kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۲۳۰
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵

دو عملیات استشهادی دیگر در کرانه باختری تل‌آویو از ترس انتفاضه، جلسه اضطراری تشکیل داد


سرويس خارجي-
اوضاع امنيتي در كرانه باختري تا بدان حد بحراني است كه مقامات فعلي و گذشته تل آويو در جلسه اي اضطراری درباره این که «چه باید کرد؟» گفت وگو كرده‌اند.
پروژه استعماری تشكيل رژيم صهيونيستي در سرزمين‌هاي فلسطیني هرگز براي حضور موقت اين رژيم نبود، اما اوضاع فلسطين 74 سال پس از تاسيس رژيم صهيونيستي آن چنان آشفته و به هم ريخته است كه كمتر كسي مي تواند نسبت به آينده مناطق اشغالي خوش بين باشد. پس از همه اين سال‌ها که از اشغال کرانه باختری، بیت‌المقدس شرقی و نوار غزه می‌گذرد، اشغال ديگر بخش‌های جدایی‌ناپذیر فلسطین همچنان ادامه دارد، اما با وجود روند اشغالگري، محافل داخلي و خود ساكنان رژيم صهيونيستي به خوبي مي‌دانند كه اوضاع ديگر عادي نيست و بحران امنيتي ناشي از قيام فلسطيني‌ها به‌ويژه در كرانه باختري هر روز ابعاد بزرگ‌تري به خود مي گيرد.
طي يك روز گذشته حداقل دو عمليات استشهادي عليه نظاميان صهيونيست در مناطق مختلف كرانه باختري انجام شده كه يكي با سلاح سرد و ديگري با سلاح گرم بوده است. ظهر روز جمعه، رسانه‌های گروهی رژیم صهیونیستی مدعی شدند که یک خودروی اسرائیلی در نزدیکی روستای حواره شهر نابلس فلسطین هدف تیراندازی قرار گرفت که در اثر آن یک شهرک‌نشین صهیونیست زخمی شد. علاوه‌بر اين، در روز پنجشنبه نيز حمله با سلاح سرد از سوي يك جوان فلسطيني به خودرو نظاميان صهيونيست گزارش شد، هرچند اين جوان فلسطيني با شليك صهيونيست‌ها به شهادت رسيد.
البته علاوه‌بر اين عمليات‌ها، روزهاي پنجشنبه و جمعه ۱۲ مورد درگیري ديگر ميان فلسطینی‌ها با نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست در مناطق مختلف کرانه باختری گزارش شد كه در این عملیات‌ها حداقل دو نظامي و شهرک نشین صهیونیست زخمي شدند.
مجموع اين عمليات‌ها در شرايطي صورت مي‌گيرد كه محافل امنیتی صهیونیستی روز جمعه اعلام کردند که کرانه باختری در آستانه انتفاضه جدید قرار دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در تقابل با عملیات فلسطینیان در کرانه باختری، با بحران گزینه‌ها مواجه است.
همين شرايط بحراني باعث شد تا «ایتمار آیخنر»، خبرنگار نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت، صبح جمعه از نشست فوق‌العاده مقامات رژیم صهیونیستی به دليل وضعيت آشفته كرانه باختري خبر دهد.
براساس آمارها از ابتدای سال ۲۰۲۲ در کل کرانه باختری ۷۲۰۰ عملیات مقاومتی از سوی فلسطینی‌ها انجام شده که نسبت به سال‌های گذشته آماری بی‌سابقه محسوب می‌شود.