kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۴۴۹
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
گزارش خبری کیهان

فلسطین در حال انفجار است /هشدار سرویس اطلاعاتی مصر به اسرائیل

 
 
 
سرويس خارجي-
ارتش رژیم صهیونیستی با وجود تداوم یورش‌ها و بازداشت‌ها، با دشواری در توقف عملیات‌های مقاومت مواجه است و مقامات مصري هشدار داده‌اند در صورت ادامه روند كنوني در کرانه باختری، صهيونيست‌ها با انفجار اوضاع مواجه خواهند شد.
كرانه باختري نام بخشي بزرگ از خاك فلسطين است كه اين روزها قلب تپنده تحولات اين سرزمين شده است. اگر تا همين چند سال پيش كرانه باختري را با نام برخي چهره‌هاي سازش كار عربي مي‌شناختند، اين روزها نام كرانه باختري با نام گروهي بزرگ از مجاهدان و مبارزان فلسطيني گره خورده كه عزم خود را براي يكسره كردن كار اشغالگران جزم كرده‌اند. اين روزها نام كرانه باختري ارتباطي با سازش كاران ندارد و اين محدوده از فلسطين جايي براي سازش كاران نيست. فلسطيني‌هاي باقي مانده در كرانه باختري مدت‌هاست كه به اين قطعيت رسيده‌اند كه هر قدم در برابر اشغالگران عقب بنشينند، صهيونيست‌ها چند قدم جلو مي‌آيند. جمعيت 600 هزار نفري شهرك نشينان صهيونيست در كرانه باختري، بزرگ‌ترين نشانه شكست سازش گري است و از همين رو، روز به روز تحولات كرانه باختري داغ‌تر و پرتنش‌تر مي‌شود.
داغ شدن و شروع دور جديد انتفاضه فلسطين را از زبان صهيونيست‌ها هم مي توان شنيد. روز يكشنبه «رونن بار»، رئیس‌سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شاباک از افزایش ۳۰ درصدی تیراندازی در کرانه باختری علیه صهیونیست‌ها خبر داد و گفت: در مقایسه با سال گذشته عملیات تیراندازی در كرانه باختري ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. به گفته اين مقام تل آويو، صهيونيست‌ها امسال با بیش از ۱۳۰ عملیات تیراندازی مواجه بوده‌اند، در حالي كه اين تيراندازي‌ها در سال 2021 میلادی ۹۸ مورد و در سال ۲۰۲۰ فقط 19 مورد بوده است. همين آمار بزرگ‌ترين نشانه آن است كه تحولات كرانه باختري در عمل به سمت مسلح شدن فلسطيني‌ها حركت مي‌كند و فلسطيني‌ها به مانند گذشته در برابر نظاميان اشغالگر دست بسته نيستند.
اين آمار حيرت انگيز از افزايش استفاده از سلاح توسط فلسطيني‌ها باعث شده تا رژیم صهیونیستی از هم اکنون به شدت در ترس و وحشت بسر ببرد و همه توان خود را براي كنترل اوضاع به‌كار گيرد، هرچند آنها تا كنون نتوانسته‌اند اوضاع را كنترل كنند و حتي وضعيت براي آنها بدتر هم شده است. وضعيت در كرانه باختري فلسطين حتي تا آنجا پرتنش شده كه رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که برخی مسئولان مصری به سران رژیم اسرائیل درباره تداوم حملات و یورش‌های خود در کرانه باختری رود اردن هشدار داده و گفته‌اند که اوضاع این منطقه از کنترل خارج خواهد شد. شبکه صهیونیستی كان در اين ارتباط اعلام کرد که مسئولان مصری به رژیم صهیونیستی گفته‌اند که اگر وضعیت کرانه باختری به همین شکل تداوم داشته باشد، این رژیم با انفجار در اراضی تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین مواجه خواهد شد.
پادگاني به نام كرانه باختري
 بزگ‌ترین کابوس فعلي صهيونيست‌ها آن است که علاوه‌بر دو شهر جنين و نابلس در كرانه باختري كه اين روزها كانون مقاومتند، شهرهای دیگری كرانه باختري نیز مسير جنین و نابلس را در پيش گيرند و در عمل آتش خشم سراسر اين منطقه را فرا گيرد. از همين رو نيز منابع ميداني گفته‌اند كه قدم به قدم جاده‌ها و حتي كوچه‌ها در مناطق مختلف كرانه باختري سربازان صهيونيستي مستقر شده و هرگونه تحرك و تجمع فلسطيني‌ها زير نظر گرفته مي شود، اما با وجود همه اين محدوديت‌ها، صهيونيست‌ها هنوز موفق نشده‌اند اوضاع را تحت كنترل خود درآورند.
قرار است تا چند ماه ديگر در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين؛ پنجمين انتخابات پارلماني براي خروج از بن بست سياسي چهارساله برگزار شود و اگر شرايط در كرانه باختري همچنان پرتنش و پر از درگيري باشد، عملا شايد برگزاري انتخابات سراسري در همه مناطق اشغالي نيز امكان پذير نباشد. شبکه رادیو و تلویزیون سراسری رژیم صهیونیستی موسوم به کان در گزارش روز دوشنبه خود اعلام کرد سرویس‌های امنیتی اسرائیل روز به روز بر سطح آماده‌باش خود می‌افزایند تا بتوانند اوضاع را كنترل كنند و به همين منظور روزانه ده‌ها هشدار در رابطه با احتمال وقوع عملیات اعلام مي شود. براساس گزارش این شبکه عبری زبان، پلیس اسرائیل مدتهاست که در حال آماده‌باش کامل قرار دارد و علاوه‌بر آن هر روز نیز بر شمار نیرو‌های خود در تمامی نقاط (فلسطین اشغالی) می‌افزاید، در حالی که تمرکز اصلی بر روی بازارها، رخداد‌های بزرگ و اماکن پر رفت و آمد است.
از سوي ديگر، برخی از منابع امنیتی رژیم صهیونیستی با اذعان به شکست عملیات ارتش این رژیم در سرکوب مقاومت در کرانه باختری اعلام کردند كه احتمال ورود به درگیری وسیع در کرانه باختری پیش از ورود به برنامه‌های انتخاباتی وجود دارد و در اين صورت شايد صهيونيست‌ها در كنار صندوق‌هاي انتخابات آتي خود، شاهد شليك و درگيري‌هاي مسلحانه در گوشه گوشه مناطق اشغالي باشند.
اعتراضات ضد صهيونيستي در آلمان
همزمان با تنش‌ها در كرانه باختري، شکاف‌های حل نشده درون جامعه صهیونیست چنان است که تشکیل دولت به امری شبه محال تبدیل شده است. دولت‌های لرزان و مستعجل حکایت از پوسیدگی و زوال نهادهاي سياسي تل‌آويو است. عصر روز يكشنبه نيز «يائير لاپيد»؛ ژست يك نخست وزير را به خود گرفت و به آلمان رفت تا در آنجا در ظاهر بتواند وضعيت كابينه در تل آويو را با ثبات نشان دهد، اما حتي در آلمان نيز صهيونيست‌ها از دست مخالفان خود در امان نبودند و  شبکه خبری آروتز شوا روز دوشنبه از برگزاری یک تظاهرات ضد صهیونیستی در پایتخت آلمان خبر داد. صفحه توئیتر این شبکه خبری با انتشار تصویری از تظاهرات نوشت: پیش از ورود لاپید یک تجمع ضد اسرائیلی از محل اقامتگاه صدراعظم آلمان در برلین برگزار شد.
بر اساس این گزارش، تظاهرات‌کنندگان در این تجمع شعارهایی را در دست داشتند و فریاد «زنده باد فلسطین» سر می‌دادند. اوضاع ناآرام كرانه باختري بعيد است كه آرام بگيرد و حتي به نظر نمي رسد كه سفرهاي خارجي مقامات اين رژيم بتواند از حجم آبروريزي نظاميان صهيونيست به‌دليل ناتواني در برابر مقاومت‌گران فلسطين بكاهد.