kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۰۳۴
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸

متهمان پرونده نوجوان ۱۶ ساله زرین دشتی تفهیم اتهام شدند

 
 
رئیس‌کل دادگستری استان فارس آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده نوجوان زرینی دشتی را تشریح کرد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، رئیس‌کل دادگستری استان فارس ضمن تشریح حادثه تعرض به نوجوان ۱۶ ساله در زرین دشت گفت: پس از مراجعه نوجوان ۱۶ ساله زرین دشتی به دفتر دادستان و بیان ماجرای تعرض، موضوع با حساسیت ویژه در دستور کار مقام قضایی قرار می‌گیرد و پس از صدور دستور معاینه خطاب به پزشکی قانونی توسط دادستان، اطمینان خاطر لازم در جهت حمایت دستگاه قضایی از بزه دیده داده شده است.
حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی با بیان اینکه پس از اطلاع مقام قضایی از وقوع حادثه نیز بلافاصله تمهیدات لازم جهت بازداشت مظنونین انجام شده است و در کمترین زمان ممکن متهمین که توسط متوفی نام برده شده بودند بازداشت شدند افزود: هم اکنون پرونده در دو بخش مجزا یعنی موضوع آدم ربایی و فوت این نوجوان و همچنین موضوع تعرض در مراجع ذی صلاح قضایی در حال پیگیری است.
وی با اشاره به اینکه نحوه واقع شدن فوت و علت تامه آن در دست بررسی دقیق و کارشناسی است، گفت: دلایل اولیه حکایت از قرائنی درخصوص خودکشی دارد،اما آنچه مسلم است اینکه اظهار نظر قطعی در این باره مستلزم اعلام نظریه کارشناسی پزشکی قانونی است.
رئیس‌کل دادگستری استان فارس با تأکید بر اینکه سایر اتهامات مطرح در این پرونده از جمله موضوع تعرض و آدم ربایی با دقت نظر ویژه‌ای در حال رسیدگی است بیان داشت: اتهام آدم ربایی به متهمین تفهیم شده و این بخش از پرونده در دادسرای زرین دشت رسیدگی و قرار مجرمیت صادر شده است که پس از تأیید دادستان کیفرخواست صادر خواهد شد.
موسوی با بیان اینکه بخش مهم پرونده یعنی اتهام تعرض در صلاحیت دادگاه کیفری یک استان است، ادامه داد: جلسه تفهیم اتهام با حضور وکلای متهمین و شاکی پرونده در شعبه ۴ دادگاه کیفری یک استان مستقر در شهرستان داراب برگزار شده است. وی خاطرنشان کرد: رسیدگی به این پرونده در حداقل زمان قانونی ممکن و با رعایت موازین شرعی و قانونی در دستور کار دادگستری استان فارس قرار دارد.
رئیس‌کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه در دیدار با خانواده نوجوان ۱۶ ساله تأکید کردیم این موضوع را با حساسیت ویژه دنبال خواهیم کرد افزود: احقاق حقوق خانواده مرحوم و مجازات قاطع، قانونی و بازدارنده عاملان این واقعه تلخ هدف و اولویت ما در دادگستری استان است.