خشم آلمانیها از رواج کمفروشی در فروشگاههای این کشور
تارنمای بلومبرگ گزارش داد: خریداران آلمانی به طور فزایندهای از تلاشها برای مهار تورم از طریق حفظ قیمتهای قبلی محصولات اما با کاستن از حجم و کوچک کردن بستهبندی محصولات عصبانی هستند.
به گزارش ایرنا، بلومبرگ نوشت: پدیده موسوم به کاهش تورم یا کوچک کردن بستهبندی محصولات به ازای پرداخت مبلغ قبلی محصولات، پدیده جدیدی نیست و مقامات حمایت از مصرفکننده در بزرگترین اقتصاد اروپا را با شکایات زیادی مواجه کرده است.در این ترفند قیمت محصولات ثابت میماند و در عین حال محصول کمتری با بستهبندی کوچک تری عرضه میشود. این گزارش میافزاید: در دو هفته گذشته حدود ۱۰۰ شکایت از این قبیل توسط گروه حمایت از مصرفکننده آلمان در شهرهامبورگ ثبت شده است که سه تا پنج برابر بیشتر از حد معمول است، زیرا خریداران به طور فزایندهای متوجه میشوند که به ازای پولی که میدهند محصول کمتری دریافت میکنند.مقامات حمایت از مصرفکننده در آلمان تورم ۲۰ درصدی را برای محصولات غذایی مانند چیپس و ۲۵ درصدی را برای برخی مارگارینها عنوان کرده و میگویند عملا همه محصولات تحت تاثیر پدیده کوچک کردن بستهبندی محصولات با حفظ قیمتهای قبلی قرار گرفتهاند که به ویژه در دهه ۱۹۷۰ گسترده بود.