kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۹۹۸
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶

روزشمار «انتخابات ۸۸» رونمایی شد(اخبار ادبی و هنری)

جلد اول روزشمار تحولات انقلاب اسلامی با عنوان «انتخابات ۸۸» توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر و وارد بازار نشر شد.
 
 
 
انتشار روزشمارهای بعد از دوران دفاع مقدس با عنوان «روزشمار تحولات انقلاب اسلامی» توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در دست انجام است. اولین جلد از این مجموعه با عنوان «انتخابات 88» به تازگی منتشر شده است. 
محمد عرفان کریمی، مدیر مطالعات تاریخی و روزشمار، با بیان اینکه تاکنون 5 جلد از روزشمار تحولات انقلاب اسلامی در دوره پس از جنگ به مرحله چاپ رسیده و 15 جلد دیگر نیز در مرحله پژوهش و آماده‌‌‌سازی برای چاپ قرار دارد، گفت: به علت فراوانی وقایع مهم سال 1388 و حجم گزارش‌هایی که بیان‌کننده این وقایع هستند، سبب شده است که کتاب روزشمار انقلاب اسلامی در سال 1388 در 4 جلد نگارش شود. عنوان کلی مجموعه، روزشمار تحولات انقلاب اسلامی است، اما عنوان اصلی و تعریف‌کننده جلد اول از کتاب روزشمار وقایع سال 1388، «انتخابات 88» است. در ادامه احمد امامی کورنده نویسنده روزشمار «انتخابات 88» به محتوای کتاب اشاره کرد و گفت: در این کتاب، با استفاده از منابع داخلی و خارجی و منابع مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس تلاش شده همه تحولات مهم و وقایع تأثیرگذار چه به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم بر روند تحقق آرمان تمدن‌‌‌سازی اسلامی، فرآیند تکاملی انقلاب اسلامی و پیشرفت و تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران را که در مقطع اول فروردین تا 23 خرداد 1388 رخ داده است، ثبت و گزارش نمایم.