kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۰۳۵
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
معاون دادستان کل کشور خبر داد

احیای 2500 واحد تولیدی در حال نابودی یا ورشکستگی در سال گذشته


معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: رفع آسیب‌های اجتماعی و استقرار امنیت مطلوب در جامعه به مسائل اقتصادی گره خورده است.
سعید عمرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان اظهارداشت: در طول ۳-۴ سال اخیر که ورود جدی به بحث حمایت از تولید داشتیم‌ حدود پنج هزار مراجعه مردمی به دادستانی کل کشور ثبت شده است که موضوع ۸۰ درصد آنها در حوزه تولید و اقتصاد بوده است.
عمرانی افزود: در ماه حدود هزار و ۲۰۰ درخواست در حوزه تولید و صنعت از سایر استان‌ها برای پیگیری فرستاده می‌شود و این موارد غیر از مراجعات حضوری و نامه‌هایی است که در بازدیدهای مختلف دریافت می‌کنیم. وی با بیان اینکه در یک ماه‌ اخیر ۴۵ نامه در جهت حل مشکلات حوزه اقتصاد تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران امضا کرده‌ام، ادامه داد: در این میان ۲۰ تا ۳۵ درصد مکاتبات با بانک‌‌ها انجام شده است.
معاون قضایی دادستانی کل کشور با اشاره به سفرهای رئیس‌دستگاه قضا به استان‌های مختلف کشور گفت: به دلیل اهمیت مقوله اقتصاد و تولید، رئیس‌دستگاه قضا در هر سفر استانی خود، قبل از دیدار با همکاران قضایی، اولین جلسه را با فعالان اقتصادی دارد. عمرانی با بیان اینکه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، رفع آسیب‌های اجتماعی و استقرار امنیت مطلوب در جامعه به مسائل اقتصادی گره خورده است، افزود: در سال ۱۴۰۰در کل کشور حدود دو هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی که در حال نابودی و یا ورشکستگی بودند را احیا کردیم.