kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۰۵۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
 
* همان‌گونه که امام حسین(ع) پای عزت و حرف حق ایستادند و تسلیم ظلم و ظالم نشدند امروز هم ما پیروان آن حضرت باید در برابر زیاده‌خواهی‌های دور از عقل و منطق دشمنان دین خدا مقاومت کرده و تحریم‌ها را بی‌تاثیر کنیم.
9239---0922
* همسر زلنسکی در اظهارات متملقانه رژیم جعلی صهیونیستی را در مواجهه با نیروهای مقاومت، منبع الهام‌بخش استقامت برای اوکراین توصیف کرد! در حالی که کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی!
رجایی‌فر
* در پایان اولین سال فعالیت دولت سیزدهم‌، 10 اقدام مثبت آن بدون برجام و FATF را مرور می‌کنیم: 1- واکسیناسیون سراسری و کاهش مرگ و میر از 700 نفر در مقطعی به صفر و تک‌رقمی2- پذیرفته شدن ایران به‌عنوان ناظر در سازمان همکاری اقتصادی شانگهای. 3- افزایش شدید فروش نفت و بازگشت ارزهای حاصل از فروش آن. 4- افزایش صادرات غیرنفتی(40 درصد نسبت به سال قبل). 5- احیای کارخانه‌ها و شرکت‌هایی که دولت قبل آنها را قفل کرده بود. 6- امضای سوآپ گازی میان ایران و ترکمنستان و آذربایجان و عدم قطع گاز و برق شهرهای شمالی که در دولت قبل با مشکل جدی مواجه می‌شد. 7- امضای سند همکاری 25 ساله ایران و چین. 8- سخنرانی دکتر رئيسی در اجلاس بریکس به عنوان نماینده تنها کشورحاضر از غرب آسیا و درخواست عضویت در بریکس(قدرت اقتصادی حدود نیمی از جهان) 9- در دولت قبل خودکفایی در کشاورزی را مزخرف می‌دانستند ولی در دولت سیزدهم با همت مجلس و دولت و افزایش نرخ خرید تضمینی گندم و سامانه الکترونیکی خرید نان، ضمن صرفه‌جویی و افزایش خرید گندم، امکان کشت فراسرزمینی درکشورهای ونزوئلا و روسیه در اختیار ایران قرار گرفت! 10- موفقیت در تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا ظرف سه ماه آینده با امضا و موافقت‌نامه آزاد میان ایران و این اتحادیه.
مسلم روشن
* در دولت قبل در سیاست خارجی، کشورهای همسایه خود را یا به فراموشی سپرده بودیم یا در گسترش روابط با آنان اهمال کردیم. در نتیجه از بسیاری از قابلیت‌هایی که می‌توانستیم با این همسایه‌ها داشته باشیم محروم ماندیم. خوشحالیم که در این دولت روابط متوازنی با کشورهای منطقه شروع شده و رو به گسترش است. توسعه روابط با همسایگان و کشورهای منطقه‌، ما را در عرصه‌های تجاری و اقتصادی آسیب‌ناپذیر می‌کند.
مولایی
* حضور میدانی مسئولان اجرایی کشور در مواقع وقوع حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله حرکت پسندیده‌ای است که در دولت آقای رئيسی خیلی پررنگ شاهد آن هستیم. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم نحوه مواجهه با بحران‌ها بود. به‌ویژه اینکه خاطره خوبی از عملکرد دولت قبل نداشتند ولی در این دولت مردم از این بابت نگرانی ندارند و اطمینان پیدا کرده‌اند که مسئولان همه‌جا همراه شان هستند.
مهران
* از چند روز قبل چندین نقطه از آمریکا زیر سیلاب رفته و تاکنون آب و برق هم ندارند و چند ده نفر شهروند آمریکایی نیز کشته شده‌اند ولی صدای آمریکا از روی خباثت برای ایران تیتر زده که نعمت باران در ایران مصیبت می‌شود. واقعیت این است که کشورمان ایران قبل از هر چیزی قربانی تروریسم رسانه‌ای دشمن است.
خلیل‌پور
* امسال در حج برخی مدتی را بدون جرم در زندان‌های آل‌سعود سپری کردند. یکی از زائران صرفاً به خاطر داشتن چفیه منقش به عکس شهید عزیزمان سردار حاج قاسم بازداشت شد! و زائر بیرجندی به خاطر داشتن چفیه با تصویر حضرت آقا! وضعیت زندان هم بسیار بد، گرم و به دور از ابتدایی‌ترین اصول بهداشت. سرویس بهداشتی بدون در و فضای اطاق تنگ که امکان دراز کشیدن نداشت (12 متر با 22 زندانی از عراق، یمن، ایران و مصر و... و عمدتاً شیعه!) غذا را نیز در یک سینی بزرگ که کسی رغبتی به آن نداشت قرار می‌دادند. زندان وسیله تهویه هم نداشت...! لازم است متولیان حج با این برخوردهای خباثت‌آلود آل‌سعود برخورد کنند.
محمودی
* برخلاف روزهای آغازین جنگ اوکراین و روسیه که تیتر اول خبرهای دنیا بود امروز دیگر از آن تیترها خبری نیست چرا که بیشتر کشورها به‌دنبال منافع خود هستند.
حسینخانی
* جناب آقای رئیسی، رئیس‌جمهور مردمی‌، انقلابی و جهادی! مادامی که در بدنه دولت افرادی مرعوب که تفکرات جریان مدعی اصلاحات در ذهن‌شان رسوب کرده وجود دارند، موفقیت دولت بسیار کند خواهد بود. اگرچه کارهای بسیار خوب و بزرگی در این یک سال از عمر چهار ساله دولت انجام شده است.
سیدطباطبایی
* در طول سال‌های گذشته تمام گروه‌های چپ از جمله اصلاح‌طلبان به دامان غرب افتاده‌اند. بی‌جهت نبود که امام خمینی(ره) گروه‌های چپ را آمریکایی می‌دانستند. توصیه‌ام این است که همه کتاب نقش صهیونیسم در پیدایش کمونیسم را بخوانند.
8828---0937
* مهار تورم به‌ویژه در حوزه مسکن دغدغه بسیاری از مردم است. امیدوارم دولت انقلابی اقدامات ویژه‌ای در این باره داشته باشد.
جمالی
* اهمیت تماس تلفنی آقای رئیسی با شی جین پینگ از سفر پوتین به تهران کمتر نبود. رئیس‌جمهور چین در این تماس تلفنی و در شرایط تحریم حداکثری آمریکا به رئیس‌جمهور ایران گفته دستورات لازم برای توسعه همه‌جانبه همکاری‌های راهبردی به‌ویژه در زمینه اقتصادی را صادر کرده است.
خزایی
* اتفاق خوبی که در امدادرسانی سپاه به آسیب‌دیدگان در زلزله و سیل اخیر کشورمان روی داد ساخت و تحویل کانکس‌های تاشو در اولین روزهای حادثه بود که در بهبود سریع وضعیت به وجود آمده و کاهش دغدغه هموطنان آسیب‌دیده بسیار موثر است.
غفوری
* عقل و منطق حکم می‌کند کل مسائل کشور را به برجام گره نزنیم و اقتصاد را شرطی نکنیم. توسعه تعاملات با کشورهای همسایه و منطقه می‌تواند گره‌گشای خیلی از مشکلات اقتصادی کشور باشد که خوشبختانه این سیاست از سوی دولت سیزدهم دنبال می‌شود.
سبحانی
* هزینه مسکن برای ما مستأجران بسیار بالاست، نصف حقوق‌ها صرف اقساط وام‌ها می‌شود و سه چهارم هم برای اجاره و با یک حقوق حداقلی زندگی را سپری می‌کنیم. با این وجود معتقدم مشکل ما (مستأجران) معیشت نیست بلکه مسکن است.
حسنی
* نظام مالی ما متأسفانه با گذشت بیش از 40 سال هنوز ربوی است و اقتصاددان‌های تحصیل‌کرده در غرب این بلا را برسر کشور آورده‌اند. نظام مالی ما هنوز بانک محور است و بانک هم ربا محور، باید به جای بانک‌ها ساختارهای جدیدی مبتنی بر اجرای واقعی و تمام و کمال عقود اسلامی ایجاد کرد.
خاتون‌آبادی
* از آقای محمود صادقی اصلاح‌طلب نماینده دوره دهم بپرسید این دولت برنامه ندارد یا دولت حامی شما که طی 8 سال فقط برای هیچ مذاکره کرد و هیچ برنامه‌ای برای مسائل کشور نداشت؟! 
هاشمی 
* آقای همتی! حال که ظاهراً بازنشسته شده‌ای نسخه اقتصادی برای دولت می‌پیچی؟ چرا در دوران مسئولیت از این نسخه‌ها خبری نبود؟
بحرینی
* سخنگوی دستگاه قضایی گفته طبق قانون، شهرداری‌ها باید سگ‌ها را از سطح شهرها جمع کند. امیدواریم شهرداری‌ها به اجرای این قانون برای آسایش شهروندان اهتمام جدی‌تری نمایند تا از آسیب‌زدن آنها به مردم و شهروندان خلاصی یابیم.
احمدزاده
* مسئولان کشورمان در رابطه با حق‌آبه ایران از افغانستان کوتاه نیایند. این حق‌آبه از هیرمند حق کشورمان است و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود.
نادریان
* با گذشت 4 ماه از سال چرا بانک سپه وام‌های اعتباری به متقاضیان نمی‌دهد؟ هرگاه مراجعه می‌کنیم می‌گویند فعلاً بسته است.
سهرابی
* اگر موضوع بدرفتاری با معلولان در مرکز توان‌بخشی در اهواز صحت داشته باشد مایه تأسف است و باید با خاطیان برخورد شود.
حدادی
* سه ماه است که خودروی خود را از ایران خودرو تحویل گرفته‌ام ولی هنوز از کارت سوخت آن خبری نیست. لطفاً مسئولین امر در ارسال کارت سوخت تسریع کنند.
تقی‌پور