kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۸۳۴۷
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
استاندارچهارمحال و بختیاری:

آب چشمه کوهرنگ دوباره به شهرکرد انتقال می‌یابد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کدورت آب چشمه کوهرنگ به کمتر از 20NTU  رسیده و تلاش برای کاهش کدورت آب در مسیر انتقال ادامه دارد و به‌ محض رسیدن کیفیت آب به حالت استاندارد این خط وارد مدار آبرسانی خواهد شد.
 
 
 
 
شهرکرد- خبرنگار کیهان:
 
غلامعلی حیدری افزود: وضعیت آب شهرکرد پایدار شده و مخازن در حال پر شدن است، بنابراین مشکل کم‌فشاری آب در طبقات بالا نیز به‌زودی حل می‌شود‌.
وی به علل بروز بحران بی‌آبی در شهرکرد اشاره و اضافه کرد: دیده نشدن طرح پدافندی برای خط انتقال آب از چشمه کوهرنگ، عدم وجود تصفیه‌خانه‌ای با زیرساخت‌ قوی و قدرت بالا در تصفیه آب و همچنین ظرفیت کم مخازن آب شهرکرد از مهم‌ترین عواملی است که بحران اخیر را رقم زد.
حیدری بسیج امکانات و نیروی انسانی از سراسر کشور، هم‌افزایی و کار جهادی و شبانه‌روزی را رمز عبور از بحران بی‌آبی شهرکرد دانست و اظهار داشت: در همین مدت بیش از ۳۰ کیلومتر لوله‌گذاری انجام و در پنج نقطه تصفیه‌خانه ایجاد شد.
وی با بیان اینکه عهد من با مردم چهارمحال و بختیاری تأمین آب پایدار بود، یادآور شد: در سفر رئیس‌جمهور به استان سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای تأمین آب شرب پایدار و یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تأمین آب کشاورزی در نظر گرفته شد.
گزارش خبرنگار کیهان حاکی است: چشمه معدنی آب کوهرنگ در استان چهار محال و بختیاری که در100 کیلومتری شهرکرد مرکز این استان واقع شده‌، یکی از گواراترین آب‌های جهان است.