kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۰۴۲
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸

سربازان آمریکایی دختر نوجوان عراقی را کشتند

 
 
پس از این‌که منابع عراقی روز دوشنبه خبر دادند که یک دختر نوجوان به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر آمریکایی کشته شده است، فرماندهی عملیات بغداد از آغاز تحقیقات در این زمینه خبر داد.
فرماندهی عملیات بغداد بعد از ظهر سه‌شنبه، تحقیقات قتل یک دختر نوجوان عراقی توسط نظامیان تروریست آمریکا را آغاز کرد. فرماندهی عملیات بغداد خبر داد که این تحقیقات مربوط به قتل «زینب عصام ماجد» است که در شهرستان ابوغریب در غرب بغداد کشته شد.
فرماندهی عملیات بغداد بدون اینکه اشاره‌ای به قاتلان آمریکایی این نوجوان عراقی کند، مدعی شد، نهادهایی که در جریان روند تحقیقات قرار دارند، علت این قتل را به افکار عمومی اعلام خواهند کرد و اقدامات حقوقی لازم را علیه هر کسی که ثابت شود در این حادثه دست دارد، انجام خواهد داد. این در حالی است که این دختر در تمرین تیراندازی نظامیان آمریکایی در منطقه ابوغریب، در پی اصابت گلوله کشته شد. منابع خبری روز دوشنبه گزارش دادند، نظامیان آمریکا در پایگاه «ویکتوریا» در غرب بغداد، در یک تمرین تیراندازی بی‌محابا اقدام به تیراندازی کردند که در این میان این دختر بچه در روستای «البوعلوان» مورد هدف یکی از تیرها قرار گرفت. اهالی می‌گویند که بارها از اینکه میدان تیر این پایگاه نظامی در نزدیکی روستایشان قرار گرفته به نهادهای مختلف و ارتش شکایت برده و نتیجه‌ای نگرفته‌اند. آنها می‌گویند که میدان تیر باید به دور از مناطق مسکونی باشد. به گفته اهالی پیش از این نیز چهار مرتبه سابقه اصابت تیر به مردم روستا وجود داشته است. در تاریخ بیستم اردیبهشت نیز نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه الحریر در ۴۰ کیلومتری شمال شرق اربیل به سمت مناطق مسکونی و خودروهای غیرنظامی شلیک کردند که تلفاتی در پی نداشت. آن‌طور که فارس نوشته است، در آن زمان نیز ادعا شد که آمریکایی‌ها در حین تمرین نظامی به اشتباه به سمت خانه‌های مسکونی شلیک کرده‌اند.