kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۸۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹

اف بی‌آی: ترامپ حساس‌ترین اسناد محرمانه را به خانه‌اش برده بود

 
پلیس فدرال آمریکا با انتشار نسخه‌ای سانسور شده از مجوز تفتیش اقامتگاه ترامپ در فلوریدا اعلام کرده وی بخشی از حساس‌ترین اسناد محرمانه آمریکا را به خانه خود برده بود.
چندی پیش «اف بی‌آی» پس از یورش به اقامتگاه ترامپ در فلوریدا اعلام کرد صدها سند محرمانه و به کلی سری از اقامتگاه وی ثبت و ضبط کرده است. ترامپ بلافاصله اعلام کرد، اوباما هم در خانه اش اسناد محرمانه نگهداری می‌کرد. او بعدها گفت هدف از این اقدام اف بی‌آی، خارج کردن او از مبارزا انتخاباتی است. برخی نیز به دنبال این اقدام اف بی‌آی اعلام کردند این مسئله ممکن است به محاکمه و پایان زندگی سیاسی دونالد ترامپ منجر شود. حال خبر رسیده که نسخه سانسور شده مجوزی که مقامات فدرال آمریکا برای تفتیش عمارت مارالاگوی دونالد ترامپ از آن استفاده کردند، منتشر شده که جزئیاتی را درباره تحقیقات پلیس فدرال این کشور در «پرونده نگهداری غیرقانونی اسناد محرمانه» توسط دونالد ترامپ ارائه می‌کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، این مدرک روند زمانی پیشروی تحقیقات را واضح‌تر می‌کند و اینکه، مقامات اف‌بی‌آی برای تفتیش منزل ترامپ در اوایل ماه جاری، ابتدا باید دادگستری آمریکا را مجاب می‌کردند که دست‌خالی از این تفتیش باز نخواهند گشت. آنها باید ادله خود را برای ورود و جست وجوی عمارت مارالاگوی ترامپ، در سندی تحت عنوان «سوگندنامه» به قاضی ارائه می‌کردند. از این رو، سوگندنامه اف‌بی‌آی حاوی اطلاعاتی حساس و مهم درباره روند تحقیقات جاری این سازمان است و به همین دلیل، تنها نسخه سانسورشده‌ای از آن منتشر شده است.این سوگندنامه که روز جمعه منتشر شده، نشان می‌دهد اسنادی که در عمارت ترامپ نگهداری می‌شد، شامل برخی از حساس‌ترین اسرار آمریکا بوده است. ماموران اف‌بی‌آی همچنین به دادگاه گفته‌اند که «ادله کافی» در دست دارند که نشان می‌دهد اسناد مربوط به امنیت ملی آمریکا به شکل غیرقانونی به مکان‌هایی غیرمجاز در این استراحت‌گاه ترامپ منتقل شده‌اند.
در این سوگندنامه همچنین آمده که وقتی ماموران اف‌بی‌آی اسنادی را که دفتر ملی بایگانی آمریکا در ماه ژانویه (دی)از مارالاگو خارج کرده بود، بررسی کردند، ۱۸۴ سند منحصر به فرد یافتند که برچسب محرمانه داشت.در این سوگندنامه آمده است: ۶۷ سند دارای برچسب «طبقه‌بندی‌شده» و ۹۲ سند دارای برچسب «محرمانه» بوده و همچنین ۲۵ سند عنوان «فوق‌محرمانه» داشتند.نویسنده این سوگندنامه که یک مامور اف‌بی‌آی است، در این سند به دادگاه گفته است که چندین سند کشف‌شده از عمارت ترامپ دارای سطوح مختلفی از دسترسی امنیتی بودند و «من بر اساس تجربیات و آموزش‌هایم می‌دانم که اسنادی از این جنس، معمولا حاوی» اطلاعات دفاعی ملی هستند.یکی از بخش‌های سانسورنشده این سوگندنامه نشان می‌دهد که اف‌بی‌آی ادله کافی داشت تا باور داشته باشد که اسناد دفاعی محرمانه و سوابق ریاست‌جمهوری در مارالاگو مخفی شده است.