kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۷۵۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳

انفجار مرگبار در مسجد اهل سنت کابل با 30 کشته و 40 زخمی

 

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داده که شمار شهدای انفجار در مسجدی در شمال کابل به ۳۰ نفر رسیده و بیش از ۴۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.
اگرچه طالبان بارها تاکید کرده کنترل کامل افغانستان را در اختیار دارد و امنیت این کشور را تامین کرده‌ است اما حملات روزافزون گروه‌های تروریستی به ویژه داعش ادعای طالبان را درباره تامین امنیت در این کشور زیر سؤال برده است. بر اساس گزارش‌ها طی یک سال گذشته بیش از ۵۰ بمب‌گذاری بزرگ و کوچک و حمله مسلحانه در سراسر این کشور انجام شده که گروه تروریستی داعش مسئولیت بیشتر این حملات را بر عهده گرفته است؛ حملاتی که هر دو طیف شیعه و سنی را هدف‌گذاری کرده است و حملات به مساجد و اجتماعات شیعه بسیار گسترده‌تر بوده است.
یافته‌های نهاد پژوهشی «شبکه تحلیلگران بُلاق» متشکل از پژوهشگران افغان نشان می‌دهد که در یک سال گذشته دست‌کم ۲۲۲ نفر در پی حملات تروریستی در مکان‌های مرتبط با شیعیان و هزاره‌ها به شهادت رسیده‌اند.
بر اساس گزارش رسانه‌های محلی شامگاه چهارشنبه نیز یک مسجد متعلق به اهل سنت در شمال کابل به نام مسجد «صدیقیه» در جریان ادای نماز مغرب و عشاء هدف حمله تروریستی قرار گرفت.
منابع گفته‌اند که در این انفجار «مولوی امیرمحمد کابلی» و چند تن از شاگردان وی جان باخته‌اند. بر اساس گزارش اسپوتنیک در این انفجار دست کم 30 شهید و 40 نفر زخمی شده‌اند.دو هفته پیش نیز در دو انفجار مرگبار در کابل ۱۰ نفر جان باختند و ۴۰ نفر دیگر زخمی شدند.