kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۷۶۶
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶

حملات موشکی گسترده به پایگاه نظامیان آمریکا در شرق سوریه



نظامیان اشغالگر آمریکایی در پایگاه الشدادی واقع در شمال شرق سوریه، هدف حملات راکتی گسترده قرار گرفتند.
آمریکا در سال‌های گذشته به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را تحت اشغال خود درآورده است. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق ‌آمریکا پیشتر به صراحت گفته بود که حضور نظامیان آمریکا در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است. وقتی اوضاع این چنین است، استمرار حضور نظامی آمریکا در عراق یک توجیه پرمنفعت دارد!
منابع محلی بامداد یکشنبه از حمله راکتی به پایگاه نظامیان اشغالگر آمریکا در استان «الحسکه» واقع در سوریه خبر دادند. به گزارش فارس از صابرین‌نیوز، پایگاه «الشدادی» متعلق به اشغالگران آمریکایی در نوار مرزی عراق-سوریه هدف حملات راکتی گسترده قرار گرفته است. طبق معمول جزئیات بیشتری از این خبر از طرف آمریکایی منتشر نشده است.
گفتنی است، حدود دو هفته پیش نیز صدای چندین انفجار از پایگاه غیر قانونی نظامیان تروریست آمریکایی در استان دیرالزور شنیده شد که برخی منابع دلیل آن را اصابت سه راکت به این پایگاه عنوان کردند. برخی منابع هم خبر داده بودند که پایگاه آمریکایی‌ها در این منطقه، هدف سه راکت قرار گرفته است. منابع محلی نیز خبر داده بودند که آمبولانس‌ها به سرعت عازم محل انفجارها شدند؛ نیروهای آمریکا و عناصر مسلح وابسته به آنان در این منطقه، مستقر شدند و بالگردها و پهپادهای شناسایی آمریکا، به پرواز درآمدند؛ اما از تلفات و جزئیات آن حملات نیز خبری منتشر نشد.
این خبر درحالی منتشر می‌شود که دو کاروان ارتش آمریکا در 48 ساعت گذشته بیش از ۱۰۰ محموله تسلیحاتی و لجستیکی از عراق وارد سوریه کرد. یک کاروان متشکل از ۵۰ کامیون حامل بلوک‌های سیمانی و دیوارهای پیش ساخته، اتاق‌های نگهبانی و خودروهای نظامی «پانزر» با عبور از گذرگاه غیر قانونی «الولید» وارد سوریه شده است. دومین کاروان نیز با ۵۰ کامیون حامل تجهیزات نظامی و خودروهای زرهی با عبور از مرز عراق، وارد پایگاه «تل بیدر» در شمال شهر الحسکه شده است.