kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۸۳۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
بین بنیاد برکت و ۸ بانک امضا شد

تفاهم‌نامه ۴۰ هزار میلیارد تومانی برای ایجاد ۴۰۰ هزار شغل 

 
 
 
طی مراسمی تفاهم‌نامه ۴۰ هزار میلیارد تومانی ایجاد اشتغال در سراسر کشور بین بنیاد برکت و ۸ بانک عامل امضا شد.
در این مراسم سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام گفت: این تفاهم‌نامه طی دوسال و در بیش از ۴۰۰ شهرستان اجرایی می‌شود.
عارف نوروزی افزود: بنا داشتیم تا پایان سال ۱۴۰۱‌، از طریق طرح‌های خرد و کلان بخش‌های مختلف ستاد مانند برکت و تدبیر‌، ۳۵۰ هزار شغل را در کشور ایجاد کنیم اما با امضای این تفاهم‌نامه امیدواریم تا پایان سال بتوانیم شکرانه ایجاد ۴۰۰ هزارمین شغل در کشور را برگزار کنیم.
وی افزود: برهمین اساس قرار است ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از محل منابع تسهیلات بانک‌ها و آورده مردم برای اشتغال عملیاتی شود.
سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام تأکید کرد: در این تفاهم‌نامه ۴۰۲ شهرستان و ۱۰ هزار و ۲۰۰ روستا تحت پوشش طرح‌های اشتغالزایی قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: ۶۰ درصد این ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی در سال ۱۴۰۱ و ۴۰ درصد باقیمانده هم در سال ۱۴۰۲ اجرایی خواهد شد.
نوروزی با اشاره به وقوع سیل اخیر در کشور نیز گفت: بنیاد برکت حمایت ویژه‌ای از سیل‌زدگان خواهد داشت و در قدم اول قول دادیم ۲۰۰۰ راس دام سالم بین روستاییان سیل‌زده توزیع کنیم.
وی تصریح کرد: با اقدامات اخیر توانسته‌ایم از ۲۰۰ هزار مهاجرت معکوس روستاییان به شهرها جلوگیری کنیم. 
وزیر اقتصاد نیز در این مراسم گفت: تفاهم ۴۰ هزار میلیاردی برای ایجاد اشتغال توسط ستاد اجرایی فرمان امام یکی از ابتکارات منحصر به فرد در سال‌های اخیر است، ویژگی طرح‌های برکت، پایش مرتب و آنلاین رسیدن تسهیلات به هدف و پیگیری مشاغل ایجادشده و حمایت از کارآفرینان است و وام‌ها هدر نمی‌رود.
سیداحسان خاندوزی افزود: ما با همکاران خود در شبکه نظام بانک‌های دولتی و خصوصی این برنامه‌ریزی را داشته و داریم که نظام مالی کشور به سمت تأمین مالی تولید و نیازهای خرد خانواده‌ها تغییر ریل دهند و تسهیلات خرد منجر به اشتغالزایی و توسعه پروژه‌های پیشران شوند نه اقدامات غیرمولد.
مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این مراسم گفت: تمام پروژه‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در سامانه بنیاد که به سیستم بانکی هم متصل است به صورت به روز پایش می‌شود و عموم مردم می‌توانند با جست‌وجوی نام شهر یا روستا تعداد پروژه‌های فعال‌، تسهیلات ارائه شده‌، نام تسهیل‌گر پروژه و مشخصات کامل آن را مشاهده نمایند.
در پایان این مراسم تفاهم‌نامه ۴۰ هزار میلیارد تومانی بین بنیاد برکت و مدیران عامل بانک‌های پارسیان‌، ملی‌، سپه‌، ملت، کارآفرین، تجارت، صادرات، مهرآفرین و صندوق کارآفرینی امید به امضا رسید.