امام جمعه قم: مسئولان در اداره کشور به نیروهای داخلی اتکا کنند
امام جمعه قم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم این شهر با ایشان گفت: مسئولان توصیههای رهبر معظم انقلاب را مدنظر قرار داده و در اداره کشور بهجای نگاه به بیرون به نیروی درونزا و داخلی اتکا کنند.
قم - خبرنگار کیهان:
امام جمعه قم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم این شهر با ایشان گفت: مسئولان توصیههای رهبر معظم انقلاب را مدنظر قرار داده و در اداره کشور بهجای نگاه به بیرون به نیروی درونزا و داخلی اتکا کنند.
آیتالله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه نماز جمعه این هفته که در شبستان حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد گفت: 19 دی روزی افتخارآفرین و بخش مهمی از تاریخ ملت ایران است که قهرمان قیام این روز مردم قم بودند که با دفاع از امام خمینی(ره) و روحانیت و انقلاب و اسلام زمینه پیروزی انقلاب در 22 بهمن سال 57 را به وجود آورد.
وی با بیان اینکه مردم قم حق بزرگی به گردن همه ایران دارند تصریح کرد: مردم قم پیش از آن در 15 خرداد 42 و دوران مبارزه و در دفاع مقدس، دین خود را نسبت به اسلام و انقلاب بهخوبی ادا کردند.
خطیب جمعه قم ضمن تقدیر و تشکر از رهبر معظم انقلاب که هر سال فرصت تجدید میثاق هزاران نفری را به مردم قم دادهاند بیانات ایشان را مهم ارزیابی کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فاکتورهای پیشرفت را ایمان، عمل صالح، بصیرت و استقامت بیان کردند و مسئولان را به اتکا به نیروی درونزا و نه نگاه از بیرون فرا خواندند که لازم است مسئولان به این توصیهها توجه کنند زیرا اگر غیر از این بود پس از پیروزی انقلاب ما تنها از یک بلوک یعنی بلوک غرب به بلوک شرق ملحق میشدیم.
بوشهری افزود: راه پیروزی ما توجه به امدادهای الهی، ایمان و باور به نیروهای داخلی و مردم است و البته این بدان معنا نیست که خود را منزوی کنیم.
وی در ادامه به بیان دیگر رهبر معظم انقلاب در مورد مذاکره با آمریکا اشاره کرد و گفت، همانگونه که ایشان فرمودند ورود به مذاکرات نشانه تسلیم ملت ایران نیست و ما هرگاه مصلحت بدانیم و صرفا برای رفع شر شیطان مذاکره میکنیم و الان هم میبینید که ملت بر روی پای خود ایستاده است.
امام جمعه قم در بخشی دیگر از خطبهها با گرامیداشت هفته وحدت و اتحاد میان شیعه و سنی گفت: جهان اسلام دچار مشکلات جدی است و نظام سلطه تمام امکانات خود از جمله پول و سلاح را بسیج و صرف نابودی نیروی جهان اسلام میکند. و از سوی دیگر دولتهای به ظاهر اسلامی منطقه با آمریکا و اسرائیل همدست شده و علیه ظرفیتهای جهان اسلام تلاش میکنند.
خطیب جمعه قم افزود: راه رسیدن به تمدن اسلامی به تصریح رهبر معظم انقلاب وحدت شیعه و سنی است.
وی با انتقاد از طرح موضوع تشکیل پلیس ضدشیعه در کشور مالزی گفت: شیعه خیرخواه امت اسلامی است و عجیب است که با شیعه مقابله میکنند اما با اسرائیل نه.
وی با دعوت از نخبگان سیاسی، اجتماعی، دانشگاهی و حوزوی برای فراهم کردن زمینههای وحدت شیعه و سنی افزود: همه باید حول محور پیامبر(ص)، قرآن و کعبه بسیج شوند تا فرهنگ وحدت بیشتر از گذشته ترویج شود.
مدیر حوزههای علمیه کشور در ادامه با اشاره به التهابات امنیتی در عراق گفت: متاسفانه برخی کشورها چنین گروههایی را برای کشتن انسانها تربیت و تجهیز میکنند اما بدانند که همینها روزی مقابل شما خواهند ایستاد و آن روز نه از تاک نشانی خواهد ماند و نه از تاک نشان.
امام جمعه قم همچنین به سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) اشاره کرد.
امام جمعه قم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم این شهر با ایشان گفت: مسئولان توصیههای رهبر معظم انقلاب را مدنظر قرار داده و در اداره کشور بهجای نگاه به بیرون به نیروی درونزا و داخلی اتکا کنند.
آیتالله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه نماز جمعه این هفته که در شبستان حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد گفت: 19 دی روزی افتخارآفرین و بخش مهمی از تاریخ ملت ایران است که قهرمان قیام این روز مردم قم بودند که با دفاع از امام خمینی(ره) و روحانیت و انقلاب و اسلام زمینه پیروزی انقلاب در 22 بهمن سال 57 را به وجود آورد.
وی با بیان اینکه مردم قم حق بزرگی به گردن همه ایران دارند تصریح کرد: مردم قم پیش از آن در 15 خرداد 42 و دوران مبارزه و در دفاع مقدس، دین خود را نسبت به اسلام و انقلاب بهخوبی ادا کردند.
خطیب جمعه قم ضمن تقدیر و تشکر از رهبر معظم انقلاب که هر سال فرصت تجدید میثاق هزاران نفری را به مردم قم دادهاند بیانات ایشان را مهم ارزیابی کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فاکتورهای پیشرفت را ایمان، عمل صالح، بصیرت و استقامت بیان کردند و مسئولان را به اتکا به نیروی درونزا و نه نگاه از بیرون فرا خواندند که لازم است مسئولان به این توصیهها توجه کنند زیرا اگر غیر از این بود پس از پیروزی انقلاب ما تنها از یک بلوک یعنی بلوک غرب به بلوک شرق ملحق میشدیم.
بوشهری افزود: راه پیروزی ما توجه به امدادهای الهی، ایمان و باور به نیروهای داخلی و مردم است و البته این بدان معنا نیست که خود را منزوی کنیم.
وی در ادامه به بیان دیگر رهبر معظم انقلاب در مورد مذاکره با آمریکا اشاره کرد و گفت، همانگونه که ایشان فرمودند ورود به مذاکرات نشانه تسلیم ملت ایران نیست و ما هرگاه مصلحت بدانیم و صرفا برای رفع شر شیطان مذاکره میکنیم و الان هم میبینید که ملت بر روی پای خود ایستاده است.
امام جمعه قم در بخشی دیگر از خطبهها با گرامیداشت هفته وحدت و اتحاد میان شیعه و سنی گفت: جهان اسلام دچار مشکلات جدی است و نظام سلطه تمام امکانات خود از جمله پول و سلاح را بسیج و صرف نابودی نیروی جهان اسلام میکند. و از سوی دیگر دولتهای به ظاهر اسلامی منطقه با آمریکا و اسرائیل همدست شده و علیه ظرفیتهای جهان اسلام تلاش میکنند.
خطیب جمعه قم افزود: راه رسیدن به تمدن اسلامی به تصریح رهبر معظم انقلاب وحدت شیعه و سنی است.
وی با انتقاد از طرح موضوع تشکیل پلیس ضدشیعه در کشور مالزی گفت: شیعه خیرخواه امت اسلامی است و عجیب است که با شیعه مقابله میکنند اما با اسرائیل نه.
وی با دعوت از نخبگان سیاسی، اجتماعی، دانشگاهی و حوزوی برای فراهم کردن زمینههای وحدت شیعه و سنی افزود: همه باید حول محور پیامبر(ص)، قرآن و کعبه بسیج شوند تا فرهنگ وحدت بیشتر از گذشته ترویج شود.
مدیر حوزههای علمیه کشور در ادامه با اشاره به التهابات امنیتی در عراق گفت: متاسفانه برخی کشورها چنین گروههایی را برای کشتن انسانها تربیت و تجهیز میکنند اما بدانند که همینها روزی مقابل شما خواهند ایستاد و آن روز نه از تاک نشانی خواهد ماند و نه از تاک نشان.
امام جمعه قم همچنین به سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) اشاره کرد.