kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۰۱۷
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸

اظهار نظر وزیر ورزش درباره انتخابات فدراسیون‌های ورزشی

وزیر ورزش و جوانان گفت: در موضوع فدراسیون‌های ورزشی علاقه‌مند هستیم یا وارد دوران سرپرستی نشویم و یا این دوران را بسیار کوتاه کنیم.
سید حمید سجادی در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایرنا در پاسخ به این‌ که تیم ملی تا قبل از حضور در جام جهانی چند دیدار تدارکاتی برگزار خواهد کرد، گفت: در اتریش ۲ دیدار تدارکاتی خواهیم داشت. روز جمعه تیم ملی با اروگوئه دیدار خواهد کرد و سپس سه‌شنبه پنجم مهرماه با سنگال دیداری انجام خواهد داد. همان‌طور که می‌دانید اروگوئه صاحب رنکینگ سیزدهم دنیاست و سنگال در رده بیستم دنیا قرار دارد و ما هم در رده بیست و یکم رده‌بندی جهانی فیفا قرار داریم. ضمن این که تیم ملی در حال برنامه‌ریزی برای انجام دیدار تدارکاتی با تیم فوتبال روسیه است اما این دیدار هنوز قطعی نیست و از آن‌جا که نظر سرمربی برای انجام بازی دوستانه مهم است، هنوز نظر کی‌روش درخصوص برگزاری این دیدار اعلام نشده است. البته این صحبت من مربوط به سه روز پیش است و نمی‌دانم در این فاصله این دیدار قطعی شده یا خیر. اما در نهایت مجموع دیدارهای تدارکاتی تیم ملی ۳ دیدار خواهد بود.
سجادی درخصوص زمان برگزاری انتخابات فدراسیون‌هایی که در حال حاضر با سرپرست اداره می‌شوند، افزود: عقل سلیم می‌گوید انتخابات در موعد خودش برگزار شود و دوران سرپرستی کوتاه باشد اما در برخی موارد به صورت ناخواسته شرایطی پیش می‌آید که برخی فدراسیون‌ها وارد دوران موقت سرپرستی می‌شوند. ضمن این که سرپرست تقریبا حدود اختیارات یک رئیس‌را دارد اما اگر قرار است سرپرستی رئیس‌نشود یا از خانواده ورزش نباشد و صرفا یک مدیر ورزشی به‌عنوان سرپرست یک فدراسیون انتخاب شود، قطعا انگیزه‌های چنین فردی با کسی که اسبش را برای ریاست در یک دوره چهارساله زین کرده است، فرق دارد. با علم به این اتفاق، ما نیز علاقه‌مند هستیم یا وارد دوران سرپرستی نشویم و یا این دوران را بسیار کوتاه کنیم.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به در پیش بودن بازی‌های آسیایی‌هانگژو ادامه داد: به‌زودی دور جدید جلسات ستاد عالی بازی‌های آسیایی‌هانگژو و المپیک پاریس آغاز خواهد شد.