kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۱۲۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲

افتتاح ۳ بازار میوه و تره بار در پایتخت

 
 
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از افتتاح سه بازار جدید تره بار خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‌، ایوب فصاحت گفت: در پنجمین شنبه «امید و افتخار» پنج طرح که سه مورد آن بازار جدید است افتتاح می‌شود و دو مورد دیگر شامل میدان میوه و تره‌بار دریاچه چیتگر و میدان بهمن توسعه می‌یابد. فصاحت افزود: برای امسال تعهد داریم تا ۱۰۰ بازار جدید را کلنگ‌زنی کنیم. مناطق شهرداری حدود ۲۲۰ زمین را به سازمان میادین معرفی کردند که آنها را بررسی کردیم و ۴۰ مورد شناسایی شد.
وی درباره جزئیات کلنگ زنی احداث میادین میوه و تره بار در پنجمین شنبه «امید و افتخار» گفت: مجموعا برای امروز شنبه دوم مهر در ۱۴ نقطه در ۷ منطقه کلنگ‌زنی احداث میادین میوه و تره بار انجام می‌شود که این مناطق شامل ۱، ۲، ۴، ۷، ۱۷، ۲۰ و ۲۲ است؛ بیشترین زمینی که تحویل داده شده برای منطقه ۲۲ بوده که چهار زمین است. مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به متراژ زمین‌ها بیان داشت: متراژ زمین‌ها از ۳۰۰ متر تا چهار هزار و ۷۰۰ متر است؛ بخش قابل توجهی از این ۱۴ مورد تا پایان سال افتتاح می‌شود و زمین‌های بزرگ مانند زمینی که متراژ آن‌چهار هزار و ۷۰۰ متر است، سال آینده افتتاح خواهد شد.
فصاحت با اشاره به هزینه احداث ۱۴ میدان میوه و تره‌بار گفت: مجموع هزینه‌ای که برای ساخت ۱۴ میدان میوه و تره بار که کلنگ زنی می‌شود، در نظر گرفته شده هزار میلیارد ریال است. برای پنج مورد افتتاح جدیدی که امروز انجام می‌شود‌، حدود ۱۹۵ میلیارد ریال هزینه شده است. وی درباره تعداد میادین میوه و تره بار متناسب با سرانه جمعیتی محلات خاطرنشان کرد: ۱۲۹ محله داشتیم که بدون بازار و بازارچه بودند که بعد از افتتاح‌ها و کلنگ‌زنی‌های انجام گرفته طی امروز، به ۱۲۲ مورد می‌رسند. در ۱۱ محله بر اساس شاخص‌های ما منطق ایجاد بازار وجود ندارد، اما سایر موارد در دست کار است که تا پایان ۱۴۰۲، ۲۰۰ بازار جدید را کلنگ زنی و افتتاح کنیم.