kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۲۵۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
انگلیس

اعلام وقوع خشکسالی

مقامات انگلیس در مناطق جنوب غرب این کشور به طور رسمی شرایط خشکسالی اعلام و محدودیت‌های استفاده از آب وضع کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تازه‌ترین تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده در رسانه‌های انگلیس نشان می‌دهد گرمای سوزان در مناطق جنوب و شرق این کشور جزیره‌ای را به رنگ زرد و قهوه‌ای درآورده است.
در پی اعلام وضعیت اضطراری آب و هوایی و شرایط خشکسالی در بخش‌های عمده‌ای از نیمه جنوبی این کشور، ساکنان این مناطق با محدودیت در استفاده خانگی و تجاری از آب مواجه خواهند شد.
سازمان هواشناسی انگلیس اعلام کرده این کشور با خشک‌ترین شرایط شروع سال در ۴۶ سال اخیر مواجه شده است.
مقامات این کشور می‌گویند همزمان با اعلام وقوع خشکسالی و گرمای شدید علاوه‌بر محدودیت‌های وضع شده به ویژه در مصرف آب به نهاد‌های امدادی و بهداشتی نیز فرمان آماده‌باش داده شده است.
دمای هوا در انگلیس ۲۸ تیر ماه به ۴۰.۳ درجه سانتی‌گراد رسید که بالاترین میزان در تاریخ ثبت دما در این کشور است و تا یکشنبه هشدار نارنجی آب و هوایی صادر شده و اعلام شد دمای هوا در برخی مناطق به حدود ۳۷ درجه سانتی گراد می‌رسد.
در پی افزایش دمای هوا در این کشور محدودیت استفاده از شلنگ آب برای آبیاری فضای سبز، شستن خودرو و استفاده‌های مشابه در بخش‌های جنوب، جنوب شرق و جنوب غرب انگلیس وضع شده است محدودیت‌هایی که گفته شده تاکنون ۱۹ میلیون نفر را در بر گرفته است و پیش‌بینی‌ها از افزایش شمار آنان تا 30 میلیون نفر حکایت دارد.
دستگاه‌های ناظر اعلام کردند مشترکانی که محدودیت استفاده از شلنگ آب را رعایت نکنند تا هزار پوند جریمه خواهند شد.
گرما همچنین به زیر ساخت‌های انگلیس از جمله خطوط ریلی و جاده‌ای و خطوط انتقال آب آسیب رسانده است. مقامات این کشور می‌گویند زیر ساخت‌های این کشور برای شرایط سردسیری طراحی و اجرا شده بود و اکنون با گرم شدن کره زمین، انگلیس نیز با چالش اساسی ضرورت تغییر زیر ساخت‌ها متناسب با شرایط آب و هوایی جدید مواجه شده است، زیرا به عقیده شماری از کارشناسان انگلیس دیگر یک کشور سرد سیر نیست.
مقامات انگلیس می‌گویند اصلاح زیر ساخت‌های انگلیس میلیارد‌ها پوند هزینه دارد که در حال حاضر تامین آن بسیار دشوار است ضمن اینکه سال‌ها زمان خواهد برد. بخش‌هایی از انگلیس پیش‌تر و در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۸ نیز خشکسالی را تجربه کردند، اما برخی کارشناسان خشکسالی اخیر را وسیع‌تر و سوزان‌تر ارزیابی کرده‌اند.