kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۴۵۶
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵

گزارش تکان‌دهنده سازمان ملل از گسترش برده‌داری مدرن

 
 
سازمان ملل متحد در گزارشی تکان دهنده نسبت به افزایش برده‌داری در جهان مدرن هشدار داد.
سازمان بین‌المللی کار (ILO) روز دوشنبه پس از انتشار گزارش برده‌داری مدرن اعلام کرد: «تعداد افرادی که بر خلاف میل خود مجبور به کار یا ازدواج شده‌اند در سال‌های اخیر به حدود 50 میلیون نفر افزایش یافته است.» به گفته این آژانس وابسته به سازمان ملل متحد بحران‌هایی مانند همه‌گیری کووید19، درگیری‌های مسلحانه و تغییرات آب و هوایی منجر به اختلال بی‌سابقه در اشتغال و آموزش و در عین حال تشدید فقر شدید و مهاجرت اجباری شده است.
در مقایسه با آخرین شمارش در سال 2016، تعداد افرادی که گرفتار برده داری مدرن هستند حدود 9.3 میلیون نفر افزایش یافته که بیش از 3.3 میلیون نفر از آنها کودک هستند و 22 میلیون نفر نیز به خاطر ازدواج اجباری روزگار سختی را سپری می‌کنند. به گزارش شفقنا از رویترز، سازمان بین‌المللی کار می‌گوید: «بیش از نیمی از کار اجباری در کشورهای با درآمد متوسط یا با درآمد بالا اتفاق می‌افتد و کارگران مهاجر بیش از سه برابر بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند.»
در این گزارش به قطر و چین به طور خاص اشاره شده است. قطر به خاطر بهره‌کشی از کارگران خارجی شاغل در ساخت تأسیسات جام جهانی فوتبال 2022 به شدت تحت حملات گروه‌ها و نهادهای حقوق بشری است. این گزارش همچنین به نقض حقوق مسلمانان اویغور در غرب دور چین اشاره کرده است.