kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۳۳۱
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷

کیهان و خوانندگان

 

* سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌روند تا ان‌شاءالله به زودی به سلطان استقرار امنیت در خلیج‌فارس تبدیل شوند. با تولیدجنگ افزارهایی مثل شناورهای پیشرفته، پهپاد، موشک‌های نقطه‌زن و... دیگر آمریکا جرأت عرض‌اندام در خلیج‌همیشه فارس را ندارد. به قهرمانان نیروهای مسلح این پیشرفت‌های خیره‌کننده را تبریک عرض می‌کنم.
برقبانی
* کتاب بدون دود و آتش و خون روایت جدید ‌دولت قبل است که دیده شود. ولی مردم هیچ گاه فجایع مدیریتی، اشرافی‌گری‌ها، جولان جاسوسان، حقوق‌های نجومی، نرخ‌های نجومی و... در 8 سال حاکمیت آنها را فراموش نخواهند کرد.
اصانلو
* روستای احمد فداله یکی از محروم‌ترین نقاط کشور و به شدت صعب‌العبور است. درود بر آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری که وقت گذاشتند و به این روستای دورافتاده سرکشی کردند. در دولت قبل مسئولین استانی و محلی با سابقه 8 سال مدیریت از چند کیلومتری این نقطه رد هم نشده بودند.
صفایی
* عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا یک فرصت طلایی برای کشور است و منجر به جهش صادرات محصولات غیرنفتی خواهد شد. در ضمن تجارت میان کشورهای عضو این اتحادیه اگر چنان‌که براساس ارزهای ملی صورت بگیرد این سیاست ارزی می‌تواند حاکمیت دلار را تضعیف کند.
رشیدپور
* عمران‌خان گفته برای پاکستان دو گزینه بیشتر نیست: یا انقلاب امام خمینی(ره) یا قطعنامه نرم (از طریق انتخابات). ولی دست‌های بیگانگان مانع تحقق این دو امر است. خدا را باید شکر کرد برای نظام اسلامی و ولایی خودمان.
آذرباد
* مذاکرات هسته‌ای خیلی کشدار شده و از طرف دیگر در‌هاله‌ای از ابهام قرار دارد. ولی آمریکایی‌ها نشان داده‌اند که در عمل صداقت ندارند و در حال گذراندن وقت هستند ولی باید بدانند بیشتر خودشان ضرر خواهند کرد.
ارجمندی
* اوکراین با طرح و نقشه رژیم صهیونیستی قرار بود به حیاط خلوت و خانه دوم این رژیم جعلی تبدیل شود و آمریکا و ناتو نیز پشت مرزهای روسیه سنگر بگیرند و او را محاصره نمایند ولی پیش‌دستی روسیه آنها را غافلگیر و نقشه‌هایشان را نقش برآب کرد.
مغاری
* وابستگی بعضی از اصلاح‌طلبان به غرب و آمریکا به حدی است که یکی از رسانه‌های این جریان پیشنهاد داده همکاری ایران با چین و روسیه باید مقدمه‌ای برای روابط بهتر با غرب باشد. گویا ناف این جماعت را با نوکری آمریکا بریده‌اند.
کرزان
* در برخی از شبکه‌های ضد انقلاب موردی بازنشر می‌شود که فردی اجیر شده وابسته به جریان شیعه انگلیسی‌، لباس مقدس روحانیت بر تن کرده و به سگ‌بازی و دست‌ دادن و دیده‌بوسی با خانم‌ها مشغول است. برخی افراد ساده‌لوح و معترضین و خوش‌باوران هم می‌پذیرند و بهانه‌ای برای کوبیدن روحانیت اصیل می‌شوند در حالی که هیچ انسان عاقلی حرکت پلشت این خودفروختگان و اجیرشدگان را به روحانیت اصیل و انقلابی نسبت نمی‌دهد. می‌دانند که این قبیل امور ساخته و پرداخته دشمنان خبیث نظام اسلامی است.
موحدی
* مسائلی که موجب شد اتحاد جماهیر شوروی زمین‌گیر شود و در نهایت به سمت سقوط کامل پیش برود، قمار گورباچف در اعتماد به وعده‌های غرب بود که مردم آنجا به جای او به سمت یک عامل مستقیم غرب یعنی یلتسین رفتند.
ناصریان
* از متولیان امر که در دستگیری 300 سرشبکه فعال دشمن علیه حجاب، اقدام کردند تشکر می‌کنم. دشمن چنین تلاش گسترده‌ای برای بی‌هویتی جامعه و زدودن فضایلی مثل حیا و غیرت از آن می‌کند و متأسفانه عده‌ای غافل نیز با عمل کورکورانه به خواسته آنها هویت اصیل خویش را از دست می‌دهند و به عامل دشمن تبدیل می‌شوند.
پیرانی
* یکی از هم‌وطنان در ایام حج امسال به زندان سعودی‌ها افتاده و معلوم نیست چه بلایی بر سرش آورده‌اند. از مسئولین کشور می‌خواهیم برای آزادی او از انجام هر کاری که از دست‌شان برمی‌آید دریغ نداشته باشند.
ضرغامی
* صحنه‌های مستند دردناکی از خیابان‌های پر از مواد مخدر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیای آمریکا در فضای مجازی منتشر شده. عرضم این است که چرا اصلاح‌طلبان غربگرا در روزنامه‌ها و رسانه‌های خود به این مسائل در آمریکا نمی‌پردازند؟
وکیلی
* وضعیت نگران‌کننده امروز کشورهای اروپایی و ترس از آینده بیانگر آن است که عاقبت تمام رژیم‌های وابسته به آمریکا چیزی جز شکست‌های راهبردی- اجتماعی نیست. هنوز زمستان نیامده تظاهرات اعتراض‌آمیز مردم کشورهای اروپایی یکی پس از دیگری شروع شده است.
فشارکی
* از فیلم روز واقعه صحنه جالبی که به یاد بنده مانده صحنه‌ای بود که عبدالله نصرانی تازه مسلمان شده خطاب به مسلمانانی که مدام از فضایل حسین(ع) صحبت می‌کردند گفت: از او بسیار می‌گویند ولی چرا خود چون او نیستند؟ بیاییم این روزها به مرام حسین(ع) هرچه می‌توانیم نزدیک بشویم و چون حسین(ع) زندگی کنیم. به خدا قسم این جا بهشت خواهد شد.
روستایی
* چرا طالبان با ادامه تحصیل دختران مخالفت می‌کنند؟ مگر علم منحصر به مردان است. با این همه تاکید آموزه‌های دینی به علم و آموختن خواندن و نوشتن این نحو برخورد اصلا قابل توجیه نیست.
توسلی
* چرا در‌های مسجد میدان میوه و تره‌بار مرکزی برای محله همجوار شهرک شریعتی بسته است؟ از مسئولان درخواست می‌شود این مشکل را رفع نمایند.
8132---0936
* طبق اذعان مسئولین محترم راهنمایی و رانندگی آمار تصادفات منجر به فوت در کشور بالا است. برای کاهش این آمار اقدامات جدی لازم است. چرا همه یاد گرفته‌ایم فقط گلایه و شکایت بکنیم؟
9239---0922
*‌ متاسفانه جاده تهران- چالوس هیچ گاه ترافیک روان نداشته و ندارد. بیشتر مواقع در این جاده یا شاهد ترافیک سنگین هستیم و یا مسدود است.کاستن از این مشکلات همیشگی این جاده، قبل از تکمیل آزادراه تهران- شمال لازم است.
سپه‌پور
* در فضای مجازی شاهد تبلیغات گسترده‌ای مبنی بر درمان کمردرد با استفاده از نوعی کمربند طبی با انتشار امواج صوتی مخصوص هستیم. ضرورت دارد پزشکان و متخصصان و همچنین جراحان کشور در این مورد نظر بدهند و تکلیف‌ بیماران را روشن کنند.
شمسایی
* من معلم بازنشسته هستم برای طرح مشکلاتم به سازمان بازنشستگان مراجعه کردم به من اجازه ورود به طبقه مدیران را ندادند مگر آنها برای انجام کار ما بازنشستگان آنجا حضور ندارند!
حسنی‌فرد
* در هر سال با مشکل گرفتن پول در مدارس دولتی مواجه هستیم. یک بار برای همیشه توضیح بدهند. شاید بودجه آموزش و پرورش فقط کفاف حقوق معلمان می‌شود و چیزی برای هزینه مدارس باقی نمی‌ماند.
بابایی
* چندی قبل 10 زن کارگر فصلی در تصادفات رانندگی در جاده شوشتر کشته شدند. ولی صدای آن در رسانه‌ها شنیده نشد چرا که فقط صدای زنان طبقه متوسط به بالا که خواهان رفتن به ورزشگاه‌ها هستند شنیده می‌شود.
تورانی
*‌ برخی از افراد شاغل درکسب و کارهای مختلف در پرداخت مالیات‌، قانون را دور می‌زنند. عمده بهانه آنان این است که در ازای مالیات خدمات اجتماعی مناسبی دریافت نمی‌کنند. به نظر می‌رسد در کنار بستن‌ راه‌های فرار از قانون بهترین کار جلب اعتماد مردم از طریق ارائه خدمات خوب و مناسب و ملموس برای شهروندان است.
حجازی
* با توجه به خفت‌گیری در برخی از بزرگراه‌های تهران، لازم است در صورت نبود دوربین، نسبت به نصب آن اقدام شود تا در اسرع وقت با سارقان به عنف برخورد شود.
حاتمی‌نسب