kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۹۶۹
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶

تکریم قهرمانان مقاومت در اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت(اخبار ادبی و هنری)

 

اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت با تجلیل از چهره‌های مقاومت در عرصه جهانی، در تهران و دامغان برگزار می‌شود.
نشست خبری اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» روز گذشته در حوزه هنری برگزار شد. سردار محمد تهرانی‌مقدم در این نشست گفت: هفتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت با شعار «تضاد گفتمان مقاومت و سلطه جهانی» و با حضور 240 مهمان از ۳۶ کشور دنیا از گروه‌های مقاومت و فرماندهان جهادی برگزار خواهد شد. افتتاحیه این اجلاسیه با رویکرد علمی و پژوهشی و ارائه ۳۰ مقاله از دانشمندان و‌اندیشمندان، دوم مهرماه در دانشگاه علم و صنعت برگزار خواهد شد و اختتامیه آن نیز چهارم مهر در دامغان خواهد بود.
وی افزود: در این اجلاسیه از هشت نفر از مجاهدین و افرادی که با همه وجود در مقابل ظلم و ستم ایستاده‌اند تکریم می‌شود و جایزه ویژه بین‌المللی مجاهدان در غربت رونمایی خواهد شد.
تهرانی مقدم یادآور شد: نمایشگاه بین‌المللی «از غربت تا عظمت» نیز در حاشیه این اجلاسیه در دامغان برگزار می‌شود و فعالان فرهنگی، ‌هنری در این نمایشگاه به بیان نظرات خود خواهند پرداخت.
حسین اکبری، معاون دبیرکل جبهه بیداری اسلامی نیز در این نشست خبری گفت: اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت در سال‌های قبل به مناسبت شهادت امام رضا(ع) و با همکاری خیرین برگزار می‌شد و امسال سعی کردیم این اجلاسیه را توسعه ببخشیم. با توجه به اینکه امام رضا(ع) مصداق مجاهدین در غربت است، در این همایش افرادی که در مهجوریت به مبارزه با ظلم می‌پردازند، به عنوان مصداق مجاهدین در غربت تجلیل شود.
وی درباره برنامه‌ها و بخش‌های مختلف اجلاسیه مجاهدان در غربت هم توضیح داد: نشست‌های علمی این رویداد دوم مهر در دانشگاه علم و صنعت تهران برگزار خواهد شد. ۳۰ مقاله علمی و پژوهشی به دبیرخانه رسیده که در قالب یک کتاب رونمایی خواهد شد. همچنین اجلاسیه نیز روز دوشنبه چهارم مهر در شهر دامغان برگزار خواهد شد.
معاون دبیرکل جبهه بیداری اسلامی افزود: در این اجلاسیه چند نفر به عنوان مجاهدان در غربت تجلیل خواهند شد و یک ‌کشور جبهه مقاومت نیز تجلیل می‌شود. در این همایش پیام‌هایی از رهبران جبهه مقاومت خوانده خواهد شد. همچنین امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی رئیس‌بنیاد شهید و‌امور ایثارگران، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه یا نماینده وزیر و سردار رحیم صفوی سخنرانی خواهند کرد.
اکبری در پاسخ به خبرنگار کیهان درباره سطح کیفی مقالات این اجلاسیه و همچنین ترجمه آنها گفت: همه مقالات توسط استادان دانشگاه نوشته شده‌اند و 70 درصد آنها از ارزش علمی بالایی برخوردار هستند. ترجمه عربی این مقالات آغاز شده و به زبان انگلیسی نیز ترجمه خواهند شد اما به این دوره از اجلاسیه نمی‌رسند و امسال فقط نسخه زبان فارسی این کتاب رونمایی خواهد شد.