kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۷۵۶
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶

تأخیرات طولانی برخی پروازهای نجف‌- تهران

 

برخی پروازهای نجف- تهران طی روزهای اخیر با تاخیرات طولانی همراه بوده است.
در همین زمینه دیروز ایسنا گزارش داد پرواز شرکت هواپیمایی معراج به شماره ۴۸۰۲ از مبدا نجف به تهران، که مقرر بوده شنبه ۲۶ شهریورماه عراق را ترک کند، با تاخیر بیش از ۱۷ ساعت تا زمان تنظیم گزارش مواجه شد، یکی از مسافران این پرواز با اعلام این خبر، گفت کادر پرواز و نماینده معراج هم تاکنون در این مدت به مسافران پاسخگویی نداشته‌اند، این در حالی است که در فاصله سه تا شش صبح هم با وجود گرمای هوا، مسافران را در هواپیما نگه داشته و حتی به هتل منتقل نکرده‌اند.
این مسافر اعلام کرد از سوی هواپیمایی، یک ربع قبل از اذان صبح اعلام شده به این دلیل که نمی‌توان برای نماز توقف کرد، در فرودگاه مانده‌اند و حتی علت تاخیر را به فرودگاه تهران، نماز خواندن مسافران اعلام کرده‌اند!
در این زمینه میرسمیعی - روابط عمومی هواپیمایی معراج- توضیح داد: مشکلات فنی باعث تاخیر این پرواز شده است و با توجه به اینکه پرواز از مبدا عراق و خارج از کشور انجام شده، در تلاش برای حل مشکل فنی برای از سر گرفتن پرواز هستیم.
بی‌اعتنایی ایران‌ایر به تأخیرات
همچنین خبرنگار ما هم از تاخیر چندساعته پرواز 5332 ساعت 12 و 30 دقیقه ایران‌ایر در مسیر برگشت از نجف به تهران در روز سه‌شنبه 22 شهریورماه خبر داد.
بنابراین گزارش، مسافران این پرواز هم با گذشت بیش از دو ساعت از تأخیر، از وضعیت پرواز مطلع نبودند تا درباره شیوه بازگشت به ایران برنامه‌ریزی کنند. همچنین هیچ یک از حقوق مسافران، اعم از حضور نماینده شرکت هواپیمایی در بین مسافران و توضیح درباره علت تأخیر، همکاری برای تغییر پرواز، اطلاع‌رسانی از طریق سیستم اطلاعات پرواز، پذیرایی از مسافران و... که باید پس از گذشت دو ساعت از تاخیر پرواز رعایت می‌شد، انجام نشد و زائران تشنه و گرسنه به حال خود رها شدند.
گلایه مسافران بیشتر از این موضوع بود که چرا از سرنوشت پرواز خود مطلع نیستند و نماینده شرکت هم در بین مسافران حاضر نیست تا پاسخگوی آنها باشد. در نهایت این پرواز با سه ساعت تاخیر در ساعت 15 و 30 دقیقه انجام شد.
پیگیری‌های ما از شرکت ایران‌ایر تا زمان تنظیم این گزارش بی‌نتیجه بوده و مسئولان این شرکت علی‌رغم گذشت چند روز حاضر به ارائه توضیح نبوده‌اند.
سرگردانی زائران اربعین در پروازهای اربعین منحصر به یک مورد نبوده است ولی گزارش‌های منتشر شده طی روزهای گذشته در رسانه‌های مختلف نشان داد که مدیران هما عدم پاسخگویی را در پیش گرفته‌اند. روز یکشنبه 20 شهریورماه نیز خبرگزاری تسنیم در گزارشی نوشت: «پرواز 5321 ایران‌ایر باید ساعت 19 و 15 دقیقه انجام می‌شد، اما مسافران که تعدادی از آنها افراد مُسن و کودکان هستند تا این لحظه (21 و 30 دقیقه) در فرودگاه سرگردان هستند و کسی پاسخگوی آنها نیست.»
شایان ذکر است در زمان آغاز فروش بلیت‌های اربعین هم نمایندگی فروش این شرکت در خیابان نجات‌اللهی تهران با حضور صدها نفر از مردم مواجه شد ولی پاسخگویی مناسبی از سوی شرکت انجام نشد.
در این ‌بین به گوش می‌رسد که برخی مدیران شرکت ایران‌ایر از چنان حاشیه‌ امنی برخوردارند که ظاهراً تاکنون کسی قادر به تغییر آنها نبوده است! این وضعیت هیچ‌وقت مورد تأیید نبوده اما استمرار آن در دولت مردمی سیزدهم که در عمل نشان داده با مدیران ناکارآمد رودربایستی ندارد پذیرفته نیست.