kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۵۴۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸
نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

دیروز سفته‌بازان را به جان مستأجران انداخت امروز درباره توسعه نظر می‌دهد!

 

سرویس سیاسی ـ
روزنامه شرق دیروز درباره عباس آخوندی، وزیر ناکارآمد و مستعفی راه و شهرسازی دولت روحانی نوشت: «او سال‌هاست دغدغه توسعه دارد. حزب ندای ایرانیان پس از ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه از آخوندی دعوت کرد تا ضمن نقد کردن برنامه‌های توسعه، سیاست‌های کلی توسعه را بررسی کند.»
این در حالی است که همین روزنامه دیروز در صفحه اول خود در یادداشتی به نقش مخرب دولت روحانی در وضعیت نابسامان مستأجران پرداخت و نوشت: «درواقع حضور تقاضای سفته‌بازانه مقتدر در بازار املاک موجب شده نیازمندان واقعی مسکن با رقیب توانمندی رودررو شده و از تأمین مسکن موردنیاز خود با قیمت معقول عاجز شوند و از سر ناچاری در قامت مستأجر به بازار مسکن استیجاری مراجعه کرده و همان آپارتمانی را که به دلیل هجوم «سرمایه‌گذاران» موفق به خریدش نشده‌اند، از مالکان جدیدش اجاره کنند. بی‌توجهی دولتمردان وقت به این نکته مهم و محوری موجبات متضرر‌شدن اقشار کم‌درآمد و فاقد مسکن را آن‌هم به شکلی فاحش و کمرشکن فراهم آورده‌ است.»
عباس آخوندی که با رها کردن بخش مسکن، کمر مستأجران را شکست، آمده درباره توسعه لفاظی می‌کند، قوه قضاییه باید وی را محاکمه کند و به سزای ترک فعل و ضربه کمرشکن به بخش مسکن و مستأجران برساند.
بدتر اینکه، آخوندی در جلسه شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان ادعا کرده: «وقتی می‌گوییم خصوصی‌سازی، یعنی رقابت منصفانه. آیا اساسا کسی می‌تواند با ستاد اجرائی فرمان امام و قرارگاه خاتم‌الانبیا رقابت کند؟»
این هم در حالی است که شرق در مطلبی که در بالا اشاره شد، خاطرنشان می‌کند که «تقاضای سفته‌بازانه مقتدر در بازار املاک موجب شده نیازمندان واقعی مسکن با رقیب توانمندی رودررو شده و از تأمین مسکن موردنیاز خود با قیمت معقول عاجز شوند... بی‌توجهی دولتمردان وقت به این نکته مهم و محوری موجبات متضرر‌شدن اقشار کم‌درآمد و فاقد مسکن...» بر این اساس، باید به وزیر مستعفی طلبکار و ناکارآمد گفت تو که سفته‌بازان را به جان مردم و مستأجران انداختی و مشتی زالو‌صفت را «رقیب» مردم قرار دادی، نگران امکان «رقابت» با نهادهای راهگشا و کارآمد خادم مردم مانند ستاد اجرائی فرمان امام(ره) و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) شدی؟! از این حجم وقاحت خجالت نمی‌کشی؟
اقتصاد را معطل برجام و FATA نگه داشته بودند
امروز می‌گویند شانگهای فایده‌ای ندارد!
روزنامه شرق دیروز در گزارشی نوشت: «هم‌زمان با اعلام خبر بن‌بست مذاکرات برجام، رئیسی لایحه «الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای» را امضا کرد و برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی فرستاد. این لایحه که 16 شهریور به تصویب هیئت وزیران رسیده بود، در حالی از دیدگاه برخی می‌تواند تحریم‌های غرب را بی‌اثر کند که برخی دیگر سروصدای آن را یکی دیگر از برنامه‌های تبلیغاتی دولت رئیسی می‌دانند و معتقدند در عمل دردی از اقتصاد کشور دوا نخواهد کرد.»
مدعیان اصلاحات قبلا به دروغ الحاق ایران به سازمان شانگهای و دیگر همکاری‌ها و مناسبات تجاری را معطل برجام و FATA جا می‌زدند، امروز که با همت دولت مردمی موفقیت‌های گسترده در عرصه دیپلماسی اقتصادی از جمله پیوستن به شانگهای رقم خورده، می‌گویند دردی از اقتصاد کشور دوا نخواهد کرد!
انتشار یک ادعای دروغ در روزنامه اصلاح طلب با چه هدفی؟!
روزنامه اعتماد روز گذشته گفت وگویی با وکیل خانواده خانم مهسا امینی منتشر کرده است که وی در بخشی از این گفت وگو مدعی شده: «بر اساس شواهد متقن متوجه شديم، ماموران گشت ارشادي كه از آغاز مهسا را دستگير كردند داراي دوربين نصب شده روي لباس‌هایشان بودند. به‌طوري‌ كه دخترخاله همراه مهسا كه از ماموران خواهش مي‌كرده مهسا را دستگير نكنند با اين خطاب ماموران مواجه شده كه كنار بايستد تا تصويرش در دوربين پليس منعكس نشود.»
چنین ادعایی در حالی مطرح شده که پیش‌تر سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت عنوان کرده است که ماموران گشت امنیت اخلاقی در پرونده مهسا امینی به دوربین البسه مجهز نبوده‌اند و شواهد در دسترس مبتنی بر دوربین های مداربسته مقر پلیس امنیت اخلاقی، اظهارات زنان مستقر در ون گشت پلیس و اظهارات افراد دیگری است که در کلاس آموزشی حضور داشته اند.
این درحالی است که خانواده مرحومه امینی قبلا هم مدعی شده بودند که فرزندشان صرفا برای سرماخوردگی به پزشک مراجعه کرده بود! در حالی که مراجع پزشکی با مستنداتی اثبات کرده بودند که وی تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.