kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۲۷۸
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰

خواندنی از ورزش ایران

 

*هفتمین مرحله اردوی تیم ملی پاراوزنه‌برداری جهت کسب آمادگی برای بازی‌های پاراآسیایی، از 18 شهریور تا 2 مهرماه در کمپ تیم‌های ملی فدراسیون برگزار می‌شود.روح‌الله رستمی، سید حامد صلحی‌پور (تهران)، محسن بختیار، سامان رضی (گیلان)، احمد امین‌زاده (خوزستان)، امیر جعفری، مهدی صیادی (البرز)، علی‌اکبر غریب‌شاهی (فارس) هشت ملی‌پوشی هستند که زیر نظر حسین توکلی سرمربی و احمد ملاحسینی مربی تیم ملی تمرین می‌کنند.محمد کشاورز نوری به عنوان مربی فرهنگی در این اردو ملی‌پوشان را همراهی می‌کند.
*اسامی ۶ کاندیدا برای احراز پست ریاست فدراسیون اسکواش در حالی از سوی وزارت ورزش و جوانان به تایید رسیده است که با وجود اتمام دوره ریاست مسعود سلیمانی در ۲۶ شهریور، هنوز زمان برگزاری انتخابات مشخص نیست. برای شرکت در مجمع انتخابات فدراسیون اسکواش ۲۰ کاندیدا ثبت‌نام کرده بودند که از بین آنها سوابق مدیریتی ۶ کاندیدا (امیر عزیزی‌پور دبیر پیشین فدراسیون اسکواش، محمد آران رئیس‌هیئت اسکواش تهران، بابک فقیر نایب‌رئیس‌فدراسیون اسکواش، پیروز هاشمی ارس، بهرام آقاخانی سرپرست نایب‌رئیسی فدراسیون دوومیدانی و احمد نامنی معاون دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها) از سوی مراجع ذیصلاح وزارت ورزش و جوانان مورد تایید قرار گرفته است.
*سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد که «به دلیل آغاز اردوی تیم ملی فوتبال در هفته جاری، مسابقات لیگ برتر تا بعد از پایان روزهای فیفا برگزار نمی‌شود و هفته هفتم لیگ برتر بیست و دوم، از تاریخ ۸ مهر ۱۴۰۱ از سر گرفته خواهد شد.تیم ملی فوتبال ایران در تاریخ‌های اول و پنجم مهر در دو دیدار دوستانه در اتریش،‌ به ترتیب با اروگوئه و سنگال رو‌به‌رو می‌شود.سهیل مهدی، رئیس‌کمیته مسابقات در این خصوص گفت: تیم ملی پنجم و ششم مهر برمی‌گردد. برای تیم‌هایی که ملی‌پوش ندارند و در اردو نیستند از هفتم یا هشتم بازی‌ها را شروع می‌کنیم. تیم‌هایی که ملی‌پوش دارند هشتم و نهم بازی خواهند داشت. اگر هفته هفتم را برگزار می‌کردیم فرصت داشتیم تا هفته پانزدهم نیم‌فصل را جلو ببریم. هر چند الان نمی‌دانیم برنامه کی‌روش برای شروع جام‌جهانی چیست و آیا باید هفته‌هایی را به او تقدیم کنیم یا نه. امیدوارم برنامه‌اش هر چه زودتر به دست ما برسد. هر چند با روحیاتی که او دارد، می‌دانم خیلی زود برنامه را تا جام‌جهانی اعلام می‌کند. به محض اینکه برنامه را از او دریافت کنیم برنامه هفته‌های باقی مانده را اعلام می‌کنیم.