kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۲۹۵
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵

سعودی‌ها بمباران هوایی یمن را از سر گرفتند!

 

سرويس خارجي-
سعودي‌ها بارديگر همزمان با آتش بس در يمن مناطقي از اين كشور را هدف بمباران‌هاي وحشیانه خود قرار دادند.
در شرايطي كه يمن اين روزها آتش بس را سپري مي كند، ائتلاف متجاوز سعودي بارديگر تعهدات خود درباره آتش بس را زير پا گذاشت و در اقدامي ضدانساني بخش‌هايي از غرب یمن را هدف قرار داد.
المیادین در اين ارتباط گزارش داده است كه هواپیماهای شناسایی مسلح ائتلاف سعودی در چهار نوبت، شهرستان «حیس» واقع در جنوب استان الحدیده و شهرستان «مقبنه» واقع در غرب استان تعز را هدف قرار دادند. همچنين بر اساس گزارش شبکه المسیره یمن، هواپیماهای جاسوسی ائتلاف سعودی در منطقه الجبلیه و حیس نیز به پرواز درآمدند.
این حملات در حالی صورت می‌گیرد که چند ماهی است با میانجیگری سازمان ملل متحد میان طرف‌های درگیر در یمن آتش بس برقرار است؛ اما ائتلاف سعودی همه روزه این آتش بس را نقض می‌کند. آتش بس فعلي در يمن قرار است تا اوايل پائيز ادامه داشته باشد، اما نقض مكرر و پيوسته اين آتش بس از سوي متجاوزان سعودي و اماراتي، آينده نامعلومي را براي جنگ در يمن ترسيم كرده و بعيد به نظر مي رسد كه پس از پايان آتش بس، رياض و ابوظبي بتوانند رنگ آرامش را به خود ببيند. سه ماه قبل از آن كه سازمان ملل در يمن آتش بس اعلام كند، ارتش اين كشور با پنج موشک بالستیک و «تعداد زیادی» پهپاد به فرودگاه‌های دبی و ابوظبی، یک پالایشگاه نفت در مصفح و چندین تاسیسات حساس و مهم در عربستان سعودي حمله كرد تا به تجاوزات ائتلاف عربي پاسخ داده باشد. بسياري از ناظران منطقه پيش بيني كرده‌اند كه احتمالا پس از پايان آتش بس فعلي نيز، يمني‌ها تجاوزات سعودي‌ها و اماراتي‌ها را بي پاسخ نخواهند گذاشت.