kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۶۷۰
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳

مسئولان نسبت به باز‌سازی و استحکام ورزشگاه آزادی اقدام کنند

 

رئیس‌فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت استحکام ورزشگاه آزادی تهران گفت: دولت می‌تواند بخش اعظمی از اعتباری که در قانون بودجه سال جاری برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی اختصاص یافته را به ورزشگاه آزادی یا سایر ورزشگاه‌هایی که دچار مشکل هستند، تخصیص دهد.
محمد مهدی فروردین درباره طرح موضوع فرسودگی و خطر ریزش احتمالی سکوهای ورزشگاه آزادی تهران از سوی برخی از کارشناسان اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص ورزشگاه آزادی هم به لحاظ ظرفیت هم از این جهت که اغلب مسابقات بین‌المللی، ملی و باشگاهی معتبر در این ورزشگاه برگزار می‌شود و میزبانی دو تیم فوتبال پرطرفدار پایتخت با مجموعه است، مسئولان مربوطه باید با دغدغه بیشتری جهت تعمیر، باز‌سازی و استحکام این ورزشگاه ورود کنند.
وی با تاکید بر اینکه نباید در این خصوص غفلتی صورت بگیرد، افزود: اگر غفلتی در این موضوع رخ دهد و خدای نکرده روزی اتفاق ناگواری در مجموعه ورزشگاه آزادی رخ دهد در آن صورت دیگر فرصتی برای جبران وجود ندارد.
رئیس‌فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به تخصیص ۲۷ صدم درصد از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به توسعه زیرساخت‌های ورزشی در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: دولت می‌تواند بخش اعظمی از این اعتبار را که به جهت همراهی و حمایت از بخش ورزش تخصیص یافته است، به ورزشگاه آزادی یا سایر ورزشگاه‌هایی که دچار مشکل هستند، اختصاصی دهند و مشکلات را برطرف نماید. فروردین عنوان کرد: قرار بود که مدیر مجموعه ورزشی آزادی با تایید شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گزارشی از وضعیت این مجموعه به مجلس ارائه دهند اما تاکنون به‌صورت مکتوب گزارشی به دست ما نرسیده است تا بتوانیم به عنوان یک نهاد قانون گذار و ناظر حمایتی انجام دهیم؛ در حال حاضر در حد مصاحبه‌هایی که با رسانه‌ها انجام شده است در جریان این گزارش قرار گرفته‌ایم.
صحبت‌های رئیس‌فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در شرایطی است که دوشنبه شب خبری مبنی بر خطر ریزش سکوهای ورزشگاه آزادی به نقل از مدیر پیشین مجموعه ورزشی آزادی منتشر شده بود.