kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۰۱۱
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
توضیحات رئیس‌فدراسیون فوتبال درباره نامه فیفا 
مهدی تاج، رئیس‌فدراسیون فوتبال عصر چهارشنبه در حاشیه مجمع عمومی هیئت فوتبال استان مازندران درباره نامه فیفا به فدراسیون فوتبال مبنی بر پرداخت نشدن دستمزد ویلموتس اظهار کرد: نامه‌ای آمده که اگر اعتراضی به نتیجه این پرونده داریم باید اعلام کنیم. اعتراض‌مان را نوشتیم. اساس پرونده ویلموتس به خاطر تحریم ما بود و این باعث شد نتوانیم پول را بدهیم. در رای اعلام شده به صراحت این مسئله اعلام شده است. ما همچنان هم تحریم و خواهان این هستیم فیفا تحریم را بردارد، پول‌های ما را بدهد تا بتوانیم روند کارهای‌مان را طی کنیم.
باشگاه پرتغالی به خاطر شعار علیه طارمی نقره داغ شد 
دیدار هفته گذشته پورتو با استوریل در لیگ پرتغال برای مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان حاشیه ساز بود.بعد از بازی خبرنگار پرتغالی علیه مهدی طارمی شیطنت کرد و او را متهم به تمارض کرد که باعث فریب داوران می‌شود. ستاره ایرانی به این سؤال شیطنت‌آمیز خبرنگار پرتغالی پاسخی نصف و نیمه داد و مصاحبه را نیمه کاره رها کرد.بعد از بازی هواداران استوریل علیه مهدی طارمی شعارهای غیرورزشی دادند. به همین خاطر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پرتغال باشگاه استوریل را به خاطر بدرفتاری هواداران نسبت به طارمی جریمه نقدی کرد. پیش از این هم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پرتغال باشگاه پورتو و کونسیسائو سرمربی تیم را به دلیل عدم حضور در نشست خبری بعد از بازی به نشانه اعتراض نسبت به جو‌سازی‌ها علیه طارمی جریمه نقدی شده بود.
استقلال مطالبات استراماچونی را پرداخت نکرد 
ماه گذشته نتیجه رای پرونده محکومیت استراماچونی در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) مشخص شد و طبق پیگیری‌های صورت گرفته، تغییری در رقم محکومیت باشگاه استقلال صورت نگرفت و ضمن پرداختی‌های دیرکرد، باشگاه استقلال باید مبلغی حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار یورو به آندره‌آ استراماچونی بپردازد.باشگاه استقلال برای پرداخت مطالبات این مربی حدود ۳۰ روز فرصت داشت. هم‌چنین باید روی مطالبات اصلی این مربی، سود ۵ درصدی دیرکرد مطالبات استراماچونی، حق دادگاه و مسائل مربوط به آن را در نظر گرفت که باعث می‌شود رقم مطالبات این مربی ایتالیایی افزایش پیدا کند.با توجه به گذشت مهلت پرداخت مطالبات استراماچونی، مدیربرنامه‌های این مربی ایتالیایی درباره وضعیت پرداخت مطالبات استراماچونی گفت: ما در نهایت این پرونده را با پیروزی پشت سر گذاشتیم اما باشگاه همچنان پولی پرداخت نکرده است. ‌ به نظر می‌رسد استراماچونی همچنان این مسئله را به فیفا به طور رسمی اعلام نکرده است و پنجره نقل و انتقالاتی استقلال در حال حاضر به علت طلب میلیچ بسته شده است. همچنان مشخص نیست باشگاه استقلال چه برنامه‌ای برای پرداخت طلب این مربی ایتالیایی دارد و در صورت حل نکردن این مسئله، ‌ باید در روزهای آینده شاهد بسته شدن دوباره پنجره نقل و انتقالات به دلیل پرونده مطالبات استراماچونی بود.
جزئیات مذاکره صنعت نفت با شفر آلمانی
باشگاه صنعت نفت پس از قطع همکاری با رضا پرکاس مذاکراتی با علیرضا منصوریان برای بازگشت به این تیم انجام داد که با توجه به نپذیرفتن این موضوع از جانب سرمربی فصل قبل آبادانی‌ها، این باشگاه به سراغ مذاکره با مربیان خارجی رفت.گزینه اصلی نفت آبادان وینفرد شفر آلمانی است که سابقه حضور در استقلال را دارد و پس از جدایی از تیم الخور امارات، این روزها در کشورش حضور دارد. مذاکرات شفر با باشگاه صنعت نفت در مراحل نهایی قرار گرفته و ظاهرا در صورت فراهم شدن شرایط، این مذاکرات تا پایان هفته به مرحله عقد قرارداد می‌رسد.صنعت نفت آبادان که از لحاظ مالی جزء تیم‌هایی است که بودجه بسیار محدودی در لیگ برتر دارند و به همین دلیل قرار نیست این باشگاه به پیرمرد آلمانی مبلغ هنگفتی را پرداخت کند. در واقع شفر در صورت عقد قرارداد با مبلغی معقول و حتی پایین‌تر از قرارداد بسیاری از مربیان ایرانی وارد آبادان خواهد شد. البته گزینه‌هایی از ایتالیا، برزیل و پرتغال با کارنامه‌های خوب هم مدنظر این باشگاه قرار گرفته بودند که آنها نیز با قیمتی معقول و مناسب حاضر بودند به ایران بیایند اما در حال حاضر صنعت نفت منتظر مشخص شدن وضعیت مذاکراتش با شفر است. جدا از مسائل مالی بحث حضور مربیان بومی آبادان در کادرفنی صنعت نفت، جزء مواردی است که این باشگاه در مذاکره با شفر روی آنها تاکید کرده تا تجربیات این مربی به آنها نیز منتقل شود.
2 کشور گزینه نهایی AFC برای میزبانی جام ملت‌های آسیا 
کنفدراسیون فوتبال آسیا این روزها در حال بررسی پرونده 4 نامزد نهایی برای میزبانی جام ملت‌های آسیا 2023 است. چهار کشور به صورت رسمی برای میزبانی این رقابت‌ها اقدام کردند. استرالیا،‌اندونزی، کره جنوبی و قطر نامزدهای نهایی میزبانی از جام ملت‌های آسیا 2023 شدند. طبق گزارش شبکه «دبی اسپورت» کنفدراسیون فوتبال آسیا به دو نامزد برای دادن میزبانی به جمع‌بندی رسیده است. قطر و کره جنوبی دو گزینه نزدیک برای میزبانی هستند. طبق اعلام رسانه اماراتی در صورت انتخاب قطر به عنوان میزبان مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 این بازی‌ها از ژانویه 2024 آغاز خواهد شد.