kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۱۳۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰

شهادت چند تن از مدافعان امنیت به دست اوباش داعشی در تجمعات غیرقانونی

در پی تجمعات غیرقانونی و اغتشاشات اخیر، تعدادی از بسیجیان، یک همیار پلیس و یک افسر ارتش به دست کفتارهای اغتشاشگر به شهادت رسیدند.
 
 
 
اغتشاشگران علاوه‌بر آسیب زدن به اموال عمومی، تعدادی از مدافعان امنیت را به شهادت رساندند.
شهادت در خیمه امام حسین(ع)
محمد رسول دوست محمدی یکی از نیروهای بسیجی، چهارشنبه 30 شهریور در مقابله با آشوب‌گرانی که قصد به آتش کشیدن خیمه امام حسین(ع) را داشتند، در مشهد بر اثر ضربات چاقو به شهادت رسید.
گفتنی است، آشوبگران از رسیدن آمبولانس به صحنه ممانعت کردند، شهید دوست محمدی را دوستانش سوار بر موتور می‌کنند اما پیش از رسیدن به بیمارستان به شهادت می‌رسد.
مجتبی معتمدی دوست و همراه شهید رسول دوست محمدی در گفت‌و‌گو با فارس بیان داشت: در تقاطع کلاهدوز و آبکوه به همراه شهید دوست محمدی در حال حرکت بودیم که متوجه شدیم چند نفر از اغتشاشگران قصد حمله و به آتش کشیدن خیمه امام حسین(ع) را دارند.
وی گفت: یکی از اغتشاشگران در ابتدا شروع به پرت کردن سنگ به طرف خیمه کرد، در همین بین متوجه فردی شدیم که قصد به آتش کشیدن خیمه را دارد که با وی درگیر شدیم.
معتمدی ادامه داد: متاسفانه فردی با چاقو در ابتدا چندین ضربه چاقو به بازوی من وارد کرد و ضربه‌ای نیز به قلب رسول دوست محمدی وارد شد که همین ضربه باعث شهادت ایشان شد. به دلیل ضربات متعدد چاقو دیگر دستم را حس نمی‌کردم و با بدنی خون‌آلود در حال دفاع از خیمه و جلوگیری از اغتشاشگران بودم که مردم دیگر به کمک آمدند. وی خاطرنشان ‌کرد: شهید دوست محمدی نیروی فعال بسیجی بود که حدود 20 سال همیشه در ماه محرم و صفر پای ثابت هیئت‌ها بود.
به گزارش مشرق، مراسم وداع با شهید دوست محمدی امروز ساعت ۹ صبح از میدان تقی‌آباد (شریعتی) مشهد به سمت حرم مطهر برگزار می‌شود.
فرماندار مشهد اعلام کرد عاملان شهادت این شهید مدافع امنیت شناسایی و دستگیر شدند.
شهادت افسر ارتش در درگیری‌‌های اغتشاشات قوچان
ارشد نظامی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا از شهادت افسر ارتش، مسلم جاویدی مهر در درگیری‌های اغتشاشگران قوچان خبر داد.
به گزارش تسنیم، امیر سرتیپ ستاد رضا آذریان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه سربازان، افسران و امیران ارتش جمهوری اسلامی ایران جزو ولایت‌مداران و در خط اول ولایت هستند و در هر شرایطی آماده شهادت هستند.
وی خاطرنشان کرد: شهید مسلم جاویدی مهر، جانباز50 درصد ما و از تیپ نیروی زمینی ارتش قوچان بود که در حین کمک به متفرق‌‌سازی اغتشاشگران این شهرستان به شهادت رسید.
ارشد نظامی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا تصریح کرد: ما همیشه آماده هستیم برای شهادت چرا که شهدا به ما وصیت کردند که حافظ امنیت کشور و دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس باشیم حتی اگر در این راه به شهادت برسیم؛ ما همه سرباز ولایت و ولایت مدار در ارتش جمهوری اسلامی ایران هستیم.
شهادت همیار پلیس در شیراز
به گزارش مهر، شهید رضا زارع‌مویدی، همیار پلیس و مدافع امنیت، فرزند شهید انوشیروان زارع‌مویدی از شهدای خلبان، شامگاه سه‌شنبه ۲۹ شهریور در تجمعات غیرقانونی در خیابان معالی آباد شیراز، همراه به چهار مأمور پلیس مضروب شد و به دلیل شدت جراحات وارده، به فیض شهادت نائل آمد. به گزارش فارس، رضا زارع مویدی ۳۷ ساله و دارای دو فرزند دختر یک و ۹ ساله بود.
پیکر مطهر این شهید مدافع امنیت صبح جمعه اول مهرماه از مقابل حرم مطهر سید علاالدین حسین(ع) شیراز تشییع و در گلزار شهدای شیراز به خاک سپرده شد.
شهادت یک بسیجی در تبریز
به گزارش فارس، چهارشنبه 30 شهریور، در پی تجمع غیرقانونی، تخریب‌گرایانه و هتاکانه عده‌ای از اغتشاشگران و عناصر ضدانقلاب که با هدف تعرض به نوامیس و اموال عمومی در چند نقطه تبریز شکل گرفته بود، برادر بسیجی و مدافع امنیت حسین اوجاقی با ضرب چاقو توسط اغتشاشگران به شهادت رسید.
به گزارش ایرنا، وی متولد ۱۳۷۰ و فرمانده پایگاه علامه طباطبایی مسجد فاطمی تبریز بود.
مراسم تشییع پیکر پاک این شهید مدافع امنیت امروز با حضور امت حزب‌الله و شهیدپرور تبریز برگزار می‌شود.
شهادت یک بسیجی در تاکستان قزوین
به گزارش تسنیم، عباس خالقی یکی از بسیجیان جوان و 24 ساله تاکستانی که متأهل و صاحب یک فرزند بود، در درگیری با اراذل و اوباش اغتشاشگر بر اثر شلیک گلوله به شهادت رسید.
شهادت یک بسیجی در کرج
مرتضی ولی پوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار داشت: علی اصغر قورت بیگلو بسیجی فعال یکی از پایگاه‌های نیروی مقاومت بسیج شهر کرج در جریان تجمعات چهارشنبه شب گذشته، توسط عده‌ای اغتشاشگر به درجه رفیع شهادت نائل شده است.