kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۲۷۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴

فرمانده کل سپاه: هوشمندی مردم در تجلیل از شهید همدانی فتنه‌گران را منفورتر و رسواتر کرد

سردار حسین سلامی با تجلیل از درخشش ملت ایران در پاسخ به هتاکی اخیر فتنه گران نسبت به شهید سردار همدانی گفت: نام و یاد شهید همدانی به ملت ایران قوت و قدرت می‌دهد.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز با حضور در منزل سردار سرافراز و پرافتخار سرلشکر پاسدار حسین همدانی با خانواده وی دیدار و گفت‌وگو کرد.
سرلشکر حسین سلامی در این دیدار با تسلیت و تعزیت ایام محرم و شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب و یاران با وفای ایشان، با اشاره به مشاهده نصب تمثال‌های پرشمار سردار حسین همدانی در فضا و محیط شهر تهران پس از جسارت اخیر به وی که زینت بخش پایتخت ایران اسلامی شده است، گفت: در پی اهانت اخیر یکی از سردمداران فتنه سال ۸۸ به ساحت شریف این شهید ارجمند الحمدلله فضای شهر به‌گونه‌ای معنادار متوجه این شهید عزیز شده است و انگار شهید همدانی دوباره شهید شده و برای وی یک درخشش و طلوع جدیدی رقم خورده است. وی با تاکید بر اینکه نام و یاد شهید همدانی به ملت ایران قوت و قدرت می‌دهد، به ضرب‌المثل «عدو سبب خیر شود، اگر خدا خواهد.»  اشاره و خاطرنشان کرد: در ماجرای اخیر شاهد مصداق این  ضرب‌المثل بودیم و عناصر مطالبه‌گر انقلاب که ضربات بزرگی را به انقلاب از جمله در فتنه سال ۸۸ زدند‌، دوباره می‌خواستند شهید همدانی را ترور کنند. اما با هوشمندی مردم نتیجه‌ای نگرفتند.
سرلشکر سلامی افزود: آنها می‌خواهند شهدا را ترور کنند، اما نتیجه‌ای معکوس می‌گیرند و عزت و عظمت شهید مجدداً اوج می‌گیرد و در صحنه اخیر دیدیم که قلب‌ها دوباره متوجه شهید همدانی شدند. فرمانده کل سپاه با برشماری نقش‌آفرینی‌های سردار همدانی پس از هشت سال دفاع مقدس افزود: شهید همدانی چه در نیروی مقاومت بسیج، چه در نیروی زمینی سپاه و قرارگاه ثارالله تهران و چه در سپاه تهران بزرگ و سرانجام هم در قرارگاه امام حسین علیه‌السلام و جبهه مقاومت اسلامی که به شهادت شیرین‌، مثال‌زدنی و ماندگار رسید و نامشان جاودان شد، منشأ خیرات و برکات فراوانی برای امت اسلامی و ملت ایران
بودند.
سرلشکر سلامی تاکید کرد:  شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید همدانی و مدافعان سربلند حرم‌، علاوه‌بر نجات ملت‌ها و سرزمین‌های اسلامی منطقه برابر فتنه داعش و تروریسم تکفیری‌، خطر امنیتی را از کشور ایران دور ساختند. فرمانده کل سپاه حضور پرشور و شعور و حیرت‌انگیز اقشار و آحاد مختلف مردم در آیین‌های تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید حسین همدانی را از جلوه‌های دلدادگی مردم ایران به شهید و شهادت و قدرشناسی از قهرمانان خود توصیف و اظهار داشت: همان‌طور که رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی فرمودند‌، جمعیت بی‌انتهایی که برای تشییع پیکر شهید همدانی آمدند و او را روی دستان‌شان‌، با اشک بدرقه کردند آنها همه ملت ایران بودند و کسانی که می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند اینها دشمن جامعه ما
هستند.