kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۸۴۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
امام جمعه یزد:

فداکاری کادر درمان در ایام کرونا باید در تاریخ ثبت شود

امام جمعه یزد گفت: فداکاری‌های کادر درمان در ایام شیوع کرونا باید در تاریخ ثبت شود و آیندگان باید با این افراد و روحیه آنها آشنا شوند.

 

یزد- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله محمدرضا ناصری در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره شهدای علوم پزشکی با تاکید بر اینکه تجلیل از مقام شامخ شهدای مدافع سلامت امری لازم و ضروری است، اظهار داشت: در دوران شیوع کرونا، کادر درمان در بسیاری از کشورها از محل کار خود فرار می‌کردند اما در کشور ما کادر درمان شبانه‌روز، فداکارانه به مراقبت از بیماران کرونایی پرداختند.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از پزشکان و‌پرستاران و سایر کادر در کنار بالین بیمار خود جان باختند، افزود: دنیا باید این اسطوره‌های ایثار و فداکاری را بشناسد و برگزاری این کنگره‌ها گامی در این مسیر است.
ناصری با بیان اینکه بسیاری از‌پرستاران و پزشکان و کادر درمان، گمنام خدمت‌رسانی می‌کردند، تاکید کرد: فداکاری‌های کادر درمان در ایام شیوع کرونا باید در تاریخ ثبت شود و آیندگان باید با این افراد و روحیه آنها آشنا شوند.
خطیبی، رئیس ‌دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه این هشتمین کنگره شهدای علوم پزشکی و در راستای تحقق گام دوم انقلاب است، اظهار داشت: امیدواریم با حمایت وزارت بهداشت و هماهنگی‌های داخل استانی بتوانیم کنگره در خور شأن شهدای مدافع سلامت برگزار کنیم.
عابدین‌زاده، دبیر کنگره شهدای مدافع سلامت استان یزد نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده برای برگزاری هشتمین دوره این کنگره بیان کرد: 235 شهید در حوزه بهداشت و سلامت در کشور داریم که 128 نفر آنها مرد و بقیه زن هستند، چهار نفر پزشک عمومی و 42 پزشک متخصص و فوق‌تخصص بیش از 40‌ پرستار بودند و بیشترین آمار شهدای مدافع سلامت از پزشکان متخصص و فوق تخصص بودند.
پورحسینی، مشاور وزیر بهداشت نیز در این جلسه با بیان اینکه در راه معرفی شهدا قدم برداشتن، دست در دست خدا دادن است بنابراین محکم قدم برداریم که بهترین معامله، معامله با خداوند متعال است.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به مقوله جهاد تبیین افزود: اگر نتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت که ریشه در عاشورا دارد را تبیین کنیم، نخواهیم توانست در برابر مستکبران مقاومت کنیم.