kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۹۶۸
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶

۲۰۰ شاعر انقلابی در همایش «شعر و موسیقی»(اخبار ادبی و هنری)

 

مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بزرگ‌ترین اجتماع شاعران انقلابی و ارزشی، آبان امسال در زیباکنار برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار کیهان، علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما در همین رابطه گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته طی روزهای چهارم‌، پنجم و ششم آبان ماه بزرگ‌ترین اجتماع شعر و موسیقی کشور توسط دفتر شعر و موسیقی رسانه ملی برگزار می‌شود. در این همایش ۲۰۰ شاعر از سراسر کشور به همراه تعدادی از هنرمندان موسیقی، مسئولان موسیقی صداوسیمای استان‌ها و ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما حضوری ویژه‌ای خواهند داشت که طی روزهای آینده جزئیات بیشتری از آن اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در این همایش رئیس‌رسانه ملی و سایر مدیران ارشد سازمان صداوسیما نیز حضور خواهند داشت افزود: این اجتماع به اعتقاد من یکی از مهم‌ترین اتفاقات و رویدادهای ادبی‌، انقلابی، هنری و موسیقیایی سال جاری خواهد بود که تا به امروز کمتر شاهد برگزاری آن بودیم.
مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما همچنین گفت: همزمان با این روزهای عزیز ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما قطعه‌ای را به مناسبت اربعین اجرا می‌کند.
قزوه گفت: ما برای مناسبت‌های دیگر برنامه‌های مختلفی تدارک دیده ایم که از جمله آنها می‌توان به تولید قطعه‌ای برای جزیره کیش اشاره کرد.
مدیر دفتر شعر و موسیقی رسانه ملی اظهار داشت: در این چارچوب تولید قطعات مختلف به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی‌، سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، بهار و نوروز سال ۱۴۰۲ از دیگر برنامه‌های ماست که ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما را تبدیل به یکی از فعال‌ترین ارکستر‌های کشور کرده است.