kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۹۱۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 

رسانه‌های ملکه لال مونی گرفتن؟
حامد باقری: «بیش از ۱۹۰۰ کارگر بزرگ‌ترین بندر کانتینری بریتانیا اعتصاب ۸ روزه رو آغاز کردند که می‌تونه تجارت و زنجیره‌های تامین رو به طور جدی تحت تاثیر قرار بده؛ یادم میاد برای اعتراض راننده‌های BRT در تهران بی‌بی‌سی فارسی تا یک هفته از کانال‌های مختلف رپورتاژ خبری رفت.»
سازمان بی‌مصرف
صالح امیری: «سازمان ملل 77 ساله شد. تو این مدت هم تنها کاری که دبیراش کردن «ابراز نگرانی» بود.»
اثبات پوچ بودن برخی در دفاع از انسان‌ها
علی فرحزادی: «یه عده‌ای که همیشه طرفدار انسانیت هستن برای ریخته شدن خون دختر بی‌گناه الکساندر دوگین جشن گرفتن؛ چرا؟ دوگین قبلا گفته بود ژنرال قاسم سلیمانی یک قهرمان واقعی بود! کینه‌هاشون از حاج قاسم تموم شدنی نیست.»
تحریف رسانه‌ای چگونه عمل می‌کند؟
دستاران: «جای گوشت حشره بخورید. آخرین توصیه اتحادیه اروپا به مردم در مشکلات اقتصادی پیش روست. تصور کنید یکی از امامان جمعه می‌گفت به جای مرغ تخم مرغ بخورید. واقعا چرا از خشم منفجر می‌شدیم؟! چون آنها باید پای کشورشان بایستند اما رسانه به ما یاد داده کشورمان را دوست نداشته باشیم.»
دم جمهوری اسلامی گرم
انصاری: «هیزم بخرید؛ سرگین جمع‌آوری کنید؛ حمام نروید؛ لامپها را سرشب خاموش کنید؛ اخیرا نیز در انگلیس گفته‌اند غذای کپک زده را دور نریزید، زیرا قابل خوردن است! به این فکر می‌کنم ۴۳ سال تحت شدیدترین تحریم‌ها، زیر سایه جنگ و تهدید و انواع شرارت‌های همینها زندگی کردیم، ولی به کپک خوری
نیفتادیم!»
دولت روحانی چه کار کرد؟
امیرحسین: «دولت بی‌کفایت روحانی 8 سال مردم را با مذاکره برای لغو تحریم سر کار گذاشت تا مثلا آخرش چند میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران آزاد شود اما همزمان فقط در فولاد مبارکه به خاطر اهمال و سوءتدبیر دولتمردان، معادل همان پول‌های بلوکه شده فساد و اختلاس صورت گرفت!»
وقتی می‌گیم رسانه دشمن
رسول امینی: «بی بی‌سی برای خبر اعدام در عربستان از چکش عدالت استفاده کرده و برای ایران از طناب دار و تصویر سیاه! این نمونه‌ای از تناقض گویی و سیاه‌نمایی‌ رسانه‌های لندن نشین علیه مردم ایرانه.»
مسئولان این وضع را محاکمه کنید
میلاد: «اگر قوه قضائیه به ماجرای فولاد مبارکه ورود نکنه، این گزارش چیزی جز سرخوردگی برای مردم نداره.»
احساساتی نشیم
مهدیه شادمانی: «کاش بفهمیم که مجرم امنیتی، ممکنه زن باشه، مادر باشه یا هر چیز دیگه... اما مجرمه. با تحریک احساسات، می‌خوان اذهان رو منحرف کنن.»