kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۹۶۳
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶
بر اساس نظرسنجی آسوشیتدپرس

71درصد آمریکایی‌ها وضعیت اقتصادی خود را «بد» می‌دانند



بر اساس یک نظرسنجی که خبرگزاری آسوشیتدپرس و یک مرکز تحقیقات مردمی در آمریکا انجام داده اکثریت آمریکایی‌ها از وضع اقتصادی‌شان ناراضی هستند.
رسانه‌های آمریکایی می‌گویند بحران اقتصادی و افزایش تورم در آمریکا که در 40 سال گذشته بی‌سابقه است، موجب شده مردم امیدشان به بهبود وضعیت اقتصادی را از دست بدهند. بر اساس نظرسنجی مشترک آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقات مردمی NORC تنها حدود ۲۹ درصد از بزرگسالان آمریکایی می‌گویند وضعیت اقتصادی کشورشان «خوب» است و ۷۱ درصد نیز می‌گویند اقتصاد، «ضعیف» عمل می‌کند. در این نظرسنجی همچنین مشخص شده که تنها
۲۷ درصد از آمریکایی‌ها با اقدامات اقتصادی و سیاسی دولت جو بایدن، موافقند و ۷۲ درصد می‌گویند این رویکردها و دستورالعمل‌ها در مسیر غلطی است. ایسنا با انتشار این گزارش نوشته بر اساس این نظرسنجی، اکثر آمریکایی‌ها نگران مشکلات داخلی‌اند تا مسائل سیاست خارجی. پنج عامل نگرانی نیز به این ترتیب عنوان شده است: تورم، وضعیت اقتصادی و شغل، وضعیت کنترل سلاح، نرخ سقط‌جنین و افزایش قیمت بنزین.
هشدار وال استریت ژورنال
خبر دیگر از آمریکا اینکه نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال نسبت به عواقب پیروزی حزب دموکرات در انتخابات میاندوره‌ای ۲۰۲۲ کنگره هشدار داد و اعلام کرد که دموکرات‌ها پس از پیروزی در این انتخابات به افزایش مالیات‌ها و تغییر قوانین انتخاباتی اقدام خواهند کرد.به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، در گزارش تحلیلی این نشریه،آمده است: «درصورت ادامه حفظ و کنترل دموکرات‌ها در کنگره در انتخابات میاندوره‌ای ۲۰۲۲، آنچه که بواقع در نتیجه رأی‌گیری ماه نوامبر(آبان) خواهد بود، افزایش مالیات‌ها، تغییرات دائمی در فرآیندهای رأی‌گیری، و لغو اطاله دادرسی در سنا خواهد بود.»
این گزارش می‌افزاید: چنان‌که  نظرسنجی‌های انتخاباتی درست باشند، دموکرات‌ها شانس خوبی برای افزودن بر اکثریت خود در مجلس سنا و حتی حفظ موقعیت خود در مجلس نمایندگان خواهند داشت و برای این منظور دموکرات‌ها سعی می‌کنند تا رای دهندگان آمریکایی  را متقاعد کنند که دونالد ترامپ و  سقط جنین از مسائل مهم در این انتخابات است اما در عوض رای دهندگان در انتخابات میاندوره‌ای ۲۰۲۲ باید این فرصت را داشته باشند تا قدرت دولت کنونی و حزب حاکم را محدود سازند. در گزارش تحلیلی این نشریه از انتخابات میاندوره‌ای پیش رو در آمریکا که قرار است هشتم ماه نوامبر برابر با ۱۷ آبان ماه برگزار شود، آمده است: راهبرد انتخاباتی حزب دموکرات مدل جدیدی از «فریب تبلیغاتی» رای دهندگان در کارزار انتخاباتی (ریاست جمهوری ) ۲۰۲۰  آمریکا است، دموکرات‌ها‌، این انتخابات را همه پرسی درباره ترامپ و واکنش دولت بایدن به همه‌گیری کووید-۱۹ (برای عموم) جلوه می‌دهند، اما به محض آنکه در انتخابات پیروز شدند، به سمت برنامه‌های مهم  «چپ افراطی کارگری» و اجرای بزرگ‌ترین گسترش دولت در تاریخ مدرن آمریکا چرخش پیدا خواهند کرد، بنابراین  بسیار مهم است که بدانیم چه در ذهن دموکرات‌ها می‌گذرد. وال استریت ژورنال در هشدار خود نسبت به پیروزی حزب دموکرات در انتخابات نوشت: دموکرات‌ها موضوع اطاله دادرسی را هدف اصلی در صورت پیروزی در این انتخابات قرار داده‌اند چرا که با داشتن اکثریت ۵۱ رای در مجلس سنا، هرگونه دری برای تصویب هر لایحه‌ای بر روی آنان باز خواهد بود و حتی ممکن است آنها واشنگتن دی.سی (پایتخت آمریکا )
را به یک ایالت جدید در کشور تبدیل کنند، همچنین افزایش عمده مالیات‌ها نیز در مرحله اجرای بعدی آنها قرار خواهد داشت.