kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۰۴۴
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
یکی به نعل و یکی به میخ زدن‌هایی که تمامی ندارد

اردوغان به دیدار نخست‌وزیر رژیم اسرائیل شتافت!

 
 
 
دیدار مستقیم سران رژیم آپارتاید اسرائیل و ترکیه برای نخستین بار از سال 2008، بار دیگر انتقادها به اردوغان را برانگیخته است که هم شعار اسلامی می‌دهد و هم با قاتلان مسلمانان پالوده می‌خورد.
ظاهراً رئیس‌جمهور ترکیه برای عادی ‌سازی روابط با رژیم کودک کش صهیونیستی، اشتیاق زایدالوصفی دارد و این موضوع، توجه بسیاری از تحلیل‌گران و کارشناسان سیاسی ترکیه را به سوی خود جلب کرده است. این در حالی است که هم‌او با شعارهای ضد اسرائیلی خود و در حمایت از مسئله فلسطین گوش جهان را کَـر کرده بود. اصلا «کودک کش» را همین اردوغان در توصیف همین رژیم و خطاب به شیمون پرز به کار برده بود. البته تنها مسئله آرمان فلسطین و مواضع پر فراز و نشیب دولتِ «رجب طیب اردوغان» نسبت رژیم آپارتاید اسرائیل نیست که انتقاد برانگیز است، بلکه سیاست خارجیِ پرنوسانِ اردوغانی یکی از نقاطی است که توجه‌ منتقدین او را به خود متمرکز کرده است.
خبر رسیده که دفتر «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر رژیم آپارتاید اسرائیل اعلام کرده وی، روز سه شنبه در نخستین گفت‌وگوهای مستقیم میان سران طرف‌های هم‌پیمان آمریکا، برای اولین بار از سال 2008، با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه دیدار کرد. به گزارش شفقنا از «القدس العربی»، در ماه‌های اخیر روابط اسرائیل و ترکیه در میانه اختلاف‌ها بر سر مسئله فلسطین رو به بهبود گذاشته است و مسئله انرژی به عنوان یک حوزه اصلی همکاری مطرح شده است. همچنین انتظار می‌رود دوطرف به زودی سفیران خود را مبادله کنند.گفتنی است، مناسبات ترکیه و اسرائیل از بهار سال ۲۰۱۰ در پی کشته شدن ۱۱ شهروند ترکیه به ‌دست ارتش رژیم اسرائیل در کشتی «مرمره آبی» که برای «شکستن حصر دریایی غزه» از دریای مدیترانه راهی بندر غزه بود، شدیداً تیره شد. اما باید توجه داشت که با وجود بحران‌های بعدی میان دو دولت، طرفین هیچ‌گاه مناسبات خود را کامل قطع نکرده بودند و سطح مراودات بازرگانی و تجارت بین دو کشور در سال‌های گذشته افزایش نیز داشته است.