kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۰۳۸
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
وزیر آموزش و پرورش:

قانون رتبه‌بندی معلمان برای اجرا مشکل منابع ندارد

 
 
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: سامانه اصلی آموزش و پرورش مدت‌هاست که به پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت پیوسته است و ما تکلیف کرده‌ایم که زیرمجموعه‌ها نیز 
هر‌چه زودتر این اقدام را انجام دهند.
به گزارش ایسنا، یوسف نوری در حاشیه جلسه دیروز هیئت دولت در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی شما از زمان اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان چه موقع است، گفت: برخی از همکاران ما مدارک لازم را هنوز بارگذاری نکرده‌اند.
نوری در پاسخ به این سؤال که آیا شما مدارک لازم معلمان را در اختیار ندارید؟ ادامه داد: یک‌سری از مدارک هستند که در سامانه ما قرار دارند و همکاران ما باید یک‌سری مدارک تکمیلی را بارگذاری کنند که این مدارک مربوط به صلاحیت عمومی و یا شایستگی عمومی و شایستگی تخصصی و حرفه‌ای است و ما این مدارک را نداریم و باید یک‌بار برای همیشه در راستای اجرای این طرح این مدارک در سامانه مشخص شده قرار گیرد و ما از همکارانمان درخواست می‌کنیم که این کار را هرچه زودتر انجام دهند، انجام اجرای این موضوع از سی و یکم شهریورماه تمدید شده و من از همکارانم خواهش می‌کنم هرچه زودتر این اطلاعات و مدارک را جمع‌آوری و ثبت کنند تا ما این کار را زودتر انجام دهیم.
وی در پاسخ به این سؤال که برخی معتقدند که علت عدم اجرای این طرح به مباحث بودجه‌ای و کمبود منابع بر می‌گردد، بیان داشت: نه، منابع ۳۸ هزار میلیارد تومان است و بین مشمولان در طول ۱۸ ماه توزیع می‌شود و این شروع رتبه‌بندی معلمان است و برای سال آینده تقویمی یعنی سال ۱۴۰۲ به صورت استحقاقی به هر فرد در هر رتبه پرداخت می‌شود.
 پرداخت علی الحساب به معلمان
 تا زمان صدور احکام رتبه‌بندی ادامه می‌یابد
در همین رابطه، میرکاظمی رئیس‌سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه ماهانه یک میلیون تومان علی الحساب به حساب معلمان بابت رتبه‌بندی پرداخت می‌شود، گفت: این مبلغ تا زمان صدور احکام جدید از سوی وزارت آموزش و پرورش ادامه دارد و پس از آن با معلمان تسویه می‌شود.