kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۸۶۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱

اکرمی: دولت خوب کار می‌کند مثل مگس فقط سراغ ضعف‌ها نرویم(خبر ویژه)

سیدرضا اکرمی‌ از فعالان سیاسی که در سابقه خود حضور در پنج دوره مجلس‌، ریاست شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در دولت روحانی و مشاور عالی رحمانی فضلی در وزارت کشور را دارد، در گفت‌وگو با روزنامه اصلاح‌طلب همدلی اظهار داشت: تلاش‌های سیاست خارجی دولت قابل تقدیر است و ما می‌بینیم که دولت از طریق هماهنگی و رایزنی‌هایی که با جوامع بین‌المللی و همسایگان ایران دارد، شرایط خوبی را برای کشور فراهم کرده است.


او اظهار داشت: آن مقداری که من وضع جامعه را مطالعه می‌کنم می‌بینیم که آقای سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهوری در سفرهای استانی از نزدیک وضع جامعه و مردم را می‌بیند. به این ترتیب از مشکلات مردم به‌خوبی آگاه می‌شود و بهتر می‌تواند برای حل آنان تصمیم بگیرد. ضمن اینکه دولت آقای رئیسی با هماهنگی که با قوه مقننه و قوه قضائیه دارد، امکان بهتر و بیشتری برای حل و فصل مسائل دارد. از طرف دیگر تلاش‌های سیاست خارجی دولت قابل تقدیر است و ما می‌بینیم که دولت از طریق هماهنگی و رایزنی‌هایی که با جوامع بین‌المللی و همسایگان ایران دارد، شرایط خوبی را برای کشور فراهم کرده است. در مجموع به نظرم می‌آید که جامعه در حال حرکت است. ارگان‌های مختلف در حال تلاش و در حال فعالیت هستند. ما باید همراهی و همکاری کنیم که این تلاش‌ها به نتیجه برسد.
به گزارش جهان‌نیوز، اکرمی همچنین گفت: ما جامعه بی‌نقد و انتقاد که نداریم. اما این درست نیست که ما مثل مگس باشیم و فقط سراغ ضعف‌ها و کمبودها برویم و اما تلاش را در جامعه نبینیم. بالاخره اداره امور کشور زحمت دارد. ما الان می‌بینیم که مجلس، دولت و قوه قضائیه همه دارند کار می‌کنند و تلاش دارند که امور مختلف در کشور به سرانجام برسند. ما هم باید کمک‌شان کنیم در عین حال که نقد می‌کنیم وضع موجود را باید اوضاع بین‌المللی را هم لحاظ کنیم. واقعا دشمن فشار می‌آورد. نمی‌شود در این شرایط سخت ما هم بشینیم و به قوای مختلف کشور فشار بیاوریم. این صحیح نیست. انصاف، دین و اخلاق ایجاب می‌کند که همه ما کوشش و از ظرفیت‌ها استفاده کنیم و وابستگی را به بیگانگان را کاهش دهیم.
وی گفت: ما باید معدل را ببینیم. باید نمره پایانی را در نظر بگیریم. الان جامعه به سمت حرکت و کوشش است و همه باید کمک کنیم و این مسیری که دولت در پیش گرفته است را تقویت کنیم. البته که این تنها به دولت اختصاص ندارد. الان در بین مردم یک مسابقه گرانی به وجود آمده است. مقصر همه هستند. چه بخش خصوصی چه بخش دولتی همه باید کمک کنند.