kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۸۴۷۷
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
حزب‌الله لبنان خطاب به اسرائیل:

فرصت زیادی ندارید سرنوشت‌تان در گرو چند روز است

 
 
 
حزب‌الله لبنان تقریباً یک ماه پس از فرستادن پهپادهایش به میدان نفتی-گازی «کاریش» که بنابر اعلام رسانه‌های صهیونیستی، نیروی هوایی، دریایی و زمینی اسرائیل را یک ماه در آماده‌باش کامل نگاه داشت، با انتشار ویدئویی جدید خطاب به رژیم صهیونیستی هشدار داده «فقط چند روز فرصت دارید».
مقاومت لبنان ویدئویی جدید منتشر کرده که نشان می‌دهد کشتی‌های رژیم صهیونیستی ویژه استخراج گاز در مرز لبنان و فلسطین اشغالی را تحت رصد کامل دارد. در این ویدئو با عنوان «أنتم رهن الأیام» (فقط چند روز فرصت دارید) به رژیم صهیونیستی هشدار داده می‌شود که کشتی‌های مذکور در تیررس موشک‌های مقاومت لبنان قرار دارد.
در هشدار قبلی، حزب‌الله، در تاریخ ۱۲ مرداد در بیانیه‌ای از پرواز سه پهپاد غیرمسلح بر فراز میدان گازی مورد مناقشه بین لبنان و رژیم صهیونیستی (کاریش) خبر داد. هرچند ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد هر سه پهپاد را رهگیری کرده و مورد هدف قرار داده است، اما حزب‌الله در بیانیه خود تأکید کرده بود که این پهپادها مأموریت اطلاعاتی داشته‌ و توانسته‌اند مأموریت‌شان را با موفقیت انجام دهند و پیام [هشدار] مدنظر حزب‌الله را منتقل کنند. در پی این عملیات است که به گزارش رسانه صهیونیستی معاریو، بیش از یک ماه است که تمامی تشکیلات هوایی، دریایی، اطلاعاتی و زمینی اسرائیل در حالت آماده‌باش هستند تا حزب‌الله نتواند دوباره به دکل حفاری در منطقه دریایی کاریش نزدیک شود.
«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله نیز در سخنرانی ۲۸ مرداد صریحاً گفت: «اگر میانجی آمریکایی بیاید و آنچه دولت لبنان مطالبه کرده اعطا کند در آن صورت ما نیز به سمت آرام‌‌سازی می‌رویم اما اگر مطالبات دولت را پاسخ ندهد، ما نیز به سمت تشدید (مقابله با رژیم صهیونیستی) پیش می‌رویم؛ چشم‌ها باید به میدان کاریش و مرزهای لبنان و میانجی آمریکایی باشد که تاکنون نیز وقت تلف کرده و زمان نیز تنگ است.»
گفتنی است که منطقه دریایی مورد منازعه میان لبنان و رژیم صهیونیستی ۸۶۰ کیلومتر مربع و سرشار از نفت و گاز است. در حال حاضر مذاکرات غیرمستقیم میان این دو به میانجی‌گری «عاموس هوچشتاین» فرستاده ویژه آمریکا و نیز نظارت سازمان ملل در حال برگزاری است.