kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۰۱۲
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
معاون قهرمانی وزارت ورزش خبر داد

بازگشت دبیر سابق و برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک

 
 
 
معاون قهرمانی وزارت ورزش از برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک و بازگشت دبیر سابق این فدراسیون خبر داد.
فدراسیون ژیمناستیک بدون شک پرحاشیه‌ترین فدراسیون ورزشی کشور در یک سال اخیر بوده است. سال گذشته و پس از کش و قوس‌های فراوان، زهرا اینچه درگاهی از سمتش کنار رفت و حمید احمدی نایب‌رئیس‌وقت فدراسیون به عنوان سرپرست منصوب شد. احمدی 6 ماه در این پست قرار داشت، تا اینکه به دلیل ثبت‌نام در انتخابات و البته پایان دوره 6 ماهه سرپرستی از سمتش کنار رفت تا زهره مرزوقی به عنوان سرپرست از سوی وزارت ورزش معرفی شود.
در اواخر دوره حضور احمدی و همچنین پس از انتخاب مرزوقی، موضوع ایمیل‌های فدراسیون بر سر زبان‌ها افتاد. گفته می‌شد مسئولان سابق فدراسیون ایمیل رسمی این نهاد را در اختیار دارند و آن را در اختیار دو سرپرست بعدی قرار نداده‌اند. همین مسئله باعث شده تا ارتباط فدراسیون ایران با فدراسیون جهانی ژیمناستیک قطع شود. این در حالی بوده که مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در تابستان به سوئیس سفر کردند و در جریان دیدار با مسئولان فدراسیون جهانی، قول همکاری و انجام روند انتخاباتی را گرفتند تا هرچه سریع‌تر انتخابات برگزار شود. 
دیروز اما محمد پولادگر در جمع خبرنگاران در مورد تاخیر در برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک اظهار کرد: چه کسی می‌گوید؟ تمام تلاش را می‌کنیم که انتخابات را برگزار کنیم.معاون ورزش قهرمانی در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است محسن سلیمانی به فدراسیون ژیمناستیک برگردد؟ گفت: بله به عنوان دبیر فدراسیون برخواهد گشت تا مجمع را برگزار کند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا گزارش دیوان محاسبات کشور در مورد تخلفات رئیس‌پیشین فدراسیون ژیمناستیک که به وزارت ورزش و جوانان رسیده است، گفت: از محاکم قضایی بپرسید. هیچ گزارشی به دست ما نرسیده است.
پس از انتشار این اظهارات از سوی خبرگزاری ایسنا، دفتر معاونت قهرمانی در تماسی اعلام کرد که گزارش تخلفات فدراسیون ژیمناستیک که از سوی دیوان محاسبات تهیه شده است به وزارت ورزش رسیده است و این وزارتخانه گزارش مذکور را به دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها برای بررسی ارسال کرده است.