kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۰۱۸
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸

بدون سلامت اخلاقی هیچ پیشرفتی در ورزش حاصل نمی‌شود(نکته  ورزشی)

 
 
سرویس ورزشی-
رئیس‌فدراسیون فوتبال در اولین نشست خبری خود‌، خاصه در پاسخ به سؤال کیهان روی موضوع « اخلاق مداری» بیش از هر چیز دیگر تاکید کرده است. در این باره اگر عمری باشد مفصل خواهیم نوشت اما در این‌جا به این نکته کوتاه اشاره می‌کنیم که نه فقط در فوتبال‌، بلکه در ورزش ما طی سال‌های اخیر خیلی جاها اخلاق و تربیت و حرمت‌، قربانی نتیجه گرایی افراطی شده است. 
نکته بعد اینکه‌، بدون اصلاح اخلاق، هیچ حرکتی به موفقیت و پیشرفت منجر نمی‌شود‌، حتی اگر با تندترین و شدیدترین انقلاب‌ها همراه باشد. نکته بعدی اینکه‌، در حرفه‌ای‌ترین سطح ورزش دنیا مسئله اخلاق(با توجه به ارزش‌های فرهنگی هر کشور) بسیار بااهمیت است و بارها دیده‌ایم و خوانده‌ایم که حرفه‌ای‌ترین تیم‌ها و باشگاه‌ها و مربیان و... با جریانات هنجارشکن یا ورزشکاران بداخلاق چقدر محکم و صریح برخورد کرده‌اند.
نکته بعدی و آخر اینکه‌، فراموش نکنیم- خاصه مسئولان جدید فوتبال همواره به یاد داشته باشند – که ریشه مسائلی که در فوتبال ما طی شش ماه اخیر اتفاق افتاد و منجر به برکناری رئیس‌فدراسیون و حالا سرمربی تیم ملی شد‌، در یک«بداخلاقی» است که در اردوی تیم ملی روی داد و همه کم‌و‌بیش از آن خبر داریم. 
وقتی مسئولان وقت فدراسیون و سرمربی و کادر فنی در برابر این اتفاق ناخوشایند، نه تنها برخورد و واکنش بایسته را نشان ندادند‌، بلکه آن را تایید و فرد خطاکار را با دعوت مجدد و بازی گرفتن و انتشار پوسترش‌، حمایت و تشویق کردند‌، آن وقت حجت برای خیلی‌ها تمام شد که کسانی که عنان فوتبال و تیم ملی را در دست دارند، صلاحیت و لیاقت این کار را ندارند و بدتر از همه اینکه در لباس مسئول با فرهنگ و اخلاق و ارزش‌ها و هنجارهای جامعه درافتاده و به آن دهن کجی هم می‌کنند. آن وقت آنها تکلیف خود دانستند که تا شر این گروه نالایق و قبح شکن را از سر این فوتبال کم نکنند، از پای ننشینند و سرانجام شد، آنچه باید می‌شد!