kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۱۶۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳

اخبار کوتاه اجتماعی

 
 
 توقیف شناور حامل ۲۷۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در خلیج‌فارس 
میزان- رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان گفت: به دستور دادستان عمومی و انقلاب قشم، مأموران پایگاه دریابانی مستقر در این جزیره حین پایش و حراست از مرز دریایی کشورمان، ضمن شناسایی یک فروند شناور لنج حامل بیش از ۲۷۷ هزار لیتر سوخت قاچاق، نسبت به توقیف آن اقدام کردند. قاچاقچیان قصد داشتند این محموله بزرگ سوخت را به یکی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس منتقل کنند که با رصد اطلاعاتی و در عملیات منسجم مرزبانان دریایی، شناور مورد نظر، شناسایی و توقیف شد. ۱۲ خدمه این شناور نیز دستگیر شدند. کارشناسان ارزش سوخت‌های کشف شده را بیش از ۶۱ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.
 کشف ۳۱۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در سیریک
خبرگزاري صدا و سيما- فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از کشف پنج عدد محفظه پلاستیکی معروف به مشک حاوی ۳۱۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در سواحل شهرستان سیریک خبر داد.
 صدور کیفرخواست متهمان پرونده اختلاس
 ۸۰۰ تن سیمان 
میزان- رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به گزارش ضابط خاص قضایی مبنی بر اینکه کارمند حراست شهرداری و عضو شورای شهر رازقان اقدام به اختلاس ۳۵۰ تن سیمان متعلق به شهرداری، کرده‌اند، گفت: با ارجاع این پرونده به دادسرای زرندیه و صدور دستورات قضایی لازم، به سرعت تحقیقات توسط مقام قضایی آغاز و با ارائه گزارش‌ها تکمیلی و انجام تحقیقات این میزان به ۸۰۰ تن افزایش یافت که در این خصوص دستورات لازم توسط قاضی پرونده صادر و متهمان با صدور قرار وثیقه و عدم تودیع آن، روانه زندان شدند.
 کشف 6 کیلو هروئین از ۲ مسافر خارجی
 در فرودگاه امام (ره)
ایسنا- فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: کارکنان پلیس فرودگاه امام خمینی(ره) حین پایش مسافران خروجی به دو تبعه خارجی درخصوص حمل مواد مخدر مشکوک شدند. در ادامه ماموران با بهره‌گیری از تجهیزات کمک بازرسی از وجود مواد مخدر در جداره چمدان آنان اطمینان پیدا کرده و نهایتاً مقدار
 6 کیلو و ۳۰۰ گرم هروئین را کشف و ضبط کردند.
 شناسایی چمدان‌های قاچاق 
کیهان- رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف هزار و 200 عدد انواع چمدان خارجی در انباری در محدوده خیابان میرداماد خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از 50 میلیارد ریال برآورد نموده‌اند.