kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۰۱۶
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸

خواندنی از ورزش ایران

 
 
*سجاد انوشیروانی، سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری در‌ حکمی، حسین توکلی را به عنوان عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری معرفی کرد. توکلی سابقه حضور در کادر فنی بزرگسالان به عنوان سرمربی را در کارنامه دارد.
*بهروز حضرتی‌پور مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان درباره تغییرات رخ داده در کادرفنی تیم ملی و همکاری با حسن رنگرز، خاطرنشان کرد: بنا از قبل هم گفته بود که قرار نیست همکاری‌اش ادامه داشته باشد. در مسابقات جهانی هم با رئیس‌فدراسیون صحبت کرد و از او خواست فرد دیگری را جایگزین کنند اما دبیر موافقت نمی‌کرد.حضرتی‌پور در پاسخ به این سؤال که آیا با سرمربی جدید هم همکاری خواهد داشت یا خیر، گفت: مشخص نیست آقای رنگرز خودش باید کادر را معرفی کند. این مربی کشتی فرنگی کشورمان همچنین با اشاره به توانایی‌های سرمربی جدید، اظهارداشت: رنگرز فردی کاربلد است که قبلا با تیم جوانان کار کرده و پست‌های مختلفی در فدراسیون کشتی داشته است. او مربی تحصیل‌کرده‌ای است که قهرمان جهان بوده، برایش آرزوی موفقیت دارم.
*مسابقات جودو جام ریاست جمهوری تاجیکستان در حالی طی روزهای ۲۸ و ۲۹ شهریورماه به میزبانی شهر «خوجند» برگزار شد که تیم‌ ملی جودو ایران موفق به کسب یک مدال نقره و‌ یک مدال برنز در این مسابقات شد. «آرش میراسماعیلی» رئیس‌فدراسیون جودو کشورمان که با دعوت رسمی نورالله لایکوف رئیس‌فدراسیون جودو تاجیکستان راهی این کشور شده، در پایان این رقابت‌ها با همتای تاجیکستانی خود در محل فدراسیون جودو این کشور دیدار و گفت‌وگو داشت و در نهایت تفاهم ‌نامه همکاری بین فدراسیون جودو ایران و تاجیکستان امضا شد. در این جلسه مقرر شد تا کمپ تمرینی مشترک تیم‌های ملی این دو کشور برگزار شود و ارتقا سطح فنی مربیان دو کشور از جمله توافقاتی بود که در این تفاهم نامه امضا شد. 
*مدیرکل دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان از آغاز المپیاد استعدادهای برتر کشور از تاریخ ششم مهرماه خبر داد. فرامرز کیانی‌زاده گفت: در این دوره از مسابقات ورزشکاران در ۲۸ رشته در دو بخش دختران و پسران به میزبانی استانهای تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، یزد، مازندران، زنجان با شرکت ۴۷۸۱ دختر و ۶۵۱۵ پسر در این طرح استعدایابی حضور خواهند داشت.
*سی‌وهشتمین کنگره فدراسیون جهانی والیبال همزمان با مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی زنان جهان در شهر آرنهم هلند از ۲۲ تا ۲۵ سپتامبر (۳۱‌شهریور تا ۳ مهر) برگزار می‌شود.با دعوت فدراسیون جهانی والیبال محمدرضا داورزنی به عنوان عضو هیئت‌رئیسه FIVB بامداد دوشنبه ماه عازم هلند شد تا پس از شرکت در جلسه هیئت‌رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا که در حاشیه این کنگره برگزار می‌شود، ضمن دیدار با مقامات و مسئولین فدراسیون جهانی والیبال در این کنگره سه روزه شرکت کند. محمدرضا داورزنی رئیس‌فدراسیون والیبال سه شنبه شب با کیاتیپونگ دبیرکل کنفدراسیون والیبال آسیا دیدار و گفت وگو کرد.