کومله، پژاک و دموکرات به شهادت می‌رسند.
و اما این روزها همین تروریست‌های وحشی و جنایتکار شعار دروغین «زن، زندگی، آزادی» سر داده و مدعی دفاع از حقوق زنان شده‌اند. در حال حاضر سرکرده‌ها و اعضای گروهک ورشکسته و تروریست کومله در آمریکا و کشورهای اروپایی ساکن بوده و به‌عنوان مدافع حقوق زنان در بی‌بی‌سی فارسی و اینترنشنال سعودی و صدای آمریکا حاضر می‌شوند.
2- دخترم فائزه دوقلو‌ها را که به دنیا آورد، آمد یک سر ما را دید و برگشت. دو هفته بعد فائزه مجدداً بچه‌هایش را برداشت و آمد و گفت: دیگر نمی‌توانم تحمل کنم. عبدالمالک با شکم حامله به او می‌گفته برو آب بیاور و وقتی می‌برده او را از پله‌ها به پایین پرت می‌کرده و از این کارها.او شنیده بود که آنها سر یک جوان ١٤ ساله را بریده‌اند، گفتم با اینها زندگی نکن و برگشت تهران. در سال 1384 عبدالحمید ریگی به دستور برادرش «عبدالمالک ریگی»- سرکرده گروهک تروریستی «جندالشیطان»- در اقدامی جنایتکارانه همسر خود «فائزه منصوری» که 3 فرزند کوچک داشت را در حالی که در خواب بود با شلیک گلوله به شهادت رساند. در همان مقطع برادر شهیده فائزه منصوری، «شهید شهاب منصوری» توسط عبدالمالک ریگی سر بریده شد و فیلم آن نیز به‌صورت زنده از شبکه سعودی «العربیه» پخش شد. و حالا این روزها تفاله‌های این گروهک ورشکسته و منفور با تابلوی «جیش‌العدل»- بخوانید جیش‌الظلم- علیه مردم غیور سیستان و بلوچستان دست به اقدامات تروریستی زده و شعار «زن، زندگی، آزادی» سر داده و توسط رسانه‌های ضدایرانی وابسته به آمریکا، انگلیس، اسرائیل و آل‌سعود با عنوان «معترضان بلوچ»! و «حامیان حقوق زن»! معرفی می‌شوند!
3- «فاطمه اسدی» از زنان غیور کردستان که مادر یک دختر 3 ساله و یک پسر شیرخواره بود پس از اسارت همسرش توسط گروهک تروریستی دموکرات، عزتمندانه آزادی همسرش را طلب می‌کند. اما اعضای این گروهک وحشی و جنایتکار، وی را نیز به اسارت گرفته و بعد از یک ماه شکنجه، تیرباران کرده و به شهادت می‌رسانند.
فرزند شیرخواره این شهیده بزرگوار، پس از شهادت مادر به‌دلیل بی‌سرپرستی و عدم رسیدگی جان خود را از دست می‌دهد. پیکر شهیده فاطمه اسدی، «سمیه کردستان» به همراه پیکر یکی از نیروهای بسیج کردستان توسط تروریست‌ها در کوه‌های مریوان دفن شد. در آبان 1400 پیکر این شهیده پس از 37 سال تفحص شده و با حضور مردم خونگرم و غیور کردستان تشییع و تدفین می‌شود.
در هفته‌های اخیر دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواضع تفاله‌های این گروهک در شمال عراق را موشکباران و منهدم کردند. همزمان مقامات آمریکایی، اسرائیلی، سعودی و برخی دولت‌های اروپایی با محکومیت این اقدام ایران، از این تروریست‌های وحشی دفاع کرده و آنان را «کردهای مخالف حکومت ایران»! جا زدند.
4- «شیرین ابوعاقله» روزنامه‌نگار فلسطینی و خبرنگار شبکه الجزیره در اردیبهشت سال‌جاری توسط نیروهای رژیم موقت اسرائیل به طرز وحشیانه‌ای به شهادت رسید. این در حالی است که وی کلاه ایمنی بر سر و جلیقه‌ای به تن داشت که علامت «PRESS» (رسانه) بر روی آنها درج شده بود. رژیم غاصب صهیونیستی ید طولایی در کشتار زنان و کودکان دارد و طنز تلخ ماجرا اینجاست که این رژیم جنایتکار این روزها با شعار «زن، زندگی، آزادی» مدعی شده است که از حقوق زنان ایرانی دفاع می‌کند!
5- «راشل کوری» دختر 23 ساله آمریکایی و از فعالین ضدجنگ در مارس 2003 در جریان انتفاضه الاقصی به نوار غزه رفت. وی در جریان این سفر تمام تلاش خود را به‌کار می‌بندد تا مانع تخریب خانه یک فلسطینی در محله «السلام» شهر رفح در سرزمین‌های اشغالی شود. اين فعال صلح با بلندگوي خود با راننده بولدوزر صحبت مي‌کند. بقيه دوستانش نيز در فاصله حدود 20 متري از راشل، با فرياد از راننده بولدوزر مي‌خواهند که توقف کند. اما بولدوزر همچنان به سوي راشل حرکت مي‌کند. راشل روي يک تل خاک مي‌رود؛ اما بولدوزر 60 هزار کيلويي به او امان نمي‌دهد، بدن راشل را به زير مي‌کشد، تيغه بولدوزر او را در خاک دفن مي‌کند.
دوستان راشل فرياد می‌زنند و به راننده صهیونیست بولدوزر اشاره مي‌کنند که توقف کند. بولدوزر اسرائیلی چند متر جلوتر مي‌ايستد. بيل فولادي‌اش را کاملا پايين مي‌آورد و به سمت عقب حرکت مي‌کند تا مطمئن شود که بدن راشل را درهم شکسته است.
6- «مروه الشربینی» بانوی مسلمان مصری زمانی که در پارک با پسرش بازی می‌کرده، توسط یک آلمانی مورد توهین قرار گرفته و به‌دلیل رعایت حجاب اسلامی از سوی این فرد، تروریست خطاب می‌شود. این بانوی مسلمان از این فرد هتاک شکایت می‌کند. دادگاه شکایت را پذیرفته و فرد هتاک را به پرداخت 750 یورو محکوم می‌کند اما وی این حکم را نپذیرفته و تقاضای تجدیدنظر می‌کند.
در حین برگزاری دادگاه تجدیدنظر در شهر درسدن آلمان، این فرد آلمانی جلوی چشمان قاضی و سایر حاضرین به شربینی حمله کرده و با 18 ضربه چاقو وی را که سه ماهه باردار بود به شهادت می‌رساند. در زمانی که این فرد آلمانی ضربات چاقو را به شربینی وارد می‌کرد، شوهر مروه برای نجات همسرش به طرف وی شتافت که توسط پلیس آلمان مورد تیراندازی قرار گرفت و با وضعیتی بحرانی در بیمارستان بستری شد.
حالا این روزها برخی دولت‌های اروپایی که خود رکورددار خشونت علیه زنان بوده و هستند، در اقدامی وقیحانه با احضار سفرای ایران، نسبت به وضعیت زنان در ایران اعتراض می‌کنند.
7- در هفته‌های گذشته «زینب عصام» دختر 15 ساله عراقی در حالی‌ که در مزرعه پدری خود حضور داشت از پشت سر به ضرب گلوله نیروهای تروریست و اشغالگر آمریکایی در این کشور به قتل رسید. اما این جنایت هیچ بازخوردی در رسانه‌های غربی نداشت. از کارزار رسانه‌ای هم خبری نبود. تصویر این دختر نوجوان عراقی به هیچ عنوان در رسانه‌های آمریکایی- انگلیسی- اسرائیلی بازتاب نداشته و این رسانه‌ها همگی این اقدام جنایت‌آمیز را سانسور کردند. همان رسانه‌هایی که این روزها فریادشان با شعار «زن، زندگی، آزادی» گوش فلک را کر کرده است.
8- در خرداد سال‌جاری مأموران پلیس آمریکا در شهر کانزاس‌سیتی «لئونا هیل» زن سیاهپوست باردار 26 ساله را تنها با این ادعا که وی مشکوک به سرقت بوده است، با 5 گلوله به قتل می‌رسانند. این در حالی است که وی دست‌هایش را بالا برده و به ماموران حاضر در این صحنه قبل از آنکه آنها شلیک کنند اعلام کرده بود که باردار است.
همچنین اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی «لندن مارکز» زنی باردار، در بازداشت پلیس شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی آمریکا جان خود را از دست داد که دومین فوتی در بازداشت پلیس این شهر طی کمتر از دو ماه بود. این زن ۳۱ ساله در حالی فوت کرد که هیچ دلیلی برای فوت او و حتی دستگیری او ارائه نشد.
طبق آمار پایگاه داده ترسیم خشونت پلیس آمریکا، مأموران آمریکایی فقط ظرف هفت ماه نخست سال ۲۰۲۲ بیش از ۷۰۰ نفر را کشته‌اند. حالا مقامات این کشور با ژست مضحک دفاع از حقوق زنان، شعار «زن، زندگی، آزادی» سر داده و «پلیس امنیت اخلاقی ایران» را نیز در لیست تحریم قرار داده‌اند.
9- در تاریخ ثبت شده است که رژیم بعث صدام با پشتیبانی آمریکا چه جنایت‌هایی را در هشت سال جنگ تحمیلی رقم زد. یکی از این جنایت‌ها، شکنجه‌هایی است که علیه 5 زن اسیر ایرانی اعمال شد. «معصومه آباد»، «حلیه آزموده»، «شمسی بهرامی»، «خدیجه میرشکار» و «فاطمه ناهیدی» تحت شکنجه‌های وحشیانه بعثی‌ها قرار گرفته و حالا حامیان آمریکایی و اروپایی صدام، شعار «زن، زندگی، آزادی» لقلقه زبان‌شان شده و ادعا می‌کنند که حامی حقوق زنان ایرانی هستند.
10- مرحومه «مرضیه حدیدچی»(طاهره دباغ) در طول مبارزات انقلابی‌اش توسط ساواک دستگیر شد و به همراه دخترش در زندان‌های مخوف رژیم پهلوی شکنجه‌های سختی شد. وی تنها یکی از زنانی است که توسط مأموران وحشی ساواک مورد شکنجه قرار گرفت. و حالا اعضای خانواده منحوس و منفور پهلوی این روزها از لانه بیرون آمده و در جمع اعضای گروهک ورشکسته سلطنت‌طلب، شعار «زن، زندگی، آزادی» سر می‌دهند. قطعا فهرست جنایت‌های آمریکا، دولت‌های اروپایی، اسرائیل و گروهک‌های ضدایرانی تحت حمایت آنها علیه زنان به موارد مذکور ختم نمی‌شود. و اما آنچه عیان و آشکار است اینکه ژست دفاع از حقوق زنان به آنها نمی‌آید و بر چهره آنان زار می‌زند.
در این میان افراطیون مدعی اصلاحات نیز به جماعت دروغگوی حامی شعار «زن، زندگی، آزادی» اضافه شده‌اند. این در حالی است که افکار عمومی هنوز ماجرای شهردار اسبق و نحوه قتل همسرش را فراموش نکرده است.
شعار دروغین «زن، زندگی، آزادی» نشان‌دهنده بغض و خشم دشمن از زنان ایرانی است. زنانی که یکی از بزرگ‌ترین ضربه‌ها را به تمدن غرب زده‌اند. دولت تروریست آمریکا و شبکه بین‏الملل صهیونیسم با مأیوس شدن از مقابله‏ نظامی و اقتصادی با ایران اسلامی، اینک بر تلاش تبلیغی و سیاسی خود افزوده‏ است. اما ملت ایران در آزمون‌های مختلف و از جمله جنگ ترکیبی اخیر دشمن در پوشش فریبنده دفاع از حقوق زنان، باز هم سربلند بیرون آمده و دشمن را بیش از پیش مأیوس و سرخورده کرد.
زنان فهیم و شریف ایران می‌دانند که پشت‌پرده پروژه مخالفت دشمن با حجاب چیزی نیست جز اجرای «بی‌حجابی اجباری»؛ آرزویی که دشمن تاکنون به گور برده و هیچ‌گاه آن را در ایران اسلامی به چشم نخواهد دید.
مسعود اکبری