kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۰۸۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴

رسانه بین‌المللی جبهه مقاومت 

 
 
رسول شمالی ورزنده
شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی، وقتی ۱۱ تیر سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را به عنوان یک رسانه مستقل برای بخش برون مرزی سازمان صداوسیما آغاز کرد، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده بود که برای مردم مسلمان اروپا و آمریکا برنامه‌های خبری، گزارشی و تولیدی پخش کند. شاید کمتر کسی فکر می‌کرد این شبکه بین‌المللی انگلیسی زبان ایران روزی به یک رسانه مقاومت در مقابله با سلطه رسانه‌های غربی و شبکه‌های معاند فارسی و انگلیسی زبان تبدیل شود. ‌برنامه ‌سازی این شبکه در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی، هنری، گفت وگو محور، ترکیبی و...انجام می‌گیرد و شعار اصلی پرس تی وی، نگاهی جدید برای شکستن سلطه رسانه‌های گروهی غربی و استکباری است. یکی از محورهای مهم و استراتژیک این شبکه بین‌المللی اسلامی پیرامون مظلومیت فلسطین و تجاوزهای رژیم کودک کش صهیونیستی علیه فلسطینیان است. از طرفی شبکه پرس تی وی با تولید و پخش برنامه‌های متنوع و جذاب در سراسر جهان تلاش دارد که اسلام ناب محمدی (ص) را به مردم دنیا بشناساند و در این مسیر از اسلام آمریکایی هم رونمایی می‌کند. همچنین این شبکه مطالبه گر و حامی مظلومان و آزادیخواهان جهان سعی می‌کند که مسائل پشت پرده دولت‌های استکباری و غربی در جهت ایجاد تفرقه بین مسلمانان جهان را تحلیل و بررسی و بسیاری از توطئه‌های رسانه‌های استکباری را با تولید برنامه‌های روشنگرانه خود برای مردم مسلمان و آزادیخواهان جهان افشا کند. همه این تلاش‌های بیش از پانزده ساله فعالیت این شبکه خبری، تحلیلی در سطح جهان باعث شده که عوامل وابسته به رسانه‌های استکباری و غربی که تحمل افشاگری‌های روشنگرانه شبکه پرس تی‌وی را ندارند تلاش کردند تا در مقطع‌های مختلف فعالیت‌های خبری و رسانه‌ای، این شبکه را در فضای مجازی که کاربران بی‌شماری را جذب خود کرده است و همچنین پخش ماهواره‌ای این شبکه را با مشکل رو‌به‌رو سازند. اما کارشناسان و متخصصین شبکه پرس تی‌وی با تلاش خود توانستند این ترفند دشمنان را هم خنثی کنند. 
به هرحال شبکه پرس تی وی امروز به مثابه یک شبکه پرقدرت رسانه‌ای برای افشاگری جنایات و توطئه‌های استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی، و نظام‌های سلطه‌گر منطقه و جهان تبدیل شده است، این شبکه بین‌المللی اسلامی در حال حاضر با بهره جستن از خبرنگاران مسلمان، متعهد و انقلابی در سراسر جهان، تازه‌ترین اخبار از مسائل جهان اسلام، جنایات و توطئه‌های کشورهای سلطه‌گر، مبارزات مردم فلسطین علیه صهیونیست‌ها، مبارزات آزادیخواهان جهان علیه ظالمان و سلطه گران غربی و... را در سراسر دنیا پخش می‌کند،‌ در همین حال بارها هم شاهد بودیم که خبرنگاران شبکه بین‌المللی پرس تی وی در بحران‌های جهانی مثل جنگ با تروریست‌های تکفیری در سوریه، جنگ عراق و حضور آمریکایی‌ها در این کشور، جنگ افغانستان و فرار وحشیانه آمریکایی‌ها از این کشور و بحران‌های افغانستان نیز و تهیه گزارش از بحران‌ها و مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در فرانسه، انگلیس و برخی از کشورهای اروپایی، جنگ اوکراین و... همراه اتفاقات و بحران‌ها بودند. مثل یک رزمنده به ثبت تصاویر از محل بحران‌ها پرداختند و برخی از این خبرنگاران در این مسیر به عنوان سربازان جبهه رسانه مقاومت به شهادت رسیدند و برخی هم جانباز شدند. 
امروز شبکه بین‌المللی پرس تی وی به عنوان یک رسانه جبهه مقاومت به خود می‌بالد که در میان انبوهی از شبکه‌های سلطه گر غربی و وابسته به استکبار جهانی و شبکه‌های ضدانقلاب، اخبار درست و نافذی را برای مردم جهان مخابره می‌کند که همین امر باعث عصبانیت استکبار جهانی بخصوص رسانه‌های وابسته به دولت آمریکا و انگلیس شده است و به بهانه‌های مختلف تلاش می‌کنند که در مسیر این شبکه بین‌المللی جبهه مقاومت، سنگ‌اندازی کنند. برای آنها بسیار سخت است که چنین رسانه افشاگری را در میان خود تحمل کنند و به همین خاطر دست به هر ترفندی می‌زنند تا راه نفوذ شبکه پرس تی وی را سد کنند. این درحالی است که مردم مظلوم دنیا که هزاران سال زیر سلطه غربی‌ها و استکبار جهانی بوده‌اند امروز به واسطه این شبکه به بیداری رسیدند و دیگر تمایلی به زیر سلطه قرارگرفتن غربی‌ها و مستکبران جهان ندارند. و یک رسانه سربلند نظام جمهوری اسلامی ایران در بین رسانه‌های جهان حضور دارد که در واقع پناهگاه و میعادگاه همه مظلومان دنیا به‌ویژه فلسطینیان مبارز، ملت ستمدیده افغانستان، مردم مسلمان و حزب‌الله لبنان، ملت‌های مظلوم آفریقایی و همه مسلمانان و آزادیخواهان دنیاست.‌ 
شبکه بین‌المللی پرس تی وی با همان شعار همیشگی خود که شکستن سلطه رسانه‌های گروهی غربی است در همان مسیر همچنان با صلابت حرکت می‌کند. به همین دلیل هم این حرکت شبکه باعث خشم شبکه‌های فارسی زبان بی‌بی سی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا‌، تلویزیون منافقین، شبکه ایران فردا و....شده است.