kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۷۰۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
مراسم تاسوعا و عاشورای امسال پرشورتر از همیشه

ملت امام حسین(ع)سنگ‌تمام گذاشت

ملت امام حسین(ع) تماشایی‌تر از قبل علم‌های عزای سالار شهیدان دشت کربلا و یاران باوفایش را برافراشت و بار دیگر تلقینات‌ فاسد بدخواهان را از فضای‌ جامعه‌ زدود.
 
 
 
سرویس سیاسی ـ
 
ایران عاشورایی محرم امسال یکپارچه و باشکوه‌تر از همیشه غرق در عزای حسینی گشت و روح‌ تازه‌ای‌ از ایمان‌ الهی و ‌عشق‌ فزاینده به امام‌حسین(ع) در جامعه دمیده شد. 
ملت امام حسین(ع) همزمان با تاسوعا و عاشورا در شهر و روستا به کوچه و خیابان آمد و تماشایی‌تر از قبل علم‌های عزای سالار شهیدان دشت کربلا و یاران باوفایش را برافراشت. مردم ایران اسلامی بار دیگر تعبیر زیبا و پرمعنای سیدالشهدای مقاومت اسلامی حاج قاسم سلیمانی را عینیت بخشیدند و ثابت کردند ملت امام حسین(ع)‌هستند. ملت عاشورایی تلقینات‌ فاسد بدخواهان را از فضای‌ جامعه‌ زدودند و دیگر بار ثابت کردند از مولایشان اباعبدالله الحسین(ع) درس استقامت گرفته‌اند و روح مجاهدت در راه خدا، توکّل به خدا و نترسیدن از دشمن را در خود دارند و آن را تقویت می‌کنند.
امام حسین(ع) در مقابل انحرافات بزرگ و جهالت در جامعه‌ اسلامی قیام کرد و خون به ناحق ریخته ایشان و اصحابش موجب بقای دین شد و چشمه جوشانی از فیض و معنویت را برای همیشه جاری کرد.
ملت عاشورایی نیز انقلاب اسلامی را از برکات قیام امام حسین(ع) و حرکت امام حسین(ع) را حاوی مضامینی می‌‎داند که برای حیات جامعه اسلامی ضروری است. امام خمینی(ره) محرّم را به عنوان ماهی که در آن، خون بر شمشیر پیروز می‌شود، مطرح کردند. به برکت محرم و نهضت عاشورا انقلاب اسلامی محقق شد و خون بر شمشیر پیروز گشت.
رونق روضه‌های خانگی
مراسم عزاداری سید الشهدا(ع) در دهه اول محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم مطهر رضوی، حرم مطهر حضرت معصومه(س) و دیگر بقاع متبرکه و نیز بیوت مراجع تقلید، حسینیه‌ها و مساجد برگزار شد. روضه‌های خانگی نیز رونق قابل توجهی یافته است. عزاداران حسینی ظهر عاشورا هنگام اذان در سراسر کشور به یاد نماز ظهر عاشورای امام حسین(ع)، نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه کردند.
برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی
 در ۷۵۰۰ نقطه کشور
خبر دیگر اینکه، مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین روز جمعه ماه محرم همچون هرساله در 7500 نقطه کشور و 45 کشور جهان برگزار شد و مادران کودکان خود را نذر حضرت علی اصغر(ع) کردند.
آیین وداع با پیکر مطهر شهدای مدافع حرم تازه تفحص شده؛ سردار بی‌سر شهید «عبدالله اسکندری»، سردار شهید «رحیم کابلی»، شهید والامقام «مصطفی تاش موسی»، شهید والامقام «محمد امین کریمیان» و شهید والامقام «عباس آسمیه» نیز روز پنج شنبه همزمان با ششمین روز ماه محرم، در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد. در این مراسم حاج محمدرضا طاهری و حاج حسین طاهری به مدیحه سرایی پرداختند.
سرلشکر سلامی: رژیم صهیونیستی اشتباه کند 
یک عملیات بیت‌المقدس کافی است
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم خاطرنشان کرد: ما با حاج عبدالله اسکندری در جبهه همراه بودیم. روزی در کارون و کرخه می‌جنگید و حالا از مدیترانه آمده است. نگاه کنید که چگونه این جوانان توانسته‌اند دشمنان را تا شرق مدیترانه فراری دهند. او بعد از جهاد به آغوش خانواده خویش که ملت ایران است بازگشته است.
راه غلبه بر ایران توسط دشمن وجود ندارد
به گزارش مشرق، وی تصریح کرد: راه غلبه بر ایران توسط دشمن وجود ندارد. اگر شما روزی در مناطق جنگی دفاع مقدس می‌جنگیدید، افرادی در کنار دریای سرخ راه غلبه را بر دشمن بسته‌اند.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه صهیونیست‌ها می‌فهمند «خیبریون» چه کسانی هستند، تصریح کرد: کافی است رژیم صهیونیستی اشتباه کند، یک عملیات بیت‌المقدس کافی است. در سوریه نیز دیدیم که ابوالفضل انقلاب اسلامی چگونه سفینه نجات امت اسلام را در دستان جانباز خود گرفته است.
پس از این مراسم، پیکرهای مطهر شهدای مدافع حرم تازه تفحص شده به شهرهای زادگاه خود منتقل و در آنجا با حضور باشکوه مردم تشییع شد.
اجتماع عاشورائیان دیار علویان 
در آیین وداع با پیکر پاک سه شهید مدافع حرم
به گزارش ایرنا، همزمان با هفتمین روز از ماه محرم‌الحرام، آیین وداع با پیکر پاک و مطهر سرداران رشید اسلام شهید رحیم کابلی، شهید حجت‌الاسلام محمدامین کریمیان و شهید والامقام مصطفی تاش موسی از شهدای مدافع حرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در فضایی روباز در بوستان ولایت ساری برگزار شد.
برنامه‌ریزی مبارزان فلسطینی برای وارد کردن آخرین ضربات بر پیکر پوسیده رژیم صهیونیستی
سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با تأکید بر اینکه حماسه در مقابل زیاده‌خواهی‌های سران استکبار همچنان ادامه دارد، افزود: مدافعان حرم با عزت جنگیدند چرا که شهدا دانش‌آموختگان مکتب امام حسین(ع) و ادامه‌دهنده مسیر آن حضرت هستند.
وی گفت: اگرچه دشمن پاسخ دشمنی‌های خود را در بسیاری از موارد در زمان بسیار کوتاهی گرفته است اما  هر کدام که باقی ماند، ما برای آن برنامه داریم.
فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار داشت: مبارزان فلسطینی در حال برنامه‌ریزی هستند تا در زمان مناسب آخرین ضربات را بر پیکر پوسیده رژیم صهیونیستی وارد کنند.
سردار قاآنی خاطرنشان کرد: حداقل روزانه 15 عملیات علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس انجام می‌شود که آنها حتی از ترس جانشان داخل شهرک‌ها را هم حصارکشی کرده‌اند.
تشییع شهدای مدافع حرم تازه تفحص شده
 در شهرهای زادگاهشان
به گزارش تسنیم، پیکر مطهر سردار شهید عبدالله اسکندری همزمان با عاشورای حسینی با حضور باشکوه و حماسی مردم از میدان شهدا به سمت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) تشییع شد و در گلزار شهدای شیراز آرام گرفت.
نماز بر پیکر این شهید توسط امام‌جمعه شیراز در صحن و سرای حرم مطهر شاهچراغ اقامه شد.
سردار شهید مدافع حرم عبدالله اسکندری از پیشکسوتان عرصه دفاع و مقاومت بود. هم در کردستان به تارومار گروهک‌های تروریستی پرداخت، هم هشت سال دفاع مقدس حماسه‌ها آفرید و هم در مقابل عربده کشی تروریست‌های تکفیری ایستاد و در نهایت نیز به هدف خودش یعنی شهادت رسید. شهید اسکندری در عملیات‌های خیبر، بدر، والفجر8، کربلای1،3،4،5،8، والفجر10، بیت المقدس4و7 حضور موثری داشت. وی در دوران بازنشستگی نیز از پای ننشست و به عرصه نبرد پا گذاشت. سردار شهید مدافع حرم عبدالله اسکندری در اول خرداد 1393 در حین ماموریت بر اثر اصابت گلوله تک تیرانداز داعشی به شهادت رسید و به جمع شهدای مدافع حرم پیوست. شهید اسکندری از نسل سرداران عاشورایی بود که همچون مولایش حسین، پس از شهادت سر از تنش جدا و بر نیزه کردند.
پیکر شهید حجت‌الاسلام محمد امین کریمیان نیز همزمان با تاسوعای حسینی پس از تشییع در شهرستان بابلسر در زادگاهش بهنمیر نیز تشییع و پس از آن در گلزار شهدای روستای حاجیکلای این شهر به خاک سپرده شد.
به گزارش تسنیم، شامگاه جمعه مردم شهیدپرور قم در هیئت ثارالله، حرم مطهر حضرت معصومه(س) و هیئت رزمندگان اسلام استان قم با پیکر شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام محمدامین کریمیان وداع کردند.
روحانی شهید مدافع حرم محمد امین کریمیان یکی دیگر از شهدای مدافع حرم دهه هفتادی محسوب می‌شود که در اوج جوانی، به همه خوشی‌ها و لذت‌های عالم پشت پا زد و سعادت را در جهاد و شهادت جست. آن طور که خانواده اش در مصاحبه‌ای بیان کرده‌اند، شهید محمد امین کریمیان متولد سال 73 و طلبه حوزه علمیه بود که به زبان‌های عربی و انگلیسی تسلط داشت و سال آخر کارشناسی فلسفه را می‌گذراند و بورسیه تحصیل در فلسفه غرب دانشگاه آلمان نیز پذیرفته شده بود، اما با رها کردن همه تعلقات، برای دفاع از حرم به سوریه رفت و ۱۷ اردیبهشت ۹۴ در جبهه خان‌طومان سوریه آسمانی شد.
به گزارش ایرنا، مراسم تشییع سردار شهید حاج رحیم کابلی از شهدای مدافع حرم تازه تفحص شده نیز همزمان با تاسوعای حسینی با حضور مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه بهشهر برگزار شد. پیکر پاک این شهید بزرگوار در بهشت فاطمه(س) این شهرستان خاکسپاری شد.
 
مراسم وداع با سردار شهید حاج رحیم کابلی شهید تازه تفحص شده خان طومان سوریه که بعد از ۶ سال شناسایی و به زادگاهشان برگشت، با حضور مسئولان، خانواده شهدا و مردم ولایتمدار بهشهر همراه با عزاداری، نوحه‌خوانی و سینه‌زنی در جوار شهدای گمنام مصلای بزرگ بهشهر برگزار شد.
شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی ۱۷ اردیبهشت ۹۴ در جبهه خان‌طومان سوریه آسمانی شد. او با سابقه ۸۰ ماه رزمندگی در دفاع مقدس و با اینکه ۵۳ سال از عمرش می‌گذشت و بازنشسته شده بود، عازم میدان سوریه و دفاع از حرمت و حریم اهل بیت(ع) شد و به شهادت رسید.
همچنین، پیکر شهید مصطفی تاش موسی از شهدای تازه تفحص شده خان طومان سوریه که پس از هفت سال شناسایی شد و به وطن بازگشت، همزمان با روز عاشورا از اردوگاه هفتم تیر به صورت خودرویی به منطقه گالش محله منتقل شد و سپس در میان اجتماع مردم زادگاهش تا گلزار شهدای این منطقه تشییع شد.
شهید مدافع حرم مصطفی تاش‌موسی، اهل شهرستان رامسر و از رزمندگان لشکر 25 کربلا بود که به طور داوطلبانه برای دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) و مبارزه با نیروهای تکفیری 18 بهمن سال 94 به استان حلب سوریه اعزام شد. وی پس از 14 روز حضور در جبهه سوریه، سحرگاه 24 بهمن 1394 به درجه رفیع شهادت نائل می‌آید.
به گزارش ایرنا، روز شنبه در آستانه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، آیین پرشکوه تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم عباس آسمیه نیز از کانون شهید سبحانی سپاه کرج آغاز و پس از بدرقه، در گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده محمد(ع) حصارک کرج در کنار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.
شهید عباس آسمیه روز دوشنبه ۲۱ دی ماه سال ۱۳۹۴ در دفاع از حرمین شریفین توسط نیرو‌های تکفیری و در سن ۲۶ سالگی در منطقه خان طومان سوریه به مقام والای شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از هفت سال شناسایی و به وطن بازگشت.
دستگیری 10 نفر از تروریست‌های 
تکفیری- صهیونیستی داعش
سربازان گمنام امام زمان(عج) ده نفر از تروریست‌های تکفیری- صهیونیستی داعش که قصد انجام چند عملیات تروریستی در میان عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را داشتند، دستگیر نمودند.
وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با عرض تسلیت ایام مصیبت آل‌الله و دعا برای قبولی عزاداری‌ها، به استحضار ملّت شریف ایران اسلامی می‌رساند که سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) در سه روز گذشته، ده نفر از تروریست‌های تکفیری- صهیونیستی داعش را که به قصد انجام چند عملیات تروریستی در میان عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) اعزام شده بودند، دستگیر نمودند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: رژیم جنایتکار صهیونیستی که پس از ناکامی بزرگ هفته‌ گذشته در انفجار یک مرکز حساس کشور توسط تروریست‌های تجزیه‌طلب موسوم به کومله، به‌دنبال تحت‌الشعاع قرار دادن آن شکست سنگین و ترمیم روحیه سرسپردگانش بود، این‌بار تلاش کرد تا از طریق تیم‌های تکفیری- داعشی برای عملیات تروریستی خود در مجالس عزاداری حضرت امام حسین (علیه‌السلام) اقدام نماید؛ که با آمادگی پیشینی مجاهدان گمنام وزارت اطلاعات و تحت نظر داشتن مُزدوران از مبدأ ترکیه و عراق، تروریست‌های تکفیری را در دو منطقه غرب و جنوب کشور بازداشت و کلیه‌ تجهیزات انفجاری، وسایل ارتباطی و سلاح‌های همراه آنها را به‌طور سالم کشف و ضبط کردند. ضمناً با توجه به تیراندازی تروریست‌ها در زمان بازداشت، دو دلاورمرد گمنام مجروح شدند که ان‌شاءالله مشمول ادعیه‌ عزاداران حسینی قرار گیرند.
وزارت اطلاعات افزود: سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) اعلام می‌نمایند که مقتدرانه، هوشمندانه و با بذل سلامتی و جان خویش از امنیت کشور و آرامش مردم سرافراز ایران اسلامی حراست می‌نمایند. در عین حال از هیآت، تکایا و سایر مجالس عزاداری و از کلیه‌ی عزاداران حسینی تقاضا دارند که در این ایّام ضمن دعای بیش از پیش برای موفقیت همه‌ مرزداران و حافظان امنیّت کشور و شکست دشمنانش، همچون گذشته با هوشیاری کامل، هر مورد مشکوک را به ستاد خبری وزارت اطلاعات (113) یا نیروهای امنیتی و انتظامی حاضر در محل گزارش نمایند. همچنین به اشغالگران بیت‌المقدس شریف و مُزدوران تکفیری - داعشی و تجزیه‌طلبان تروریست اعلام می‌نمایند که برای اقدام ناکامِ خود نیز با پاسخ کوبنده‌ جان برکفان گمنام ملّت بزرگ ایران اسلامی مواجه خواهند شد.