kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
با حضور ده‌ها میلیونی در سراسر کشور

مردم حجت را تمام کردند نوبت مجازات پادوهای آمریکاست

مردم پا در رکاب و وفادار ایران اسلامی دیروز علیه فتنه‌گران و اغتشاشگران خروشیدند و حجت را تمام کردند وقت آن است که افراطیون مدعی اصلاحات و برخی سلبریتی‌ها به عنوان پادوهای آمریکا و تحریک‌گران به آشوب در پیشگاه عدالت بازخواست و مجازات شوند.
 
 
 
سرویس سیاسی ـ
 
«ما خروش بر نمی‌داریم مگر آنکه دست به عمل می‌زنیم و نمی‌باریم مگر آنکه سیل جاری می‌کنیم.» تظاهرات دیروز مردم در محکومیت اقدامات وحشیانه فتنه‌گران و اغتشاشگران، واجد این سخن مولای متقیان امیرمؤمنان(ع) بود.
به دنبال چند شب اغتشاش در برخی نقاط کشور به بهانه فوت خانم مهسا امینی و آتش زدن قرآن، مسجد، بقعه متبرکه و پرچم جمهوری اسلامی ایران، تخریب آمبولانس‌ها، تخریب اموال عمومی و شهادت چند تن از مدافعان امنیت، مردم آگاه و پا در رکاب ایران اسلامی پس از نماز جمعه در سراسر کشور به میدان آمدند و تودهنی محکمی به فتنه‌گران و اغتشاشگران زدند.
مواضع افراطیون مدعی اصلاحات از جمله خاتمی، کرباسچی، جهانگیری، عبدالله نوری، احزاب مدعی اصلاحات از جمله اتحاد ملت(فتنه‌‌گران و بقایای حزب منحله مشارکت) و حزب کارگزاران، رسانه‌های زنجیره‌ای مدعی اصلاحات و نیز برخی سلبریتی‌ها با مواضع آمریکا و اسرائیل و انگلیس و رسانه‌های معاند ضد انقلاب شبیه یکدیگر است، وقت آن است که اینها به عنوان پادوهای آمریکا و تحریک‌گران به آشوب در پیشگاه عدالت بازخواست و مجازات شوند.
مدعیان اصلاحات بدون بررسی‌های لازم، فوت خانم مهسا امینی را قتل نامیده‌اند و نمی‌توان پذیرفت که از پیامد تحریک‌کننده اظهارات خود خبر نداشته‌اند. 
شباهت مواضع با بدخواهان اسلام و انقلاب، ارتکاب دو خیانت بزرگ آشوب‌های 78 و 88 و جانبداری از آشوب‌طلبی‌های آمریکا و همقطارانش در سال‌های 96 و 98 و نیز هم‌پوشانی رسانه‌ای با بدخواهان نظام افراطیون مدعی اصلاحات را در مظان اتهام همکاری با سرویس‌های جاسوسی بیگانه قرار داده است. نیروهای امنیتی باید مزدوران دشمن را بتکانند و مراقب باشند که متواری نشوند.
ایران یکصدا؛ مرگ بر فتنه‌گر
قدردانی راهپیمایان از نیروی انتظامی
مردم انقلابی و نمازگزاران جمعه تهران همزمان با مردم در سراسر کشور پس از اقامه نماز جمعه در محکومیت حرکات هنجارشکنانه اخیر و اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، به آتش کشیدن مساجد و هتک حرمت نسبت به حجاب بانوان میهن اسلامی تظاهرات کردند.
این مراسم از دانشگاه تهران به سوی میدان انقلاب برگزار
شد.
مردم تهران در این راهپیمایی با سر دادن شعارهایی همچون «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر ضدولایت فقیه»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد»، «توطئه و اغتشاش کار منافقین است»، «پیروی از رهبری باعث هر عزت است» و... انزجار خود را به اقدامات آشوبگرانه و توطئه‌آمیز دشمنان در کشور نشان دادند.
مردم همچنین با سردادن شعارهایی همچون «نیروی انتظامی تشکر، تشکر»، «نیروی انتظامی حافظ امنیت است» و... از تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی برای برقراری امنیت قدردانی کردند.
مردم تهران در این راهپیمایی تصاویری از رهبر معظم انقلاب، سردار سلیمانی و سایر شهدای کشورمان را به همراه داشتند.
برخی از راهپیمایان همچنین پرچم کشورمان را با خود همراه داشتند.
گفتنی است برخی از مردم تهران ظهر جمعه در ایستگاه مترو میدان انقلاب با سردادن شعار «مرگ بر سلبریتی خائن» انزجار خود را نسبت به رفتار برخی سلبریتی ها اعلام کردند.
راهپیمایی گسترده مردم ایران در محکومیت فتنه‌گران و هتاکان به مقدسات دینی با صدور قطعنامه‌ای پایان یافت.
ستاد کل نیروهای مسلح: با برهم‌زنندگان نظم و امنیت عمومی برخورد قاطعانه خواهیم کرد
ستادکل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای ضمن قدردانی از هوشمندی ملت شریف ایران در شناخت به‌موقع توطئه اخیر دشمنان قسم خورده علیه امنیت کشور، از دستگاه‌های مسئول و قوه قضاییه خواست، با هنجارشکنان و متعرضان به اموال عمومی و نوامیس مردم برخورد قاطع کنند.
به گزارش فارس، این بیانیه خویشتنداری مأموران و حافظان امنیت مردم و کشور در برخورد با معترضان در روزهای نخستین ناآرامی‌ها را تحسین کرده و افزوده است: مجاهدت‌های نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان حافظان امنیت روانی و اجتماعی کشور، در خط مقدم مبارزه با ناهنجاری‌ها و مقابله با برهم‌زنندگان نظم و سلامت جامعه، موضوعی نیست که از نگاه هیچ ایرانی منصف و میهن دوستی دور بماند. اما متأسفانه در حوادث چند روز گذشته بعضاٌ مشاهده شد که این خویشتنداری‌ها آشوبگران و تروریست‌های اجاره‌ای را به این خیال باطل سوق داد که به‌زعم خود می‌توانند با چند حرکت ایذایی در حمله به حافظان نظم و آرامش مردم، اقتدار پلیس و امنیت کشور را به چالش بکشند و ضدانقلاب بیرون از مرزها در رسانه‌های خود، قهقهه مستانه سردهند؛ غافل از اینکه ملت موقع‌شناس ایران اسلامی با جدا کردن صف اعتراضات خود از این اغتشاشگران اجاره‌ای و مزدور، خیلی زود چهره ضدامنیتی آنها را افشا کردند.
در این بیانیه تصریح شده است: ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تسلیت درگذشت مرحومه مهسا امینی به خانواده وی، در عین حال به گروهک‌های معاند و ضد انقلاب و عوامل داخلی ضدانقلاب هشدار می‌دهد که هرگونه تعرض و ناامنی را تحمل نخواهد کرد و با برهم‌زنندگان نظم و امنیت عمومی برخورد قاطعانه خواهد کرد.
تقدیر سپاه از مجاهدت و فداکاری فرماندهی انتظامی در صیانت از امنیت جامعه
به گزارش فارس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در واکنش به هجمه‌های معاندین علیه فراجا بیانیه‌ای صادر و از هوشمندی ملت ایران در عدم همراهی با توطئه سازمان‌یافته دشمن قدردانی کرد.
در این بیانیه آمده است: بحران‌سازی‌های منطقه‌ای و قومی در اوایل پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی؛ همراهی و حمایت از رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی هشت ساله؛ فتنه‌سازی‌های متعدد پس از دفاع مقدس؛ ترور دانشمندان و نخبگان کشور؛ اعمال جنگ اقتصادی و تحریم‌های گسترده و دائمی ظالمانه؛ عملیات روانی و جنگ همه‌جانبه تبلیغاتی، رسانه‌ای و ترکیبی امروز که با مستمسک قرار دادن درگذشت یکی از هموطنان با القای روایت‌های جعلی و جهت‌دار به افکار عمومی دنبال می‌شود، تنها مصادیقی محدود و اندک از سیاهه اقدامات نظام سلطه و صهیونیسم و پیاده‌نظام های داخلی آن علیه جمهوری اسلامی و ملت عظیم‌الشأن ایران به شمار می‌رود.
این بیانیه توطئه اخیر دشمن که با جمع‌آوری، تجمیع، سازماندهی و آموزش تمامی ظرفیت‌های شکست‌خورده و پراکنده و تجهیز آن به سلاح خشونت و رفتار داعشی دنبال می‌شود را تلاشی عبث و محکوم به شکست توصیف و تصریح کرده است: بی شک فتنه جاری که انتقام از ایستادگی، پیشرفت، موفقیت و دستاوردهای راهبردی اخیر نظام و ملت ایران در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی و سیاسی مانند عضویت جمهوری اسلامی در سازمان شانگهای و بی‌خاصیت کردن تحریم و جنگ اقتصادی دشمن و سفر الهام‌بخش ریاست محترم جمهوری اسلامی به نیویورک و اعلام مواضع قاطع، شفاف، هوشمندانه و غرور برانگیز در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد را با چاشنی رفتار خشن و داعش‌گونه در مواجهه با مردم و نیروهای حافظ امنیت جامعه دنبال می کند در برخورد با سد بصیرت، بیداری و هوشمندی ملت نتیجه‌ای جز خفت و رسوایی در پی نداشته و شکست عبرت آموز دیگری بر فهرست ناکامی‌های جبهه متحد ضدانقلاب و دشمنان ایران اسلامی خواهد افزود.
سپاه در این بیانیه با قدردانی از عدم همراهی ملت ایران با توطئه سازمان یافته نفاق و دشمنان انقلاب در هجمه به ارکان امنیت کشور به ویژه نیروهای حافظ نظم، امنیت و آرامش جامعه در فرماندهی انتظامی کشور آورده است: مردم قدرشناس ایران اسلامی هیچ‌گاه مجاهدت‌های حافظان امنیت و جلوه‌های شکوهمند حضور و نقش‌آفرینی‌های فداکارانه و افتخارآمیز آنان در حفظ و برقراری امنیت مرزی و شهری و مقابله قاطع با اخلالگران، هنجارشکنان، آشوبگران و برهم‌زنندگان نظم عمومی و سلامت جامعه را از یاد نخواهند برد و همواره قدردان خادمان واقعی خود هستند.
این بیانیه تحت‌الشعاع قرار دادن حضور بی‌نظیر، شگفت‌انگیز، قدرت‌ساز و معنادار مردم در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را از دیگر علت‌های هجمه گسترده رسانه‌ای و جنایات میدانی این روزهای دشمنان علیه جمهوری اسلامی در مقطع کنونی عنوان و آن را نشانه هراس بدخواهان از اقتدار، صلابت و پیش روندگی نظام و ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی به سمت آرمان‌های تمدن‌ساز دانست.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این بیانیه با تأکید بر اینکه حافظه تاریخی ملت ایران هیچ‌گاه خباثت ها و خیانت های منافقین، خودفروختگان، وطن‌فروشان و ایادی استکبار علیه ملت ایران را از یاد نخواهد برد، تصریح کرده است: جبهه معاندین و جریان نفاق جدید که امروز به ظاهر خود را داغدار ملت می‌دانند، کسانی هستند که دشمنان را به تنگ کردن حلقه تحریم علیه مردم، ترور دانشمندان، تداوم فشارهای اقتصادی و حتی حمله نظامی به کشور ترغیب کرده و می‌کنند و بدون شک در دل از رخدادهای این روزها شادمانند.
با شایعه‌سازان و دروغ‌پردازان
در فضای مجازی و حقیقی برخورد شود
این بیانیه در پایان با ابراز همدردی با خانواده و وابستگان مرحومه مهسا امینی از قوه قضائیه درخواست کرده است شایعه‌سازان و دروغ‌پردازان در فضای مجازی و حقیقی که امنیت روانی جامعه را به مخاطره می‌اندازند، شناسایی و برخورد قاطعانه، عادلانه و عبرت‌آموز با آنان انجام دهد. 
ارتش هجمه به خادمان مردم
در فرماندهی انتظامی را محکوم کرد
ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در بیانیه‌ای هجمه به خادمان مردم در فرماندهی انتظامی که همواره مجاهدانه و مخلصانه در جهت امنیت و آسایش مردم تلاش می‌کنند را محکوم کرد.
به گزارش فارس، ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید اقدامات اغتشاشگران یادآور شده، استقلال، اقتدار و امنیت ایران اسلامی به برکت خون ده‌ها هزار شهید گرانقدر و در پرتو مجاهدت فرزندان غیور ملت ایران در نیروهای مسلح به دست آمده و ملت بزرگ ایران و جان برکفان نیروهای مسلح هرگز به دشمنان اجازه نخواهند داد تا از موقعیت به‌وجود آمده سوء‌استفاده کنند و خدشه‌ای به آرمان‌های حضرت امام(ره) و شهدای گلگون‌کفن و ملت آگاه و بصیر ایران اسلامی وارد سازند.
ارتش جمهوری اسلامی در خاتمه این بیانیه بر هوشیاری مردم در شناخت و مقابله با عملیات روانی و رسانه‌ای گسترده دشمنان تأکید کرده و به ملت غیور ایران اطمینان داده کارکنان ارتش ضمن حمایت کامل از همرزمان خود در فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی، آمادگی مقابله با توطئه‌های گوناگون دشمنان را دارند و تا آخرین لحظه از امنیت و منافع ملت ایران در مقابل توطئه‌های دشمنان، دفاع می‌کند. همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: موفقیت‌های درخشان و پیشرفت‌های شگرف ملت ایران در عرصه‌های دفاعی، علمی و اقتصادی و به‌ویژه ایستادگی جانانه و مثال زدنی آنان در برابر فشارهای حداکثری دشمنان و استکبار جهانی، تغییر دادن معادلات و توطئه‌های دشمنان در منطقه و رهبری ادبیات و فرهنگ مقاومت در جهان در کنار حماسه‌سازی اربعین کم نظیر امسال که همه از فضل الهی و محصول ایمان، توکل بر خدا و عمل به آموزه‌های اسلام است همانند خاری بر چشم‌های دشمنان دین و ملت و بدخواهان ایران اسلامی شد و ملت بزرگ ایران بار دیگر همانند چهاردهه گذشته به چشم خود کینه و حقد دشمنان خارجی، مزدوران، منافقان، خائنان و فتنه‌گران را با اقدامات از پیش برنامه‌ریزی‌شده با مستمسک قرار دادن درگذشت یکی از هموطنانمان را دیدند. این رویداد تأسف‌برانگیز بر همگان حجتی شد که ببینند دشمن برخلاف شعارهای ظاهری و دراز کردن دستان پولادین با دستکش مخملین در دشمنی با ملت ایران مصمم‌تر و مترصد لحظه‌های کوچک برای وارد کردن ضربه به ملت و کیان اسلامی است.
وزارت اطلاعات: حضور در تجمعات غیرقانونی موجب تعقیب قضایی می‌شود
به گزارش فارس، ستاد خبری وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بهره‌برداری جریانات ضدانقلاب در حوادث اخیر، هرگونه حضور و همراهی در تجمعات غیرقانونی طبق قانون مجازات اسلامی، موجب تعقیب قضایی خواهد گردید.
فرمانده کل سپاه از مصدومان مدافع امنیت در اغتشاشات اخیر عیادت کرد
خبر دیگر اینکه، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر جمعه با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از تعدادی از مصدومان مدافع امنیت در اغتشاشات اخیر عیادت کرد و جویای احوال آنها شد.
به گزارش فارس، فرمانده کل سپاه در این بازدید ضمن قرار گرفتن در جریان روند درمان این افراد، از زحمات آنها در برقراری نظم و امنیت تقدیر کرد. دیدار با خانواده این مصدومان بخش دیگری از برنامه‌های فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. در این بازدید، سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالقاسم شریفی رئیس اداره ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرلشکر سلامی را همراهی کرد.