kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۵۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱
نمایش وحدت در اربعین

استاندار کربلا: از 80 ملیت به زیارت امام حسین(ع) آمده‌اند

معاون استاندار کربلای معلی گفته زائران اربعین حسینی علیه‌السلام که به این استان سفر کرده‌اند، از بیش از ۸۰ ملیت هستند. بیش از 20 میلیون نفر در این راهپیمایی با شکوه مشارکت دارند.

میدان جاذبه حسینی‌(ع) بسیاری از حق‌جویان را در طول تاریخ مجذوب و واله خود کرده است؛ مردم این روزگار نیز مستثنی نیستند و گرفتار جاذبه حسینی‌اند. این میدان به قدری قدرتمند است که افراد با ملیت‌ها و حتی مذاهب مختلف را جذب خود می‌کند؛ البته برای پیوستن به مدار این جاذبه لازم نیست که مجاهدی حق‌جو بود بلکه فقط کافی است که حق‌ستیز نبود.
هنوز که اربعین حسینی‌(ع) نرسیده است، سراسر کربلاءِ ۵۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربعی مملو از زائرانی است که در مسیر شور و شعور قدم برمی‌دارند و به زیارت ارباب مشرف می‌شوند. با وجود گرمای هوا جمعی از زائران در زیر آفتاب و دمای بیش از ۴۵ درجه کربلا در جوار حرم امام حسین و حضرت عباس علیهم‌السلام مستقر شده‌اند و بسیاری نیز در روزهای آتی به آنان می‌پیوندند.
«عقیل الفتلاوی»، معاون استاندار کربلاء معلی، روز سه‌شنبه با اشاره به این‌که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰ میلیون نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی‌(ع) وارد این استان شوند، اظهار داشته که زائران اربعین از بیش از ۸۰ کشور جهان به کربلاء معلی سفر کرده‌اند و بیشتر زائران خارجی دارای ملیت‌های ایرانی، افغانستانی، عربی از جمله لبنانی، بحرینی و عربستانی و نیز ملیت‎های کشورهای دیگر از جمله ملیت‌های اروپایی هستند.
وی با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر کربلای معلی میزبان میلیون‌ها زائر اربعین حسینی‌(ع) بوده، گفت: «روزانه حداقل یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر وارد این شهر می‌شوند و ما تا آخرین ساعات برگزاری مراسم اربعین حسینی‌(ع) به خدمات‌رسانی به آنها ادامه خواهیم داد.» به گزارش ایرنا، الفتلاوی این را هم گفته که: «مقامات استان کربلای معلی برای حفاظت از زائران و همچنین ارائه خدمات به آنها و توسعه این خدمات یک برنامه فشرده تهیه کرده‌اند.»