kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۳۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷

کیهان و خوانندگان

 

* درود بر مردم ولایی، بصیر و وقت‌شناس که علی‌رغم مشکلات موجود، حضوری دشمن‌شکن و به یاد ماندنی در عزاداری سرور و سالار شهیدان و در تشییع شهدای بی‌سر مدافع حرم برجای گذاشتند. حضور مردم ولایی در این اجتماعات چند‌روزه به همه مسئولان نشان داد فرصت‌سوزی سم مهلک است و طرح‌های مهم و متوقف مانده را هر چه سریع‌تر باید عملیاتی کنند و مطمئن باشند این مردم همان طوری که تا به حال نشان داده‌اند حمایت می‌کنند. بنابراین به زوزه‌های عده‌ای وطن‌فروش و خائن که ‌اندکند توجهی ننمایید و از آنها نهراسید.
نیک‌نام- قم
* امام موسی صدر رهبر ایرانی جنبش احیای مکتب اهل بیت در لبنان می‌گوید: من حسینیه‌ای را که سرباز مبارزه با اسرائیل تربیت نکند حسینیه نمی‌دانم! امیدوارم هیئت‌های عزاداری امام حسین(ع) این معیار و ملاک آن عزیز جاویدالاثر را مورد مداقه قرار دهند.
مهمان‌دوست
* ایام محرم‌الحرام و حضور گسترده مردم در هیئت‌های عزاداری بهترین فرصت است که سخنرانان و اساتید هیئت‌ها را به میدان نورانی جهاد تبیین تبدیل کنند.
سید وهابی
* خیانت‌های دولتمردان دولت روحانی در بخش‌های نفت، مسکن، برجام و خسارت‌های غیرقابل جبران نفوذی‌ها به ملت و کشور باید از سوی دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار گیرد. هرچه می‌گذرد ضرورت رسیدگی به این مطالبه مردم آشکارتر می‌شود.
احترامی- بهشهر مازندران
* آمریکایی‌ها که در زمان ترامپ با هدف از بین بردن توافق، بنگاه‌هایی را که با ایران تجارت داشتند تحریم ‌می‌کردند. امروز نیز به بهانه احیاء‌ توافق همین بنگاه‌ها را تحریم می‌کنند! نتیجه می‌گیریم آمریکا معتاد به تحریم است و باید برای ترک اعتیاد‌، مدتی به مرکز ترک اعتیاد و بازپروری فرستاده شود.
اصلانی
* آن روزنامه‌‌ای که هر روزمسئولین را به پذیرش طرح پیشنهادی شیاطین غربی برای برجام تشویق می‌کند ‌ای کاش چند سطری هم از مزایای آن برای ملت بازگو می‌کرد. البته نه از سیب و گلابی وعده داده شده دولت قبل که علی‌رغم گذشت چندین سال‌، هیچ گاه به بار ننشست.
8288----0935
* چرا اصلاح‌طلبان و احزاب موسوم به چپ عمدتا به دامان استکبار و شیطان بزرگ غلتیدند؟خوب است علت این فرجام شوم را خودشان بررسی و برایش چاره جویی کنند.
8288----0935 و 7250---0919
* آمریکا از یک طرف در غرب جهان، روسیه را به دلیل تجزیه‌ بخشی از خاک اوکراین در معرض شدیدترین تهدیدها و تحریم‌ها قرار داده ولی در شرق جهان با تمام توان از تجزیه‌ بخشی از خاک چین یعنی تایوان حمایت می‌کند. سیاست یک بام و دو هوا و این پلشتی‌‌ها جزء ذات دولتمردان آمریکایی است. سفر نانسی پلوسی رئیس‌کنگره آمریکا به تایوان را که با واکنش تند وزارت امور خارجه چین مواجه شده نشانه‌ای از جنگ‌افروزی و فتنه‌گری آمریکا باید تحلیل کرد.
گودرزی و مهدوی
*‌ آمریکایی‌ها خودشان قبلا گفته‌اند استقلال تایوان را به رسمیت نمی‌شناسند حال سؤال این است که رئیس‌ مجلس آمریکا چگونه به جایی که کشور بودنش را به رسمیت نمی‌شناسد سفر کرده‌ است. با این ماجراجویی آمریکایی‌ها باید گفت مانند جنگ اوکراین مسئول هرگونه درگیری و تنش در تایوان خواهند بود.
دانایی
* با سفر رئیس‌مجلس آمریکا به تایوان که می‌توان آن را به ماجراجویی جدید آمریکایی‌ها تعبیر کرد باید گفت آتش جنگ‌افروزی آمریکا بعد از افغانستان، عراق، سوریه،‌ یمن، اوکراین، امروز به تایوان نزدیک شده است.
خورشیدوند
*‌ در زیارت عاشورا که شاید هزاران بار آن را خوانده‌ایم 18 مورد درخواست‌ و دعا از درگاه خداوند داریم که هیچ کدام از آنها مادی و دنیایی نیستند‌، بلکه همه معنوی می‌باشند و جالب اینکه خیلی از این مقام‌ها و خواسته‌ها را به صورت لامکان و لازمان یعنی الی‌الابد از خداوند می‌خواهیم.
قربانی
* طرح دارویار و بیمه 6 میلیون هموطن فاقد بیمه در صورت کامل اجرا شدن تحولی بزرگ در نظام سلامت ایجاد خواهد کرد.
6960---0936 و 9239---0922
* امیدواریم با اجرای طرح دارویار، مشکلات و کمبودهای داروی بیماران برای همیشه رفع شود و همراهان بیمار دغدغه‌ای جز بیماری نداشته باشند و زمان زیادی را برای یافتن دارو صرف نکنند و هزینه‌های گزافی نپردازند.
اطهری
* علی‌رغم اینکه کارواش‌ها از آب چاه استفاده می‌کنند ولی هزینه‌هایی که از مردم می‌گیرند بسیار بالاست. باید نظارت قوی‌تری بر مبالغی که کارواش‌ها تحت عناوین مختلف از مردم می‌گیرند بشود.
رمضانی
* با توجه به کمبود معلم و از سویی علاقه بخشی از جامعه به شغل شریف معلمی، از دولت درخواست می‌شود امکان استخدام افراد با ۲۶ سال سن را هم فراهم نمایند تا به خاطر ۲ سال از این شغل شریف محروم نباشند.
نظام‌آبادی
* چرا با این همه اقدامات مثبت سران قوا و جلسات هم‌اندیشی و تاکید بر تخلیه گمرکات و... هنوز 2249 هزار دستگاه انواع خودرو در گمرک بیش از یک سال است خاک می‌خورند؟
اصغر ساکت
* سامانه الکترونیک فروش نان یکی از بهترین تدابیر دولت سیزدهم بود که از طریق آن هم آمار مصرف نان مردم را به صورت برخط در اختیار برنامه‌ریزان کشور قرار داده‌، هم از دور ریز نان جلوگیری کرده و هم مانع قاچاق آرد شده است.
رضوانی
* 21 روزی است که وجه خرید گندم کشاورزان واریز نشده است. دولت دکتر رئیسی قول دادند که نقدا پول کشاورز زحمتکش پرداخت شود. از مسئولین درخواست می‌شود تعلل نورزند.
شهروندی از بروجرد
*‌ به بانک‌های متعدد در اصفهان برای وام ودیعه مسکن مراجعه کردم ولی از وام خبری نبود. می‌گویند دادن وام ودیعه مسکن هنوز به ما ابلاغ نشده است. چرا؟
هاشمی
* قرعه‌کشی خودروهای تیبا از مدت‌ها قبل انجام گرفته و اسامی برندگان نیز اعلام شده ولی هنوز وضعیت پلاک‌گذاری این ماشین‌ها معلوم نیست. مسئولین امر تکلیف را روشن کرده و ما را از این سرگردانی نجات بدهند.
0924---0922
*‌ در طرح نهضت ملی مسکن مبلغ اولیه و نیز اقساط واجدان شرایط‌، بالاتر از توان مالی کارگران و دیگر اقشار ضعیف است. مسئولان امر باید ترتیبی بدهند که این قشر بتواند به خانه دارشدن را درکنار تامین سایر هزینه‌های زندگی امید داشته باشد.
صدوق
*‌ از مسئولین امر درخواست می‌شود چند دستگاه اتوبوس برای خط مرتضی گرد- اسلامشهر در نظر بگیرند که از گرمای قریب 50 درجه هوا مردم به ویژه قشر ضعیف این همه اذیت نشوند. اتوبوس‌های موجود بسیار فرسوده و فاقد سرمایش‌اند.
مطیعی
* برای حل و فصل مشکل ریزگردها راه چاره این است که با همسایگان به یک نقطه اشتراک و همکاری منطقه‌ای برسیم و هر کشوری وظایف خود در این مورد را انجام بدهد.
یزدانی‌پور