kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۳۰۴
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
ژاپن

بلندترین آسمان‌ خراش مسکونی


یک شرکت آلمانی حدود شش سال پس از شروع ساخت، سرانجام کار روی بلندترین آسمان‌خراش ژاپن را در توکیو به پایان رساند که یک باغ شهر عمودی است.
به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، یک شرکت آلمانی دو آسمان خراش در توکیو احداث کرده که یکی از آنها بلندترین برج مسکونی ژاپن است. این برج دارای طراحی منحصربه فردی است و با فضای سبز جان گرفته است.
این پروژه تورانومون نام دارد و شامل ساخت دو برج جدید در دو طرف برج هیلز تورانومون است که در حال حاضر بلندترین آسمان‌خراش توکیو و پنجمین آسمان‌خراش بلند ژاپن محسوب می‌شود.
ارتفاع آسمان‌خراش بلندتر به 220 متر می‌رسد و شامل 54 طبقه و 550 واحد مسکونی است که از آپارتمان‌های استودیویی 34 متر مربعی تا اقامتگاه‌های دو خوابه حداکثر 112 متر مربعی را شامل می‌شود. ساختمان دیگر 185 متر ارتفاع دارد و 36 طبقه فضای اداری را در خود جای داده است.
آسمان‌خراش‌های مذکور از بتن مسلح فولادی ساخته شده‌اند و شکل کلی آنها شبیه به معابد باستانی است تا به کاهش اثرات زلزله و طوفان کمک شود. همچنین سازه‌هایی برای کاهش لرزش این ساختمان‌ها در نظر گرفته شده است.
تراس این دو آسمان‌خراش جدید سرسبز بوده و آنها از طریق یک تراس بزرگ در دسترس عموم به هم متصل می‌شوند که دارای تعداد زیادی درختچه، گیاهان و درختان است و به صورت عمودی تا طبقه هفتم برج اداری و طبقه 11 برج مسکونی ادامه دارد. همچنین چندین محل نشستن و مسیرهای پیاده‌روی در نظر گرفته شده است. کل فضای سبز حدود 7800 متر مربع است.